2003
 
 

2003

Standul RETROMOBIL la S.I.A.B. 2003


Editia 2003 a S.I.A.B. a constituit pentru RETROMOBIL CLUB ROMANIA un nou prilej de a expune in cadrul Standului RETROMOBIL (105 mp) ultimele proiecte de restaurare finalizate cu succes.

Au fost prezentate patru vehicule istorice : Fiat 1100 Coloniale (1939), Land Rover 109 Seria IIA (1971), BMW 2002 (1970) si Triumph Spitfire (1973), ultimul fiind insotit de un sasiu complet echipat. Efortul organizatoric, sprijinit atat de amfitrioni, AMC APIA Expo cat si de firma Oldtimer Studio, a fost pe deplin rasplatit de aprecierile zecilor de mii de vizitatori. Joi 30 octombrie in cadrul Standului RETROMOBIL a avut loc lansarea nr. 9 al brosurii RETROMOBIL Magazin, publicatie editata periodic de R.C.R si distribuita gratuit membrilor si partenerilor asociatiei

 

Raliul “Memorial Giurgiu 1904”


Sambata 20 septembrie 2003 s-a desfasurat Raliul “Memorial Giurgiu 1904” la care au participat 24 de vehicule istorice. Participantii s-au reunit la parcul Herastrau plecand apoi intr-un tur promotional ocazionat de deschiderea SIAB 2003. Startul s-a dat incepand cu ora 11 din Parcul Carol, locul original de start al raliului de acum 99 de ani. Desi pe intreaga ruta Bucuresti-Giurgiu se desfasoara in prezent ample lucrari de reabilitare a carosabilului raliul de regularitate a decurs in bune conditii.

Surpriza zilei s-a petrecut la Giurgiu unde alaturi de cel mai vechi automobil din concurs FIAT 1100 (1939) a poposit un frumos Wanderer Cabriolet (1937) recent restaurat de un inimos pasionat din localitate. Atmosfera a fost asigurata de cel mai varstnic concurent, Marin “Tiganu” Dumitrescu, celebru pilot de raliuri, ajuns la frumoasa varsta de 85 de ani, membru de onoare al RETROMOBIL CLUB ROMANIA, care a fost pentru a doua oara in acest an copilotul lui Bogdan Coconoiu si a incantat asistenta cu povesti din cursele la care a participat. Castigatorii au fot desemnati in urma probei speciale de indemanare, desfasurata in doua manse in Piata Teatrului Valah din Giurgiu. Evolutiile in cele doua manse trebuiau sa fie absolut identice ca timp, sau sa se inregistreze o diferenta cat mai mica.

Primul clasat, Cezar Margarit (Zastava 1300 – 1965), a reusind sa parcurga traseul in absolut acelasi timp, uimind intreaga asistenta. Cu o diferenta deo sutime a parcurs traseul cel de-al doilea clasat Danut Anastasiu (Fiat 600 – 1965), cel de-al treilea clasat Marin Florian (Ford Escort 1100 – 1971) inregistrand o diferenta de sase sutimi. Ziua s-a incheiat cu o masa pescareasca servita pe restaurantul plutitor “Casa Romanesca” unde “probele speciale” s-au numit obleti, ciorba pescareasca si saramura de crap/somn.

Acesta a fost ultimul raliu organizat de R.C.R. in acest an ultimele doua evenimente din calendar avand un caracter turistic : Castele din Romania – o excursie de doua zile la Bran - 18-19 octombrie (o saptamana mai tarziu fata de data stabilita initial) si Retro Parada Toamnei Bucuresti – (25 octombrie).

Pana atunci insa va asteptam la Standul RETROMOBIL din cadru SIAB 2003 !

RETROMOBIL CLUB ROMANIA va invita in perioada 25 septembrie – 05 octombrie la Salonul International de Automobile Bucuresti (SIAB) organizat de AMC APIA Expo in complexul expozitional Romaero Baneasa.

Standul RETROMOBIL poarta numarul 141 si va fi plasat in Pavilionul 109. Va asteptam sa admirati vehicule istorice restaurate profesional. Nu uitati sa solicitati numarul 9 al brosurii RETROMOBIL Magazin, distribuita gratuit tuturor iubitorilor de vehicule istorice.

 

Rezultatele Raliului International CARPATI RETRO


Bucuresti – Sighisoara

28-31 august 2003

Clasament General

1. Dan Niciovici – Fiat 850 Sport Coupe (1970)

2. Serban Enache – Fiat 124 Sport Spider (1970)

3. Bogdan Coconoiu – Lancia Fulvia 1.3 S (1971)

Categoria “Veteran”
Dan Cazacu – Skoda Popular 1100 OHV (1938)
Razvan Badulescu – Fiat 1100 Cabriolet (1939)
Ioan Malusel – Fiat 1100 (1939)

Categoria “Clasic”

Grupa A ( > 1300 cmc)
Dan Niciovici – Fiat 850 Sport Coupe (1970)
Bogdan Coconoiu – Lancia Fulvia 1.3 S (1971)
Cristian Pastuhov – Ford Capri (1972)

Grupa B (1600 – 2000 cmc)
Serban Enache – Fiat 124 Sport Spider (1970)
Dan Bonciog – Ford Taunus GXL (1971)
Marian Pielmus – Ford Taunus 20 M (1966)

La grupele B si D nu s-au inscris minim 5 echipaje - conform regulamentului F.R.A.K. nu se pot constitui grupele.

Proba de Indemanare
Aldo Sforza – Morgan +8 Supercharged (1978)
Serban Enache – Fiat 124 Sport Spider (1970)
Dan Bonciog – Ford Taunus GXL (1971)

Proba de suplete
Dan Niciovici – Fiat 850 Sport Coupe (1970)
Toma Temelie – Opel Kapitan (1958)
Serban Enache - Fiat 124 Sport Spider (1970)

Concursul de eleganta

1. Dan Cazacu – Skoda Popular 1100 OHV (1938)

2. Aldo Sforza – Morgan +8 Supercharged (1978)

3. Marian Pielmus – Ford Taunus 20 M (1966)

 

Raliul international Carpati Retro 2003


RETROMOBIL CLUB ROMANIA, Asociatia Nationala a Posesorilor si Restauratorilor de Vehicule Istorice, are placerea sa anunte organizarea, in perioada 28-31 august 2003, a editiei a IV-a a Raliului International "CARPATI RETRO".

Istoria acestui raliu incepe in anul 1983 cand Automobil Clubul Roman a organizat primul raliu Bucuresti-Sinaia cu vehicule istorice. Incepand cu anul 2000 Automobil Clubul Roman a incredintat RETROMOBIL CLUB ROMANIA organizarea acestui raliu, care fost denumit CARPATI RETRO si a capatat statutul de raliu international inca de la a doua editie.

RETROMOBIL CLUB ROMANIA a implinit in acest an 5 ani de activitate, membrii sai dorind sa celebreze acest moment printr-un eveniment cu totul special. Pentru prima oara dupa 1989 in Romania va fi organizat un eveniment dedicat vehiculelor istorice care se va desfasura pe durata a patru zile timp timp care participantii vor parcurge aproximativ 650 km, vor fi organizate expozitii in orasele Bucuresti, Ploiesti, Brasov si Sighisoara, precum si probe speciale de indemanare in Brasov si Sighisoara.

La raliu vor participa masini fabricate in perioada 1938-1973, fiind inscrise pana in prezent 33 de echipaje din trei tari : Romania, Italia si Bulgaria.

Joi 28 august incepand cu ora 9:30 va fi organizata la World Trade Center conferinta de presa ce va prefata Raliul International CARPATI RETRO, eveniment desfasurat dupa urmatorul program :

Joi 28 august, Startul in Proba de Raliu de Regularitate, Etapa I-a Bucuresti-Ploiesti-Sinaia-Brasov, se va da incepand cu ora 10:30 (primul echipaj) din fata cladirii World Trade Center. Dupa o neutralizare in zona Hipodrom din Ploiesti, la ora 12:30 participantii vor ajunge in fata Palatului Culturii unde va fi organizata o scurta expozitie. La ora 13:00 se va da startul in etapa a II-a Ploiesti-Brasov, la Sinaia (parcaj Hotel Paltinis) fiind prevazut un Punct de Control de Trecere (incepand cu ora 14:30). Sosirea la Brasov este programata in zona Livada Postei, incepand cu ora 16:00. (primul echipaj)

Vineri 29 august ziua va debuta cu o Proba Speciala de Indemanare care se va desfasura in Poiana Brasov, parcajul Hotelului Caprioara, incepand cu ora 10:00. Imediat dupa efectuarea acestei probe, in grupe de cate zece masini si din minut in minut, fiecare echipaj va lua startul in etapa a II-a a Raliului de Regularitate, pe ruta Brasov-Sighisoara, sosirea primului echipaj la Sighisoara fiind prevazuta in Piata Cetatii la ora 14:00.

Sambata 30 august in Piata Octavian Goga din Sighisoara incepand cu ora 10:00 se vor desfasura Probele speciale de indemanare si suplete precum si Concursul de eleganta. Seara va avea loc festivitatea de premiere.

Pe toata durata evenimentului arbitrajul va fi asigurat de comisari ai Federatiei de Automobilism si Karting F.R.A.K. iar asistenta tehnica de firma de restaurari Oldtimer Studio.

Rezultatele si cronica raliului vor fi publicate de revista AUTOSHOW si pe site-ul oficial al RETROMOBIL CLUB ROMANIA www.retromobil.ro RADIO CONTACT va transmite live informatii din timpul raliului, interviuri cu participantii si organizatorii precum si rezultatele finale.

Informatii suplimentare pot fi solicitate la 0745.066.531 sau 0722.856.102

 

RETROMOBIL vine in orasul tau ……


“RALIUL BUCURESTI –SIBIU via Transfagarasan 2003”

Clasament :

Grupa A (>1300 cmc):

I) Dan Niciovici – Fiat 850 Sport Coupe

II) Barbu Ionita –Fiat 850

III) Adrian Chilibar- Dacia 1100

Grupa B:
Nu s-a constituit

Grupa C (1600-2000 cmc):

I) Serban Enache – Fiat 124 Sport Spider
II) Marian Pielmus- Ford Taunus 20 M
III) Cristian Stoian- Opel Rekord 1900

Clasament General :

I) Serban Enache – Fiat 124 Sport Spider

II) Dan Niciovici – Fiat 850 Sport Coupe

III) Barbu Ionita – Fiat 850

IV) Marian Pielmus- Ford Taunus 20 M

V) Cristian Stoian –Opel Rekord 1900 & Adrian Chilibar –Dacia 1100

VI) Razvan Anastasiu – Fiat 600 D

VII) Cristian Pastuhov- Ford Capri 1300 (nu a efectuat proba de indemanare din Pitesti din motive tehnice)

Primii trei clasati au primit cupe.

A mai fost premiat cu o cupa si Domnul Aldo Sforza care ne-a incantat din nou cu superbul sau MORGAN Plus 8 – Supercharger.

Comentarii :

Manifestarea poate fi considerata un adevarat succes pentru urmatoarele motive:

· Traseul este cu adevarat extraordinar , nu poate fi comparat cu alte trasee montane din Romania atat din punct de vedere al frumusetii cat si al duritatii.

· In Pitesti organizarea a fost perfecta , Primaria Municipiului Pitesti implicandu-se activ in reusita organizarii , trebuie sa amintim suportul mediatic Radio Contact si implicarea colegilor nostrii din Pitesti : Adrian Chilibar si Marian Pielmus. Publicul pitestean a fost deosebit de interesat de spectacolul oferit de probele de indemanare sportiva.

· In Sibiu reprezentantii sponsorului principal -> ORANGE si ai partenerului media -> Radio Contact au organizat efectiv manifestarile din Piata Mare a Sibiului unde s-au desfasurat probele de indemanare sportiva si suplete.

· Sibiul este o locatie excelenta atat pentru desfasurarea probelor de indemanare sportiva cat si ca loc de odihna. Exista foarte multe obiective turistice care trebuiesc vizitate.

· S-a observat implicarea comisiei sportive in organizarea probelor de indemanare sportiva . Odata cu instalatia de cronometrare pe care speram sa o avem in functiune la “Carpati Retro” se vor inlatura si eventualele greseli de cronometrare specifice cronometrarii manuale. Domnii Serban Enache si Dan Niciovici au aratat o inventivitate deosebita in proiectarea traseelor probelor speciale din Pitesti si Sibiu,

· A aparut o noua “vedeta” a pilotajului in RCR , este vorba de D-nul Cristian Pastuhov care la volanul unui mic Ford Capri de numai 58 CP a reusit cea mai buna performanta pe traseul de la Sibiu reusind o evolutie mai buna decat a multor autoturisme cu puteri mult mai mari . Domnia sa este adeptul unui pilotaj fluent , elegant , augumentat cu glisade spectaculoase.

Asteptam multe evolutii spectaculoase de la Domnia sa !!!

· Problemele tehnice au fost minore ele fiind rezolvate in timp scurt de participanti.

· La clasa 4x4 a aparut o noua “stea” , este vorba de autoturismul LAND ROVER 109 seria II echipat cu un puternic motor de 6 cilindrii de 2,6 litri , proprietatea Domnului Giuseppe Rossi, vicepresedinte R.C.R., restaurat exemplar recent in atelierele OLDTIMER STUDIO - www.oldtimer.ro.

· Evidentiem si prezenta presedintelui RCR, dl. Ing. Dan Cazacu, a carei aparitie pitoreasca la volanul deosebitului ARO M 461, vopsit in culori sahariene, a constituit o atractie pe traseul cel mai inalt din Romania.

· In concluzie evenimentul a fost unul de inalta tinuta organizatorii si participantii meritand toate felicitarile.

Cristian Stoian – Presedintele Comisiei Tehnice.

 

Bijuterii tehnice pe malul marii


RETROMOBIL CLUB ROMANIA a participat in perioada 16-18 mai, la invitatia Primariei Municipiului Constanta, la manifestarile prilejuite de “Zilele Constantei”

Parada vehiculelor istorice intitulata “Bijuterii Tehnice pe Malul Marii” s-a desfasurat pe ruta Mamaia-Portul Tomis si starnit un mare interes in randul constantenilor care au putut asista la o inedita proba speciala de slalom in care participantii au evoluat legati la ochi, in fapt o reluare a celebrei “Gimkana”, proba uzuala in concursurile automobilistice antebelice.

O parte din automobilele participante au fost transportate la Constanta cu trailerul firmei Univers. Cel mai vechi automobil din concurs a fost un Ford B Pick-up (1932), recent restaurat de firma Oldtimer Studio, care va va fi prezentat in numarul viitor.

Castigatori au fost Mircea Ganea (Hanomag Rekord – 1936) la Categoria “Veteran” si Mihaela Varlan (MGC GT – 1969) la Categoria “Clasic” alaturi de cele peste 25 de echipaje participante la un eveniment a carui organizare si desfasurare a fost de nota zece, motiv pentru care incheiem cu un sincer Bravo Constanta !

 

Salonul Autotehnica


In perioada 7-15 mai RETROMOBIL CLUB ROMANIA a participat pentru al doilea an consecutiv cu Standul RETROMOBIL la Salonul Autotehnica Timisoara. Gratie eforturilor dl. Vlad Capotescu (reprezentantul R.C.R. in judetul Timis) si Florin Belcea vizitatorii au putut afla informatii despre cele doua automobile Mercedes expuse (model 230 carosat Sindelfinger -1936 si 220 S–1962).

 

Expozitie Dacia-Renault


Cu ocazia inaugurarii Showroom-ului Dacia-Renault deschis de firma IPSO in Otopeni RETROMOBIL CLUB ROMANIA a expus in perioada 21-25 mai in Standul RETROMOBIL patru vehicule istorice : DACIA 1100 (1969) si 1300 (1971) – RENAULT 16 (1967) si 10 Major (1966). Directorul Uzinelor Dacia, dl. Constantin Stroe a admirat automobilele expuse si a accepta pentru cititorii AUTOSHOW sa se fotografieze in DACIA 1100, primul model de automobil fabricat de uzina pitesteana, devenit astazi vehicul istoric.

 

Site-ul R.C.R. aniverseaza un an de existenta !


Nu e o gluma ! Pe 1 aprilie 2003 site-ul oficial RETROMOBIL CLUB ROMANIA www.retromobil.ro implineste un an de existenta in noul format.

Contorul inregistreaza 13.909 vizitatori, ceea ce reprezinta o medie de 38 de vizitatori zilnici. Site-urile de monitorizare a traficului situeaza site-ul pe pozitie 53 -trafic.ro – cea mai buna pozitie 23 si respectiv 14 – statistici.ro – cea mai buna pozitie 5 un fapt normal am spune tinand cont de faptul ca el nu este foarte dinamic in ceea ce priveste continutul.

Pentru 2003 ne propunem postarea saptamanala a unei stiri, o mai mare promptitudine in up-datarea sectiunii Hobby Bursa, restructurarea sectiunii Galerie Foto din care nu vor mai lipsi instantanee de la evenimentele organizate de R.C.R.

Nu putem incheia fara sa multumim firmei INES pentru gazduire si vizitatorilor pentru atentia acordata. Navigare placuta !

 

Retro parada primaverii - Seciu


Sezonul competional 2003 a fost deschis de Retro Parada Primaverii in cadrul careia s-a desfasurat parada vehiculelor istorice pe ruta Bucuresti-Ploiesti-Seciu si o expozitie de o ora in zona centrala a orasului Ploiesti.

 

 

Echipa noua la conducerea R.C.R.


In 15 februarie a avut loc Adunarea Generala a membrilor RETROMOBIL CLUB ROMANIA. A fost analizata activitatea clubului in anul 2003, s-au adus modificari statutului a fost definitivat calendarul competitional 2003 si a fost ales un nou Consiliul Director. Presedinte al clubului a fost reales dl. Dan Cazacu, vicepresedinti fiind desemnati : dl. Giuseppe Rossi, dl. Ovidiu Ionescu, dl. Radu Ciobanu Cociasu si dl. Serban Ciusca. Incepand din acest an au fost create doua noi comisii (Istorica si Sportiva) fiecare fiind compusa dintr-un presedinte si doi membri. Comisia Tehnica : dl. Cristian Stoian (Presedinte), dl. Razvan Badulescu, dl. Dinu Fuiorescu. Comisia Istorica : dl. Bogdan Coconoiu (Presedinte), dl. Calin Balanescu, dl. Cristian Luca. Comisia Sportiva : dl. Serban Enache (Presedinte). Dl. Dan Niciovici, dl. Horia Popescu. O noua sectiune a site-ului va prezenta in curand activitatea comisiilor. Secretar General a R.C.R. a fost ales dl Dan Bonciog iar in functia de Trezorier a fost aleasa dna. Cristina Enache.

 

Cotizatii 2003


Pentru anul 2003 au fost stabilite urmatoarele taxe : taxa de inscriere 350.000, cotizatie anuala 500.000. Raman valabile reducerile acordate membrilor simpatizanti (80%) si pensionarilor/studentilor (50%). Taxele pot fi platite in contul RETROMOBIL CLUB ROMANIA deschis la Banca Romana de Dezvoltare Agentia Tei – Cont ROL : SV 00782384470 sau trezorierului R.C.R. dna. Cristina Enache 0722.476.177.

 

 
 
© 2001-2008 Retromobil Club Romania | Editor general: Automobilia