Raliul Memorial Giurgiu 1904 - 24 septembrie

Raliul Memorial Giurgiu 1904 a ajuns anul acesta la editia a XVIII-a in organizarea Retromobil Club Romania.
Daca luam in calcul si editiile organizate de ACR in perioada 1979-1992 putem spune fara sa gresim ca aceasta competitie are cea mai indelungata traditie in Romania. In ultimii ani s-a renuntat la ruta directa Bucuresti-Giurgiu in favoarea unui traseu de cca 120-150 km.
Si la editia din acest an startul s-a dat de la Bucuresti Mall traseul parcurgand Piata Unirii - Piata Operei- Chiajna- Dragomiresti Vale-Bolintin-Clejani-Ghimpati-Vadul Lat-Giurgiu. Cele 41 de echipaje participante au parcurs pe traseu 5 probe speciale care au pus la grea incercare copilotii. Alte 20 de echipaje au participat la eveniment la Categoria Raid.
Fiind ultima etapa a Campionatului Raliului de Regularitate pentru Vehicule Istorice, organizat in premiera de R.C.R., miza punctelor a fost foarte mare, primele locuri in clasamentul tuturor grupelor disputandu-se pana la ultima proba. Pe primele trei locuri ale Clasamentului general s-au situat echipajele Gabriel Rosu/Gabriel Efimov (Volkswagen Golf GTI - 1982), Bucovicean Mirela/ Georgiana Gologan (Porsche 911 E - 1969) si Gabriel Stanciu/Bogdan Iancu (Volvo 123 GT - 1967). A surprins clasarea doar pe e a treia pozitie a echipajului care avea sa cucereasca primul titul de campion absolut al competitiilor de regularitate dedicate vehiculelor istorice. Acst loc trei i-a facut sa piarda prima pozitiei la finalul sezonului la clasa F, in faviorea echipajul Bucovicean Mirela/ Georgiana Gologan care si la Giurgiu a castigat premiul pentru cel mai bun echipaj feminin demonstrand o constanta fantastica in evolutia din acest sezon. Daca luam in calcul si abandonul unui alt echipaj cu pretentii la primele locuri, Gheorghe Florin Nedelcu/Razvan Jianu (Fiat-ul lor 124 a fost loviti de un .... biciclist in timp ce era oprit intr-o intersectie, din fericire nimic grav) avem in fata o etapa cu rezultate care au influentat ierarhiile finale atat in clasamentul general cat si in cel al grupelor. Premiul pentru cel mai varstnic automobil participant a fost castigat de Ford-ul A Roadster (1931) al veteranului Nicu Tataranu, unul din organizatorii editiilor din anii 70-80 ale raliului. Surpriza editiei a venit din partea familiei Rizescu, participanta la Categoria Raid cu un Buick Skylark (1982), dl. Ionut fiind in 1979 oficial al primei editii a raliului iar dna. Dora numarandu-se printre participanti. Echipajul veteran, insotit de cupa si fotografiile de arhiva au fost indelung apaudat de asistenta. Cel mai tanar copilot a fost la editia din acest Andrei Coconoiu (9 ani si 4 luni). Echipajul sosit de la cea mai mare distanta a fost anul acesta din Constanta , Jinga Constantin/Jinga Mariana (Volkswagen Pasat - 1980). Traditionala masa pescareasca si festivitatea de premiere au fost gazduite ca in fiecare an de Restaurantul Perla din zona Portului Giurgiu. Am asistat la una din editiile cele mai reusite ale Raliului Memorial Giurgiu 1904 care a evoluat foarte mult in ultimii cinci ani.

© 2001-2017 Retromobil Club Romania