2002
 
 

2002

Retro Parada Toamnei - a inchis sezonul 2002


 

 

RETROMOBIL in vizita la Muzeul Agriculturii


Sambata 12 OCT incepand cu ora 9:30 - 19 echipaje au luat startul in raliul de regularitate Bucuresti-Slobozia. Tipul impus a fost de 2 ore. Aglomeratia din zona Colentina-Voluntari a intarziat participantii cu circa 40 de minute astfel incat multe echipaje au acumulat penalizari.

La Slobozia participantii au vizitat Muzeul Agriculturii asistand la demonstratii cu vehicule isrtorice agricole beneficiand de cel mai avizat ghid, insusi directorul muzeului dl. Ciuca. A urmat proba de indemanare desfasurata pe artera principala a Municipiului Slobozia. Festivitatea de premiere a avut loc in statiunea Amara la hotelul Lebada. Clamentul general : 1. Nicu Iordache (Renault 12 Gordini-1972) 2. Serban Enache (Fiat 124 Spider – 1969) 3. Ingrid Coconoiu (Lancia Fulvia 1,3 S - 1972). Pe grupe castigatorii au fost : Gr. A : Ingrid Coconoiu (Lancia Fulvia 1,3 S – 1972) , Gr. B : Nicu Iordache (Renault 12 Gordini-1972), Gr. C : Serban Enache (Fiat 124 Spider – 1969), Gr. D Corneliu Vatasescu (Mercedes 220 – 1973), Gr. 4x4 Ovidiu Ionescu (ARO M 461 – 1969). Vremea nefavorabila nu a constituit o piedica pentru pasionatii membrii ai R.C.R. care au onorat cum se cuvine ultimul raliu al acestui an. Felicitari participantilor ! Multumiri gazdelor noastre din cadrul “Muzeului Agriculturii din Romania” !

 

Bijuterii tehnice in turneu


24 de automobile fabricate in majoritate in perioada 1904-1938 (cu doua exceptii 1954/62) au starbatut 500 km in perioada 16-19 august pe ruta Deszk-Novi Sad-Timisoara-Arad-Deszk. Evenimentul a fost organizat de Veteran Auto Club Magyarorszag si si-a propus parcurgerea regiunii cuprinse intre Dunare-Cris-Mures-Tisa. Cel mai vechi automobil participant a fost un Corre produs in 1904. Automobilul este echipat cu un motor De Dion Bouton de 4 cilindri, 2500 cmc, 15-29 CP si apartine presedintelui clubului maghiar dl. Kisapati Istvan. In 18 august caravana a poposit la Timisoara inde au putut fi admirate : Fiat Wien (1910, 2600 cmc, 18 CP , viteza maxima 60 km/h - ansamblat in Austria intr-o fabrica inaugurata in 1908 pentru eliminarea taxelor vamale care faceau nevandabile automobilele italiene), Daimler (1911-4000 cmc , 40 CP, v. max 70 km/h, produs in perioada 1908-28), De Dion Bouton (1912-850 cmc, 10 CP), Opel (1912-1400 cmc, 12 CP, supranumit Puppchen “Papusica” datorita dimensiunilor reduse), Simplex La France (1918-6 cil. , 14.500 cmc, 100 CP, v. max. 100 km/h, consum 80-100 l/100 km, a putut fi vazuta si la Bucuresti cu ani in urma, este practic o masina de pompieri transformata in roadster), STEYR II (1920), Mercedes 10/40/65 (1921-2600 cmc, 65 CP v. max. 110 km/h), Praga Alfa (1927-1300 cmc, 25 CP, v. max. 60 km/h, automobil distrus partial “ a fost incendiat dupa care a cazut intr-o prapastie - in timpul filmarilor la “Amintiri la Baile Herculane” eveniment dupa care a fost restaurat), Magosix (1929 “ automobil produs in Ungaria in perioada 1928-32, 6 cil., utilizat ca taximetru in perioada in care o lege obliga utilizarea exclusiva a automobilelor autohtone), Skoda Popular (1936-1500 cmc, 42 CP, v. max. 110 km/h), Wanderer W 25 (1936 “ 2000 cmc, 80 CP, v. max. 130 km/h, au supravietuit doar 15 din cele 25 de unitati fabricate), Zbrojovha 5E (1936 “ produsa la Brno, 4 cil.), Aero 30 (1936), Renault KJ 6CV (1923), Panhard-Levassor (1923), Fiat 509 (1925), Lagonda (1925). Mercedes 170 V (1937-2 exemplare), Tatra 75 Sport (2 exemplare 1937/7), IFA F9 (1954), VW Karmann Ghia (1962). In scurt timp in sectiunea "Galerie Foto" va vom prezenta instantaneee de la eveniment.

 

Rezultatele raliului "Carpati Retro 2002"


Categoria “Veteran” :

castigator Dan Cazacu (RO) – Skoda Popular Cabriolet (1938)
-------------------------------------------------------------------------------------

Categoria “Clasic” :

- Clasament General :

1. Dan Niciovici (RO) – Fiat 850 Sport Coupe (1970) – Grupa A
2. Bogdan Coconoiu (RO) – Austin Mini (1968) – Grupa A
3. Serban Enache (RO) – Fiat 124 Spider (1970) – Grupa C

- Clasamente pe grupe - castigatorii au fost :

Grupa A (=>1300 cmc) - Dan Niciovici (RO) – Fiat 850 Sport Coupe (1970)
Grupa B (1300-1600 cmc) – Nicu Iordache (RO) – Renault 12 Gordini (1973)
Grupa C (1600-2000 cmc) - Serban Enache (RO) – Fiat 124 Spider (1970)
Grupa D (2000 => cmc) – Aldo Sforza (I) – Morgan +8 (1977)
Grupa 4x4 – Adrian Zamfirescu (RO) – ARO M 461 (1974)
-------------------------------------------------------------------------------------

Categoria “Hibrid” :

castigator Costel Lombardi (RO) – Sunbeam Alpine (1964)
-------------------------------------------------------------------------------------

Multe multumiri tuturor participantilor !

Astept opiniile si propunerile Dvs. fata de editia a treia a raliului CARPATI RETRO.

 

Raliul international Carpati Retro 2002


RETROMOBIL CLUB ROMANIA organizeaza in peroada 23-25 august 2002 a treia editie a Raliului International al Vehiculelor Istorice « CARPATI RETRO » ce se va desfasura pe ruta Bucuresti-Sinaia. World Trade Center Bucuresti va gazdui vineri, 23 august, ora 11:00 startul competitie la startul caruia se vor alinia vehicule istorice din trei tari. Numarul maxim de echipaje admise la start a fost limitat, din ratiuni organizatorice, la 60. Pana in prezent s-au inscris in competitie 53 de echipaje din trei tari : Italia - 1, Bulgaria - 6 si Romania - 47. La raliu participa vehicule istorice, 52 de automobile si o motocicleta, fabricate inainte de 1977, cele mai vechi fiind Hanomag Rekord (1937) si Skoda Popular (1938). Orasul SINAIA va gazdui pentru a 19-a oara un eveniment dedicat vehiculelor istorice, care de trei ani poarta numele de CARPATI RETRO.

Programul evenimentului :

23 AUG “ ora 10:00 Bucuresti “ Sala Beijing WTC Conferinta de presa ora 11:00 Bucuresti - World Trade Center - Startul in Raliul de Regularitate - Etapa a I-a Bucuresti Ploiesti (primul echipaj) ora 12:15 Ploiesti - Piata Palatului Culturii -Sosirea primului echipaj.Neutralizare. Expozitie. ora 14:00 Ploiesti-Startul in Etapa a II-A Ploiesti-Sinaia (primul echipaj) ora 15:30 Sinaia-Motelul Vadul Cerbului, Sosirea (primul echipaj)

24 AUG “ ora 10:00 Sinaia-Turul orasului - ora 11:00 Sinaia-Stadionul CARPATI-Probe speciale de indemanre si suplete.

25 AUG - ora 9:00 Motelul Vadul Cerbului - Expozitie - Vizitarea obiectivelor de interes turistic.

Printre cei care vor lua startul se numara si castigatorii primelor trei locuri din editia 2001, Popescu / Coconoiu / Iordache, castigatorul Marelui Premiu al Orasului Sinaia CARPATI RETRO - 2001, dl Horia Popescu sosind din Italia, unde lucreaza in prezent, pentru a-si apara titlul.

La start se vor alinia automobile sport care in timp s-au impus in numeroase comtetitii : Alfa Romeo Giulia GTV, FIAT 124 Abarth, Austin MINI Cooper, Renault 12 Gordini, BMW 2002, MGC GT, Morgan +8, Triumph TR 6, SAAB 96, Sunbeam Alpine, Opel Manta dar si autovehicule antebelice cu sunt Skoda Popular Cabriolet 1100 (1938), Hanomag Rekord 15 K (1937) si B.S.A. 500 (1938). Nu vor lipsi automobilele produse in Romania, care deja au capatat statut de vehicul istoric, ARO M 461 (1967-69), Dacia 1100 (1969) si Dacia 1300 (1971) aflate intr-o excelenta stare de conservare.

Va invitam, asadar, la World Trade Center Bucuresti, vineri, 23 august 2002, incepand cu orele 10.00 a.m., pentru ca, alaturi de temerarii participanti la Raliul « CARPATI RETRO », sa fiti martorii startului celei mai incitante competitii retro-automobilistice organizate in Romania si sambata, 24 august 2002, incepand cu orele 11:00 a.m. la Sinaia, pe Stadionul CARPATI, pentru a asista la probele speciale de indemanare si suplete.

Parteneri Organizatorici :

A.C.R. , F.R.A.K., Radio Contact, World Trade Center, MEFIN S.A.

Sponsori :

ORANGE, OMV, Astra, Coca Cola HBC, Autoshow, Karom Drinks, Civio, Ines, Sama Service, Suki Group, Alstar Design.

10 august 2002

Noi membri in Clubul Sponsorilor RETROMOBIL

Recent in cadru Clubului Sponsorilor RETROMOBIL s-au inscris doua firme de calibru.

De la inceputul acestei veri, Orange Romania a devenit sponsorul principal al RETROMOBIL CLUB ROMANIA pentru sezonul competitional 2002. Orange este prima marca globala de telefonie mobila si un simbol pentru dinamism si inovatie în industria telecomunicatiilor mobile.
In primul weekend din iunie, raliul “Retromobil vine in orasul tau” a ajuns la Constanta, prima etapa-eveniment in care automobilele participante au purtat sigla Orange. Orange a oferit suportul material necesar producerii a 70 de seturi de numere magnetice de concurs. Aplicate direct pe automobile, aceste numere speciale permit tuturor participantilor sa nu deterioreze in nici un fel vopseaua vehiculelor istorice. Alte 5 astfel de seturi vor fi alocate oficialilor si echipelor de asistenta.

Salutam aceasta colaborare si contam pe viitor!

Recent RETROMOBIL CLUB ROMANIA a incheiat un contract de sponsorizare cu firma de asigurari ASTRA SA care a oferit asigurari de sanatate si carti verzi participantilor la Raliul “Valley of Roses” precum si un umar de 20 de R.C.A.-uri membrilor R.C.R.. Pentru anul 2003 se are in vedere extinderea colaborarii, firma ASTRA urmand sa asigure R.C.A.-uri pentru toti membrii clubului. Firma ASTRA SA a devenit asiguratorul oficial al RETROMOBIL CLUB ROMANIA Iata ca in sfarsit o firma romaneasca de asigurari s-a hotarat sa sprijine colectionarii de automobile din Romania, intelegand faptul ca masinile asigurate inregistreaza anual rulaje de maxim 1000 de kilometri, nefiind implicate vreodata in accidente rutiere.

 

Expozitie ALFA ROMEO la Bucuresti


In perioada 28 iunie-7 iulie 2002 AUTOITALIA, unic importator autorizat FIAT & Alfa Romeo, organizeaza la Muzeul National de Istorie Bucuresti ( Calea Victoriei nr.12 ) expozitia cu titlul “Prin trecut se intelege prezentul”. In cadrul expozitiei (deschisa zilnic intre 10-18) vor putea fi admirate vehicule istorice Alfa Romeo fiind prezentate modelele 1750 Grand Sport (1930), 2500 Villa d’Este (1949), Gran Premio 159 (1951), 1900 Super Sprint (1954). Automobilele sosesc direct din Anglia unde au fort expuse in cadru expozitiei: “Sustaining Beauty-90 Years of Art in Engineering” deschisa la Muzeul Stiintei din Londra: www.alfaromeoexhibition.co.uk

RETROMOBIL CLUB ROMANIA are onoarea sa participe la acest eveniment cu doua automobile : Alfa Romeo GT (1969) si Alfa Romeo Duetto (1988). Expozitia de la Bucuresti este organizata cu prilejul lansarii oficiale a modelului Alfa Romeo 156 GTA si Alfa Romeo 156 versiunea 2002 in Romania, lansare ce a avut loc pe 26 iunie la ROMEXPO in prezenta Directorului FIAT SPA, Dl. JacquesBousquet.

 

Rezultatele raliului "Retromobil vine in orasul tau" Editia a II-a (2002)


- Grupa A (>1300 cmc) - Dan Niciovici - Fiat 850 Sport Coupe (1970)

- Grupa B (1300-1600 cmc) - Serban Enache - Alfa Romeo GT (1969)

- Grupa C (1600 cmc >) - Bogdan Coconoiu - FIAT 1800 B (1968)

- Grupa D (4x4) - Tiberiu Stan - ARO M 461 (1969)

Clasament General :

- 1. Bogdan Coconoiu - FIAT 1800 B (1968)

- 2. Radu Ciobanu Cociasu - BMW 2002 (1970)

- 3. Serban Enache - Alfa Romeo GT (1969)

 

Raliul MIDNIGHT SUN TO RED SEA tranziteaza Romania



Raliul MIDNIGHT SUN TO RED SEA, organizat de Trans World Events, masoara 8000 km ruta strabatand Tarile Baltice, Cehia, Slovacia, Ungaria, Romania, Bulgaria, Turcia, Siria si Iordania. Startul s-a dat in 1 iunie la OsterSund (Suedia) sosirea fiind programata pentru 21 iunie la Aquaba (Iordania). Raliul cuprinde 40 de probe speciale ce totalizeaza mai mult de 720 km. Participantii concureaza la trei clase : Classics (11 echipaje ce concureaza pe automobile produse in perioada 1950-1975) , Group N (9 echipaje - masini preparate) si Challenge (8 echipaje care nu participa la probele speciale efectuand un raid). La clasa Classic majoritatea participantilor (8 din 11) au apelat la automobilele firmei FORD , fiind inscrise modele precum Mustang , Escort (in doua variante Standard & RS 1600), Cortina Mk, Capri Perana. Vor mai putea fi admirate Holden Monaro, Porsche 911, si Volvo 122 S. De remarcat faptul ca o mare parte din participanti sunt deja cunoscuti pasionatilor romani de la evenimentele similare care au tranzitat Romania in trecut. Participantii vor sosi intra pe teritoriul Romaniei pe 10 iunie, innoptand la Sibiu. Ziua de 11 iunie este alocata starbaterii traseului Sibiu – Veliko (Bulgaria). Drumul spre vama Giurgiu va ocoli capitala pe soseaua de centura (in jurul pranzului). Plecarea din Sibiu este programata la ora 6:30. Pe Transfagarasan sunt programate in dimineata zile de 11 iunie doua probe speciale, . ultima in zona numita Coada Lacului, sosirea fiind cu 3-4 km inainte de barajul Vidraru. Desi numarul participantilor este redus va invitam sa nu ratati acest ultim eveniment international al vehiculelor istorice, ce tranziteaza Romania in acest an.

RETROMOBIL vine in orasul tau


RETROMOBIL CLUB ROMANIA , asociatia nationala a posesorilor si restauratorilor de vehicule istorice, organizeaza in perioada 7-9 iunie cea de-a doua editie a manifestarii “Retromobil vine in orasul tau“ care se va desfasura in orasele Constanta (7-8 iunie) si Slobozia (9 iunie). Manifestarea isi propune sa popularizeze activitatea RETROMOBIL CLUB ROMANIA la nivelul tarii in vederea dezvoltarii filialelor judetene, consituind un demers cultural, de instruire a noilor generatii cu privire la istoria automobilului. Recent RETROMOBIL CLUB ROMANIA a deschis cea de-a 18-a filiala judeteana, in Municipiul Constanta.
La eveniment vor participa vehicule istorice fabricate in perioada 1937-1972
( numarul echipajelor inscrise este de 26 ).
Arbitrajul va fi asigurat de brigazi ale F.R.A.K. – Federatia Romana de Automobilism si Karting.

Eveniment organizat cu sprijinul : ORANGE , OMV , ASTRA ,
Coca Cola HBC , Radio CONTACT ,
SAMA Service

Parteneri organizatorici : AUTOMOBIL CLUBUL ROMAN
Muzeul Agriculturii din Romania - Slobozia
Primaria Municipiului CONSTANTA
Primaria Orasului SLOBOZIA

Parteneri media :

Radiouri : CONTACT , Romania Tineret
Publicatii : AUTOSHOW , AUTOTURISM , POLE POSITION , AUTO EXPERT

Programul evenimentului :

Vineri 7 iunie

Raliu de regularitate Bucuresti-Constanta (266 km – asfalt 100 %)
Start Benzinaria OMV Pantelimon 8:30 intalnirea paricipantilor - alimentare
8:45 sedinta tehnica
9:00 Startul primului echipaj (din minut in minut)
Sosirea Piata Ovidiu 13:30 Sosirea primului echipaj => 14:00

Sambata 8 iunie

Parada vehiculelor istorice pe B-dul Tomis (Start ora 10:00 Piata Ovidiu)
Proba speciala de indemanare Piata Ovidiu (cu incepere de la ora 11:00)

Duminica 9 iunie

11:30 Plecarea spre Slobozia

13:30 Vizita la Muzeul Agriculturii. Expozitie cu automobilele participante.
Festivitatea de premiere.
Lansarea oficiala a site-ului muzeului, realizat de RETROMOBIL CLUB ROMANIA www.retromobil.ro/muzee/agro/agro.htm

14:30 Demonstratii cu vehiculele agricole istorice detinute de muzeu
(tractoare & locomobile)

15:30 Plecarea spre Bucuresti

 

Raliul Valley of Roses


Participarea in premiera a unor echipaje romanesti la un raliu al vehiculelor istorice desfasurat peste hotare a fost incununata de succes. Pe primul loc la Grupa B (1300-1600 cmc) s-a clasat echipajul Serban Enache / Cristina Enache (Alfa Romeo GT 1969). Echipajul Nicu Iordache / Bogdan Coconoiu (Renault 12 Gordini - 1972) a primit premiul special al sponsorilor pentru prestatie sportiva acordat pentru stilul de pilotaj. Atingerea unui jalon in proba de indemanare i-a retrogradat insa pe locul III in Grupa B. Automobilul RENAULT 12 Gordini (1565 cmc) pe care au concurat a fost importat in anii 70 de FRAK pentru echipa nationala de raliuri si a participat la numeroase raliuri, cel mai important fiind Raliul Balcanic. Aparitia la start a acestui automobil a provocat nostalgii membrilor federatiei de automobilism din Bulgaria care au rememorat celebrele dispute dintre pilotii romani si campionul bulgar Ciubukov. La Grupa C echipajul Cosmin Rotarescu / Sergiu Balosu s-a clasat pe locul 2, o clasare extrem de onoranta dat fiind ca cei doi au debutat cu acesta ocazie in competitiile de gen. Celelalte echipaje romanesti s-au clasat dupa cum urmeaza : Cristian Stoian / Brandusa Stoian (Opel 1700 / Locul 4 Grupa C), Felix Ioan Sabau / Mihaela Varlan (MGC GT / Locul 6 Grupa C), Cezar Margarit / Mihai Draghici (Zastava 1300 / Locul 7 Grupa A).

 

Standul RETROMOBIL la Salonul AUTOTEHNICA Timisoara


In perioada 14-19 mai RETROMOBIL CLUB ROMANIA participa cu un stand propriu la salonul auto timisorean AUTOTEHNICA, la invitatia dlui. Mihai Negoescu, unul dintre organizatori. In cadrul Standului RETROMOBIL este expus automobilul BERLIET detinul de dl. Gheorghe Bularca, membru al RETROMOBIL CLUB ROMANIA. Automobilul a a fost fabricat in 1924, are o caroserie de tip faeton (dacapotabila cu 4 usi) si a facut parte multi ani din parcul auto al casei regale a Romaniei. Expunerea acestui automobil a fost posibila gratie sprijinului acordat de AUTOMOBIL CLUBUL ROMAN, motiv pentru care dorim sa adresam si pe aceasta cale multumiri dnei. Maria Pacea si dlui. Ilie Gabra. Standul Retromobil reprezinta o premiera pentru R.C.R. fiind primul eveniment oprganizat de una din filialele sale judetene. Un alt exponat interesant din cadrul targului este prezent la standul Regiei Autonome de Transport din Timisoara (RATT) care expune un vagon de tren din 1859 alaturi de panouri cu poze din Timisoara anilor 20-30 ce surprind tramvaiele acelor timpuri. Speram ca prezenta RETROMOBIL CLUB ROMANIA la Salonul AUTOTEHNICA sa contribuie la reunirea pasionatilor din acesta regiune a tarii. Coordonatele Filialei Timis a RETROMOBIL CLUB ROMANIA : dl. Vlad CAPOTESCU

Tel : 093.943.618, E-mail : retromobil_timis@hotmail.com

 

O emisiune de exceptie : "A car is reborn"


Pe postul de televiziune Discovery a inceput difuzarea unei emisiuni de exceptie :

"A car is reborn". Difuzarea se face de luni pana vineri intre 21:30 si 22:00 (in reluare a doua zi de la 11:50). Primele episoade sunt dedicate restaurarii unui Jaguar E Type Roadster Mk I (1965). In emisiune mai sunt prezentate road teste cu masini clasice, interviuri cu istorici si personalitati ale lumii auto. Genericul sugereaza faptul ca in episoadele urmatoare vor aparea si alte modele. Realizatorul emisiunii este britanicul Mark Evans. Vizionare placuta !

 

Reprezentant Judetean


Noul reprezentant al R.C.R. in judetul Constanta este dl. Cristian OPREA, unul din veteranii miscarii de gen din Romania. Posesor a doua automobile valoroase, MORRIS MINOR (1928-automobil ce a apartinut M.S. Regele Mihai) si HANSA 1700 Cabriolet (1937), dl. OPREA a participat cu succes inainte de '89 la cursele care s-au organizat la noi in tara. Gratie experientei sale si in perspectiva raliului "RETROMOBIL vine in orasul tau", care se va desfasura anul acesta la Constanta in perioada 7-9 iunie, intrarea dlui. OPREA in RETROMOBIL CLUB ROMANIA reprezinta un mare castig, atat pentru asociatie cat si pentru miscarea vehiculelor istorice din Romania in general. Dorim sa ii uram mult succes in dezvoltarea filialei R.C.R. din Constanta, un oras cu multi pasionati restauratori si colectionari de vehicule istorice care in trecut organizau frecvent evenimente locale.
Pentru cei interesati contactele filialei R.C.R. Constanta sunt :tel : 092.277.566
E-mail: retromobil_constanta@hotmail.com

 

Reportaj Maratonul "Trial to the Nile "


Impresii "la cald" de la evenimentul numarul 1 al anului la adresa :
http://www.autoshow.ro/autoshow/articles/?article_id=299

In curand in "Galeria Foto" vom inaugura o noua sectiune - Evenimente internationale - unde vom plasa foto-reportaje de la raliurile care au tranzitat in timp teritoriul Romaniei.

 

Automobilul pe sticla


Automobilul este prezent pe micul ecran in numeroase emisiuni care ii sunt dedicate. O sa incercam in cele ce urmeaza sa va prezentam "tintarul" acestor emisiuni. (in paranteza data reluarii). Daca am omis vreo emisiune ne vom bucura sa ne atrageti atentia. Daca orarul se va schimba vina apartine exclusiv televiziunilor. Din motive pur comerciale activitatea R.C.R. este prezentata sporadic pe posturile de televiziune. Multumim celor care sacrifica fie si cateva minute pentru evenimentele pe care le organizam. Multumim PRO TV-ului pentru prezentarea in emisiunea din 6 APR 2002 a prezentului site.

Viata lunga tuturor emisiunilor !


Ziua difuzarii
Ora
Televiziunea
Emisiunea
In reluare


10:30
Antena 1
Roata de rezerva
Duminica 7:00


11:00
PRO TV
ProMotor
Marti 10:00


11:10
TVR 1
Auto Club

SAMBATA
12:15
Realitatea TV
Turatii
Duminica 16:15


14:00
Prima TV
Motor
Joi 15:00


12:00
B1 TV
La Limita
Duminica 10:00


20:10
M6
Turbo
Duminica 12:40

DUMINICA
11:35
OTV
Auto Mondial TV

LUNI
19:00
Tele 7 abc
Auto Motor Sport

Automobilul FM :

Automobilul intra in casele noastre prin intermediul undelor. Numeroase posturi de radio romanesti au in grila de programe emisiuni dedicate automobilului. Frecventa cu care acestea apar si dispar este mare. Desi sunt lipsite de aportul imaginilor, emisiunile radio castiga la capitolul "punctualitate" programele fiind respectate cu strictete. Partenerul media traditional al R.C.R., Radio Contact, transmite cu regularitate relatari in direct de la evenimentele pe care le organizam. Si celelalte posturi de radio acorda o mare atentie acrivitatii R.C.R. alocand spatii largi, uneori chiar emisiuni intregi, activitatii pe care o desfasuram. RETROMOBIL CLUB ROMANIA a realizat proiectul unei emisiuni radiofonice "RETROMOBIL FM Club" axate exclusiv pe istoria automobilului. Cu speranta ca vreun post de radio va fi interesat de un astfel de proiect, adresam multumiri tuturor celor care ne-au sprijinit.


Ziua difuzarii
Ora
Radioul
Emisiunea
Frecventa FM



Romania Actualitati
Radio Magazin Auto
105,3

Miercuri
21:30
Romania Tineret
Mi-am dorit o masina
101,3

Joi
22:00
PRO FM
Auto PRO FM Club
102,8

Sambata
9:00
TOTAL
TOTAL Auto
96,9

Duminica 10:00 PRO FM Autoshow 102,8

10:40
RADIO CONTACT
Cheie, Contact, Motor
96.1

11:15
UNIPLUS
Auto Magazin
99,3

“Trial to the Nile” strabate Romania !


RETROMOBIL CLUB ROMANIA are placerea sa anunte ca in perioada 16-18 aprilie 2002 Romania va fi gazda unei etape a maratonului automobilistic “Trial to the Nile”, desfasurat in organizarea H.E.R.O. (Historic Endurance Rally Organisation). La competitie participa 100 de vehicule istorice fabricate in perioada 1912-1973. Startul competitie s-a dat in 13 aprilie la Mainz, sosirea fiind programata pentru 4 mai la Sphinx. Dintre cele mai reprezentative modele merita mentionate Locomobile (1912), Rolls Royce Phantom 1 (1927), Bentley Speed Six (1926), Lagonda Rapide (1934), Jaguar XK 140 (1956), Austin Healey Mk IIA (1963), Porsche 356 Roadster (1961). Caravana participantilor va strabate orasele Baia Mare (16 aprilie-incepand cu ora 18:30-escala), Sighisoara (17 aprilie-incepand cu ora 13:30-sevirea mesei) si Bucuresti (17 aprilie- incepand cu ora 18:00-punct de Control Orar in Piata Constitutiei - Casa Poporului-escala). La buna organizare a etapei romanesti a maratonului vor contribui : Automobil Clubul Roman (A.C.R.), Federatia Romana de Automobilism si Karting (F.R.A.K.) si Retromobil Club Romania (R.C.R.). Va asteptam asadar pe traseul unuia din cele mai importante evenimente retro-automobilistice ale anului 2002. Pentru mai multe informatii puteti consulta site-ul oficial al organizatorilor: www.he-ro.co.uk

 

Cotizatii 2002


In cadrul Adunarii Generale a membrilor R.C.R. ce a avut loc in 7 februarie 2002 s-au stabilit noile nivele ale taxelor platite de membrii clubului :

Taxa de inscriere - 300.000 LEI Cotizatia anuala - 450.000 LEI

Membrii care sunt pensionari, elevi, studenti, militari, someri platesc 50% din aceste sume. Membrii simpatizanti platesc 20% din aceste sume. Membrii de onoare si reprezentantii judeteni sunt exonerati de la plata oricaror taxe. Conform statutului R.C.R. Consiliul Director poate lua decizia scutirii de la plata taxelor in cazul persoanelor cu venituri modeste. Plata acestor taxe se poate face cu ocazia evenimentelor organizate de R.C.R. sau in contul asociatiei deschis la Banca Romana pentru Dezvoltare - Agentia Tei - Nr. 2 5 1 1 0 0 9 9 9 5 1 0 0 7 7 . Foaia de varsamant trebuie transmisa subsemnatului, Gabriel Trifina, trezorier al R.C.R. Pentru alte relatii si programari de plati pot fi contactat la 090.095.681.

 

AMEN


De curand fost lansat in Romania, in prezenta regizorului Costa Gavras si a actorilor principali Ulrich Tukur, Mathieu Kassovitz, Ulrich Muhe, Ion Caramitru si Marcel Iures filmul AMEN. Pelicula prezinta pozitia a doi barbati, un ofiter al armatei germane si fiul unui inalt demnitar al Vaticanului, fata de exterminarea evreilor in cel de-al doilea razboi mondial. AMEN este un proces intentat tacerii tuturor celor care au stiut ce se petrece dar nu au intervenit pentru salvarea victimelor. “Am adoptat aceasta tema pentru ca este interesanta pentru zilele noastre. Filmul meu este moderat, in raport cu istoria, care este mult mai oribila decat putem noi arata. Este moderat si in raport cu piesa Vicarul a lui Rolf Hochhuth, dupa care s-a facut AMEN”, a declarat Costa Gavras.

Daca va intrebati de ce prezentam acest film va satisfacem curiozitatea : filmul a fost filmat in mare parte in Romania, ocazie cu care au sosit in Romania numeroase vehicule istorice de mare valoare. O parte din ele le-am prezentat deja in revista AUTOSHOW.

MAYBACH SW 38: http://www.autoshow.ro/autoshow/articles/?article_id=125

HORCH 853: http://www.autoshow.ro/autoshow/articles/?article_id=230

Prezentarile vor continua si vor cuprinde in final toate automobilele din film. Discutiile cu proprietarul Maybach-ului, dl. Dr. Fritz Hardach, au constituit adevarate cursuri de restaurare si conservare a vehiculelor istorice. Domnia sa a primit cu reala satisfactie titlul de “Membru de onoare” al R.C.R., promitand ca in viitor va reveni in Romania pentru a lua parte la Raliul CARPATI RETRO. (din pacate nu la bordul Maybach-ului)

Imi face o deosebita placere sa anunt ca in film au fost “distribuite” si trei automobile detinute de membrii ai RETROMOBIL CLUB ROMANIA, unul dintre ei, dl. Ivan Nicolae, aparand in film in postura de sofer. (secventa in care ofiterul german incearca fara succes sa intre in Vatican pentru a prezenta dovezile holocaustului). Celelalte doua automobile sunt HANOMAG REKORD si IFA F9. Aparitia unui automobil IFA F9 poate fi trecuta la capitolul “Gafe” echivaland cu un ceas electronic la mana unui cavaler teuton, productia automobilului incepand dupa razboi in R.D.G. . Desi Studiourile Media Pro ne-au consultat in vederea identificarii automobilelor necesare filmarilor, la ideea unui membru al echipei franceze, automobilul s-a strecurat in film. Spre finalul filmului mai apar, intr-un plan secund, doua autocamioane ROMAN, de tipul celor folosite in prezent de Jandarmeria Romana, dar daca nu ai fost martor al mineriadelor bucurestene, e mai greu sa le identifici.

Inchei lansandu-va invitatia de a viziona acest film.

 

www.retromobil.ro


Sectiunea de fata a site-ului va va tine la curent cu ultimele noutati aparute in miscarea vehiculelor istorice atat din tara cat si din strainatate. Cum stirea zilei este lansarea prezentului site, va vom prezenta etapele crearii sale. Primul contact cu internet-ul l-am avut in anul 1997. Nu stiu daca este tarziu sau devreme, tot ceea ce pot spune este ca din primul moment mi-am dorit ca intr-o zi sa creez un site dedicat pasionatilor de vehicule istorice din Romania. In anul 1999 a aparut primul site oficial al RETROMOBIL CLUB ROMANIA realizat de ing. Liviu Constantin. Acesta a functionat o buna bucata de timp insa, personal, nu am fost niciodata multumit de el. In anul 2000, raspunzand unuia din sutele de mesaje e-mail venite pe adresa clubului, am cunoscut un mare pasionat de vehicule istorice, dl. Liviu Burghel. Pasionat in aceeasi masura de calculatoare, dl. Liviu Burghel mi-a propus realizarea unui nou site. Din lipsa de timp realizarea site-ului a trenat pana in toamna anului 2001 cand ne-am apucat foarte serios de treaba. Am achizitionat domeniul www.retromobil.ro si am obtinut din partea firmei INES gazduirea gratuita a site-ului, fapt pentru care dorim sa adresam multumiri firmei. Munca s-a dovedit extrem de grea iar rezultatul va lasam pe dumneavoastra sa-l apreciati. Astept cu mare nerabdare parerile Dvs. cu privire la site si as aprecia foarte mult sa ne semnalati eventualele greseli sau omisiuni. Site-ul se va dezvolta continuu asa incat parerile si dorintele Dvs. sunt bine venite. Toate materialele interesante pe care o sa le receptam de la Dvs. vor fi gazduite de acest site. Exista sectiuni care sunt inca in lucru. Altele vor fi in curand completate intrucat, de la momentul realizarii lor, au aparut informatii noi. In fapt niciodata nu vom putea spune ca site-ul este terminat, in timp noi pagini din istoria automobilului adaugandu-i-se. Sper ca parcurgerea site-ului sa va faca placere si la final sa acceptati ca motto-ul RETROMOBIL CLUB ROMANIA- “Bijuteriile noastre au roti” este pe deplin meritat.

 

 
 
© 2001-2008 Retromobil Club Romania | Editor general: Automobilia