Raliul CARPATI RETRO

RETROMOBIL CLUB ROMANIA a organizat in perioada 6-8 septembrie editia a XIV-a a Raliului CARPATI RETRO, eveniment inscris in calendarul international F.I.V.A.

Startul raliului s-a dat vineri 6 septembrie din mai multe orase din tara (Bucuresti, Brasov, Constanta, Buzau, Braila, Baia Mare si Iasi). Prima etapa a raliului de
regularitate (pentru cei care au luat startul din Bucuresti traseul a masurat 175,5 km) s-a incheiat la Rm Valcea fiind urmata de cea de-a doua Rm Valcea-Ranca (93,25 km) ,
pe parcursul careia a fost intercalata prima proba speciala.

La Ranca participantii s-au cazat la Hotelul Onix http://www.hotel-onix.ro/ , o locatie excelenta care a gazduit si cina festiva. Majoritatea participantilor s-au inscris si
la Concursul tehnico-aplicativ, o nouatate in cadrul evenimentelor R.C.R. Probele au fost pregatite de colegul Cristian Gaspar : recunoasterea unor obiecte legat la ochi,
demontarea unei roti contra cronometru, doborarea unor popice cu roata respectiva, apoi incarcarea acesteia intr-o roaba si efectuarea unui slalom. Asistenta s-a prapadit de
ras, cei mici fiind uimiti de modul de << joaca >> al parintilor. Pentru ca mai multi concurenti au realizat un numar egal de puncte si se asternuse intunericul, finala a
fost organizata in zorii zile de sambata. Castigatorul, dl Alexandru Neacsu a primit titlul si trofeul <<Mesteru' Biela >>. Pe locul secund s-a clasat dl. Florian Marin, care
a intrat in posesia trofeului << Roata Dintoasa >>, iar pe locul al treilea dl Tudor Vicol care a primit trofeul <<Su-pa-pa>> dupa o apriga disputa cu
domnii Rosu si Coconoiu. In timpul cinei participantii au urmarit meciul Romania-Ungaria victoria tricolorilor fiind sarbatorita cu sampanie.

Sambata, incepand cu ora 10, s-a dat startul in a treia etapa a raliului de regularitate Ranca-Saliste (118,2 km) care s-a dovedit si cea mai dificila, un singur participant
reusind sa nu acumuleze penalizari, dl Cosmin Dedu, de altfel singurul participant care a incheiat raliul de regularitate fara nicio penalizare. Dificultatile au fost create
de starea carosabilului, mai exact zeci de podete reabilitate fara refacerea covorului asfaltic (zac asa de peste un an de zile). In asemenea conditii, la care se adauga si
nefinalizarea Transalpinei, o sosea careia ii lipsesc parapetii, parcarile si trasarea benzilor de circulatie e greu sa promovezi zona. Repetam (a cata oara ?) faptul ca
degeaba avem o tara cu locuri superbe daca nu exista infrastructura. Un raliu care sa includa Transalpina si Transfagarasanul, ambele in stare perfecta, cu o promovare
corespunzatoare, ar putea strange in fiecare an zeci de echipaje straine la start. Un mod mai bun de a promova Romania ca destinatie turistica e greu de gasit,
pentru ca in general posesorii de vehicule istorice fac parte din cluburi cu sute si chiar mii de membrii, toti in cautarea unor trasee spectaculoase pe care sa se poata
bucura de placerea de a conduce un automobil istoric. La Saliste participantii s-au bucurat de ospitalitatea pensiunii Casina http://pensiunerestaurant-casina.ro/ unde a fost
servit pranzul.

Ultima etapa Saliste-Alba Iulia a insumat 70,25 km. Sosirea a fost organizata in Cetatea Alba Iulia, unde participantii erau asteptati de sute de localnici. Expozitia cu
automobilele participante, la care s-au adaugat atat membrii R.C.R. din zona dar si o serie de pasionati din Alba Iulia, a fost organizata pe platoul de la Obelisc.
Participantii au avut sansa sa asiste la momentul schimbarii garzii cetatii, un moment extrem de spectaculos, a carui frumusete si autenticitate a starnit la final ropote de
aplauze. Dupa vizitarea cetatii, a Muzeului si Salii Unirii precum si a catedralelor din cetate participantii s-au cazat la Hotel Transilvania, o locatie care desi era
partial in reabilitare a oferit servicii de calitate, inclusiv paza automobilelor participante peste noapte. Seara a fost organizata cina festiva, in cadrul restaurantului
Hotelului Medieval, care a inclus si festivitatea de premiere.

Editia din acest an Raliului CARPATI RETRO a fost castigata de dl Aldo Sforza (Morgan +8), urmat de Gabriel Stanciu (Ford Mustang) si Valentin Ghicuta (Chevrolet Corvette).
Au mai fost acordate doua premii speciale, pentru cel mai vechi automobil participant - dl Lilica Dedu (MG TD - 1952) si premiul doamnelor, echipajul Ramona Mihalcea / Simona
Serbanescu (Fiat 127). Duminica dimineata a fost organizata o noua vizita la Cetatea Alba Iulia, unanim apreciata ca una din cele mai frumoase locatii turistice din tara. Apoi
participantii s-au despartit, abordand programe separate : cel mai numeros grup a optat pentru o plimbare cu mocanita din Abrud, altii au efectuat returul pe Transfagarasan
(cu picnic la Balea Lac) altii au vizitat Sibiul unde in centrul istoric se desfasura un targ de vase traditionale, obiecte de artizanat si antichitati. Transalpina a fost
un traseu usor de parcurs, gratie pregatirii foarte bune a automobilelor, intrajutorarea care a existat intre echipaje si mai ales a manierii prudente de
pilotaj care a caracterizat toti concurentii. Echipa de arbitrii condusa de Dudi Levente a fost extrem de profesionista asigurand un nivel ridicat competitiei. Probele
speciale, cronometrate exclusiv cu presostat, au fost variate si au creat numeroase rasturnari de situatie in clasamentul general.

La final toti participantii s-au considerat castigatori, pentru ca au invins Transalpina, nu doar cel mai inalt dar si cel mai dificil traseu din Romania. Aceasta este
povestea editiei a XIV-a a Raliului CARPATI RETRO, cu siguranta cea mai spectaculoasa de pana acum.



PARTICIPANTI
PARTICIPANTI EXPOZITIE
GALERIE FOTO 1 2 3 4
VIDEO 1






 

   
   
 
© 2001-2017 Retromobil Club Romania