2004
 
 

2004

"Retro Parada Toamnei" trage cortina peste sezonul 2004


Sambata 9 octombrie RETROMOBIL CLUB ROMANIA organizeaza ultimul eveniment al anului 2004 dedicat vehiculelor istorice. Participantii la "Retro Parada Toamnei" se vor intalni la ora 10:00 in zona Parcului Herastrau (Parcaj Pescarus) si vor efectua o parada pe ruta Bucuresti-Buftea si retur. La Buftea vehiculele istorice vor poposi pentru doua ore in incinta Palatului Stirbei.

Avand in vedere faptul ca acest eveniment incheie sezonul 2004 organizatorii estimeaza o participare numeroasa, asa incat sfatuim toti pasionatii de vehicule istorice sa nu rateze acest eveniment, urmatorul va fi organizat abia in aprilie 2005 !

 

Memorialul Giurgiu 1904” – editie jubiliara


Sambata, 25 septembrie 2004, RETROMOBIL CLUB ROMANIA a organizat “Memorialul Giurgiu 1904”, o editie jubiliara dat fiind faptul ca pe 22 septembrie s-au implinit 100 de ani de la prima cursa organizata de Automobil Clubul Roman pe ruta Bucuresti-Giurgiu-Bucuresti. Evenimentul, aflat la a VI-a editie in organizarea R.C.R., a reunit 38 de vehicule istorice, fabricate in perioada 1928-1974. Pentru prima data dupa 1989 a fost organizat in Romania un concurs dedicat exclusiv vehiculelor istorice din categoria “Veteran” (fabricate inainte de 1950).

La start s-au prezentat sase astfel de automobile : Ford A Roadster (1928), Fiat 1100 (1938), Skoda Popular Cabriolet (1939), Fiat 1100 Coloniale (1939), Plymouth P6 (1939) si Willys (1948). Alaturi de aceste automobile au participat vehicule istorice din categoria “Clasic”, unde am asistat la doua debuturi in cadrul evenimentelor R.C.R. : Mercedes 190 SL (1959) si Porsche 912 (1967), doua superbe exemplare restaurate, aparitia Porsche-lui fiind de mult asteptata, aceasta marca lipsind pana acum din randul modelelor detinute de membrii R.C.R.

 

Click pe poze pentru zoom !

Numerosul public prezent pe ruta Bucuresti-Giugiu-Bucuresti a putut admira modele Triumph TR6 (1973), Lancia Fulvia 1,3 S (1971), Alfa Romeo Giulia (1969), Mercedes 230 SLC (1965), FIAT 1800 B (1967), Renault 12 Gordini (1971), VW 1200 (1965), Ford Taunus 12M (1965). Prezent la start, multiplul campion national de automobilism Eugeniu Ionescu Cristea a impartasit participantilor sfaturi tehnice povestind istorii din cursele deceniilor trecute, in care unele din modelele care au participat la “Memorialul Giurgiu 1904” faceau legea.

Alaturi de membrii RETROMOBIL CLUB ROMANIA au participat si patru echipaje reprezentand “Clubul Vehiculelor de Epoca” si un echipaj al clubului brasovean “Classic Motor Club Transilvania”. Clasamentul general a fost alcatuit pe baza votului participantilor, fiind notate originalitatea si gradul de restaurare. La final s-au clasat doar cinci automobile din categoria “Veteran”, Ford-ul A (1928), aflat in rodaj dupa o serie de reparatii, neparcurgand intreaga ruta Bucuresti-Giurgiu-Bucuresti parcursa sub forma unei parade de automobilele participante. Lupta a fost stransa, diferenta pe podium fiind de doar cateva puncte de la un loc la altul.

 

Click pe poze pentru zoom !

Castigatorul “Memorialului Giugiu 1904”, a fost desemnat dl. Razvan Badulescu - Fiat Coloniale (1939), urmat de Farkas Lazar - Plymouth P6 (1939) si Dan Miulescu - Skoda Popular Cabriolet (1939). Imaginile alaturate vorbesc de la sine despre reusita “Memorial-ului Giurgiu 1904” pe care il catalogam , fata de cele vazute miercuri la evenimntul similar organizat de A.C.R., un bis necesar.

Explicatii foto:

- Razvan Badulescu , castigatorul concursului, alaturi de Fiat-ul Coloniale (1939), in fata batranului turn cu ceas din Giurgiu care “a vegheat” toate editiile raliului desfasurate in ultimul secol.
- Mercedes 190 SL (!959)
- Ford A Roadster (1928 – stanga) – Skoda Popular Cabriolet (1939)
- Porsche 912 (1967 – stanga) – Triumph TR 6 (1973)
- Plymouth P6 (1939 - stanga) – Willys (1948)

Mai multe fotografii :
http://www.beetleparking.go.ro/retro/index.html

 

Raliul Grenzland s-a incheiat la Bucuresti


Vineri 17 septembrie in jurul orei 16 au sosit in Capitala cele cincisprezece echipaje germane, austriece si italiene participante la Raliul Grenzland (11-18 SEP 2004).

Evenimentul, organizat la invitatia RETROMOBIL CLUB ROMANIA, a reunit la start vehicule istorice extrem de rare, al caror pret de catalog ajunge in unele cazuri (Mercedes) la 1.500.000 EUR. Startul s-a dat la Budapesta, iar ruta a tranzitat Ucraina si a intrat in Romania prin nordul Moldovei. Numeroasa asistenta prezenta in Piata Constitutiei a putut admira automobile care au scris istoria sportului cu motor mondial precum Mercedes SSK, modelele 720 si “Caraciola” (4 exemplare produse in perioada 1927-1929), Bugati 22 Tip (1925), Alfa Romeo, modelele Roadster, Touring si Ministeriale (produse in perioada 1939-1954), Bentley, Delage, Jaguar SS 100, Alvis, BMW 328 Roadster (trei exemplare produse in perioada 1936-1937). Participantii au fost insotiti pe toata durata etapei romanesti a raliului de reprezentantii RETROMOBIL CLUB ROMANIA, Raliul Grenzland constituind o premiera prin faptul ca a fost primul eveniment de acest gen care are ca destinatie Romania.

Click pe poze pentru zoom !

Acest eveniment este doar inceputul unei ample colaborari dintre RETROMOBIL CLUB ROMANIA si cluburile similare din strainatate, apartenenta la F.I.V.A. , forul mondial de profil, deschizand noi perspective activitatii in domeniul vehiculelor istorice de la noi din tara. Dl. Corrado Lopresto, unul din participantii la raliu, a declarat pentru Agentia de presa AUTOMOBILIA : Romania este o tara minunata si regret ca in anii precedenti am ezitat sa dam curs invitatiei RETROMOBIL CLUB ROMANIA. Ospitalitatea si frumuseta acestor locuri ne vor face cu siguranta sa revenim si pe viitor. Vreau sa subliniez inca odata suportul acordat de Autoritatea Nationala F.I.V.A. din Romania atat organizatoric cat si sin punct de vedere al asistentei tehnice.”

Trebuie mentionat ca asistenta tehnica a fost asigurata in mod grartuit de firma de restaurari Oldtimer Studio, care a avut drept “pacienti” doua automobile Alfa Romeo, a caror probleme tehnice au fost rezolvate cu profesionalism si rapiditate. Participantii au vizitat manastirile din nordul Moldovei, cetatea Sighisoara si Castelul Peles la final expunandu-si automobilele in piata din fata Palatului Parlamentului. La Bucuresti participantii au fost intampinati de membrii RETROMOBIL CLUB ROMANIA, insotiti de unul din membrii de onoare ai asociatiei, dl. Marin Dumitrecu, multiplu campion national de raliuri ajuns astazi la venerabila varsta de 85 de ani. Intalnirea cu modelul de automobil cu care a debutat in cursele automobilistice, BMW-ul 328, a fost extrem de emotionanta. Marele campion a inmanat celor prezenti cartea sa memorialistica insotita de autografe.

Calendarul evenimentelor organizate in acest an de RETROMOBIL CLUB ROMANIA se incheie sambata 25 septembrie, cu raliul de regularitate “Memorial - Giurgiu 1904”, asupra caruia vom reveni cu amanunte in cursul acestei saptamani.

In fotografii :

1. Bentley (stanga) – Delage

2. Placa raliului

3. Marin Dumitrescu la bordul unui BMW 328

4. Jaguar SS 100 (stanga) - Alvis

 

Raidul vehiculelor istorice Viena-Bucuresti soseste in capitala


Pe 17 septembrie va sosi in capitala raidul automobilistic Viena - Bucuresti la care participa 15 vehicule istorice fabricate inainte de 1939.

Participantii vor efectua un tur al orasului la bordul automobilelor, in jurul orei 15:30 fiind programata o expozitie de 30 de minute in Piata Constitutiei (Casa Poporului).

Din pacate listele cu adresele membrilor nu au fost inca refacute asa ca nu pot informa toti membrii, va aparea si pe site dar cine stie cati vor citi.

Va rog sa anuntati pe cat mai multi din cei care lipsesc din lista destinatarilor si care stiti ca sunt interesati de masinile antebelice, ar fi pacat sa rateze momentul, eventual dati replay all la unul din mesajele referitoare la CARPATI RETRO care au toate adresele in ele si puneti textul de mai sus. Caravana masinilor este insotita de Dan Cazacu, la 5 plec si eu la Sinaia sa-i astept, din cate am inteles sunt modele foarte rare cu care e posibil sa nu ne mai intalnim prea curand.

Salutari si sa ne vedem cu bine !!!!

 

Memorialul Giurgiu 1904


RETROMOBIL CLUB ROMANIA organizeaza sambata 25 septembrie “Memorialul Giurgiu 1904” care va celebra 100 de ani de la organizarea in Romania, pe ruta Bucuresti-Giurgiu-Bucuresti, a primului raliu automobilistic.

Reeditarea acestui raliul se va face exclusiv cu automobile fabricate inainte de 1950, alaturi de care vor participa hors-concours numeroase alte vehicule istorice. Intalnirea participantilor va avea loc sambata 25 septembrie la Parcul Carol, ora 9:30, incepand cu ora 10:00 urmand a se da startul acestui eveniment.

Pentru informatii si inscrieri puteti contacta organizatorii la retromobil@yahoo.com sau 0722.856.102

 

Raliul International CARPATI RETRO 2004


Asociatia Nationala a Posesorilor si Restauratorilor de Vehicule Istorice, RETROMOBIL CLUB ROMANIA (R.C.R.), Autoritate Nationala F.I.V.A. (Federation Internationale des Vehicules Anciens), a organizat in perioada 26-29 august a V-a editie a Raliului International CARPATI RETRO.

Click pe poze pentru zoom !

In proba de raliu de regularitate desfasurata pe ruta Bucuresti-Pitesti-Curtea de Arges-Sambata de Sus- Brasov-Sinaia-Ploiesti-Bucuresti au luat startul din fata World Trade Center 21 de echipaje. Traseul primei zile a presupus traversarea Transfarasanului, toate echipajele parcurgandu-l fara probleme pe o vreme superba. Pe parcursul evenimentului, la probele speciale desfasurate la Brasov si Bucuresti au mai participat inca alte sapte vehicule istorice, dintre care s-a remarcat un al doilea Morgan +8 (1973) care a incantat asistentat cu eleganta si performantele sale.

Probele speciale de la Brasov s-au desfasurat in ambele zile pe ploaie, sambata vehiculele istorice participante fiind expuse pentru trei ore in Piata Sfatului unde au fost admirate de mii de spectatori curiosi si, surprinzator, in multe cazuri avizati.

Duminica raliul a sosit in capitala pe circuitul de karting AMCKART, unde a avut loc ultima proba speciala, in premiera in Romania fiind organizata o cursa de viteza pe circuit cu vehicule istorice. Fiecare concurent a parcurs un tur (1200 m) de incalzire urmat de doua tururi cronometrate, cel mai bun timp fiind obtinut de Aldo Sforza (2:53:34 cu MORGAN +8 Super-Charged – 1979). Dl Sforza a primit titlul de membru de onoare al clubului, fiind pentru a treia oara consecutiv cand participa la acest raliu, ocazie cu care i-a fost decernata o medalie cu totul speciala. Aceasta a fost produsa in anii ’20 in Romania pentru cursele auto si a ramas, impreuna cu alte aproximativ 25 de bucati, nedecernata pana astazi. Raliul a fost lipsit de incidente tehnice majore, toate vehiculele istorice participante trecand linia de sosire, fapt care vorbeste d ela sine de pasiunea si priceperea cu care sunt intretinute si restaurate de posesorii lor.

Urmatorul eveniment din calendarul RETROMOBIL CLUB ROMANIA programeaza sambata 25 septembrie “Memorialul Giurgiu 1904” care va celebra 100 de ani de la organizarea primului raliu in Romania, pe ruta Bucuresti-Giurgiu-Bucuresti. Reeditarea acestui raliul se va face exclusiv cu vehicule istorice fabricate inainte de 1940, alaturi de care vor participa hors-concours numeroase alte vehicule istorice de fabricatie mai recenta.

Revenind la a V-a editie a Raliului International CARPATI RETRO trebuie remarcat profesionalismul din ce in ce mai ridicat cu care RETROMOBIL CLUB ROMANIA si partenerii sai organizeaza evenimentele dedicate vehiculelor istorice fapt care a condus la acceptarea Romaniei printre statele membre ale F.I.V.A. In cele ce urmeaza va prezentam rezultatele raliului, castigatori fiind toti participantii care au reusit sa strabata aproape 600 km in automobile fabricate cu mai mult de 25 de ani in urma :

Clasament General :

1. Serban Enache / Cristina Enache (FIAT 124 Spider – 1970)

2. Dan Niciovici / Andrei Dumitrescu (AUTOBIANCHI A112 Abarth – 1977)

3. Bogdan Coconoiu / Ingrid Teodorescu Coconoiu (LANCIA Fulvia 1,3 S – 1971)

Clasament Clasa 1 (pana la 1150 cmc) :

1. Dan Niciovici / Andrei Dumitrescu (AUTOBIANCHI A112 Abarth – 1977)

2. Adrian Chilibar / Elena Chilibar (DACIA 1100 – 1969)

3. Mihai Mezincescu / (TRIUMPH Spitfire Mk II – 1965)

Clasament Clasa 2 (1151-1599 cmc) :

1. Bogdan Coconoiu / Ingrid Teodorescu Coconoiu (LANCIA Fulvia 1,3 S – 1971)

2. Cristian Pastuhov / Razvan Pastuhov ( FORD Capri – 1971)

3. Gabriel Gordea / Ada Lazar (FORD Capri - 1971)

Clasament Clasa 3 (1600-1999 cmc) :

1. Serban Enache / Cristina Enache (FIAT 124 Spider – 1970)

2. Dan Bonciog / (FORD Taunus GXL – 1971)

3. Cristian Stoian / Brandusa Stoian (OPEL Rekord 1900 – 1968)

Clasament Clasa 4 (peste 2000 cmc) :

1. Aldo Sforza / Irina Dominteanu (MORGAN +8 Super-Charged – 1979)

2. Toma Temelie / Gabi Temelie (OPEL Kapiten – 1959)

3. Manuel Bratu / Vasilica Bratu (FORD Mustang – 1967)

Sponsori si parteneri organizatorici :

ORANGE, ASTRA, AMCKART, World Trade Center Bucharest, Oldtimer Studio, Grafix V.C.S. Media , SUKI, Ines, Karom Drinks, Deane’s Irish Pub & Gril - Brasov, Compania AUTOMOBILIA.

Parteneri media :

AUTOMEDIA - AUTOSHOW, AUTO MONDIAL, AUTO EXPERT, Societatea Romana de Radio, Radio Mix, National, Adevarul, Agentia de presa AUTOMOBILIA.

 

Raliul International CARPATI RETRO 2004


Sub motto-ul "Bijuteriile Noastre au Roti" an de an pasionatii de vehicule istorice participa la evenimentele de gen organizate de Asociatia Nationala a Posesorilor si Restauratorilor de Vehicule Istorice, RETROMOBIL CLUB ROMANIA (R.C.R.) care anul acesta organizeaza in perioada 26-19 august a V-a editie a Raliului International CARPATI RETRO.
Incepand cu anul 2003 R.C.R. a devenit Autoritate Nationala F.I.V.A. (Federation Internationale des Vehicules Anciens), organism UNESCO care militeaza pentru conservarea patrimoniului tehnic universal.

Organizatorii Raliului International CARPATI RETRO si-au propus sa realizeze un eveniment cu totul special : peste 30 de echipaje din Romania, Italia si Irlanda pe lista de start, patru zile de concurs, trei probe speciale de indemanare, prima cursa de viteza pe circuit si cel mai lung raliu de regularitate organizate pana acum in Romania. Ca in fiecare an startul raliului se va da din fata World Trade Center www.wtcb.ro, complex care va gazdui si conferinta de presa, joi 26 august incepand cu ora 9:00. Ca o noutate, din acest an, sosirea raliului va avea loc in capitala, locatia aleasa fiind Centrul International de Karting Bucuresti - AMCKART http://www.amckart.ro/amckart/aboutus/contact.aspx?id=0 unde in premiera in Romania va fi organizata o proba speciala de viteza pe circuit cu vehicule istorice.
Pe toata durata evenimentului arbitrajul va fi asigurat de o brigada F.R.A.K. - Federatia Romana de Automobilism si Karting.
La competitie sunt admise automobile fabricate pana in anul 1974, cu exceptia modelelor eligibile F.I.V.A. .

Sponsori si parteneri organizatorici :

ORANGE, ASTRA, AMCKART, World Trade Center Bucharest, Oldtimer Studio, Grafix V.C.S. Media , SUKI, Civio, Ines, Karom Drinks, Compania AUTOMOBILIA.

Parteneri media :

AUTOMEDIA - Autoshow, AUTO MONDIAL, Societatea Romana de Radio, Radio Mix, National,
Agentia de presa AUTOMOBILIA.

Programul evenimentului :

Ziua I 26 August 2004

Bucuresti

World Trade Center Bucharest (Piata Scanteii - Hotel Sofitel)

Ora : 9:00-9:45 Conferinta de presa
Ora : 10:00 (din minut in minut) Startul primului echipaj in proba de raliu de regularitate.
Etapa I : Bucuresti-Cetatea Poienari (Parcajul Uzinei Electrice).

Cetatea Poienari (Parcajul Uzinei Electrice)

Punct de control orar. Etapa II : Cetatea Poienari - Simbata de sus (via Transfagarasean)

Sambata de Sus

Parcajul Hotelului Diana. Punct de control orar. Sosirea din raliului de regularitate. Participantii
se indrepta spre parcul inchis situat in apropierea locului de cazare. Inchiderea primei zile de concurs. Vizitarea punctelor de interes turistic.

Ziua II 27 August 2004

Simbata de sus

Parcaj Hotel Diana

Ora : 10:00 Startul primului echipaj in proba de raliu de regularitate.
Etapa III Sambata de sus - Poiana Marului - Rasnov - Poiana Brasov

Brasov

Poiana Brasov - Parcaj Hotel Caprioara (Poiana Mica) - Punct de control orar. Sosirea din raliului de regularitate. Proba speciala de indemanare - PS 1. Inchiderea celei de-a doua zi de concurs. Vizitarea punctelor de interes turistic.

Ziua III - 28 August 2004

Brasov

Ora 9:30 Proba speciala de indemanare - PS 2 - Parcaj Hotel Caprioara (Poiana Mica)
Ora 11:00-14:00 Parada prin orasul Brasov. Expozitie in Piata Sfatului.
Inchiderea celei de a treia zi de concurs. Vizitarea punctelor de interes turistic.

Ziua IV - 29 August 2004

Brasov

Ora : 9:30 Startul primului echipaj in proba de raliu de regularitate.
Etapa IV : Brasov (Poiana Mica)-Predeal-Sinaia-Ploiesti (pe centura)-Bucuresti.

Bucuresti

Ora 13:30 Sosirea primului echipaj pe circuitul AMCKART ( www.amckart.ro ) . Se va astepta sosirea tuturor echipajelor. Primele cinci echipaje clasate in fiecare din cele patru grupe (Gr. 1 : pana la 1150 cmc, Gr. 2 : 1151-1599 cmc, Gr, 3 : 1600-1999 cmc, Gr. 4 peste 2000 cmc) dupa primele trei zile de concurs vor intra la proba finala de viteza pe circuit.
Ora 14:30 Proba speciala PS 3 - viteza pe circuit
Ora 16:30 Festivitatea de premiere.

Pentru orice alte informatii puteti contacta organizatorii la 0722.856.102

Daca sunteti pasionat de vehiculele istorice Raliul International CARPATI RETRO 2004 nu trebuie sa lipseasca din agenda
Dvs. !

 

ARO M 461 ramane la varf


Duminica 18 iulie membrii "ARO M 461 Club Romania", o sectie a RETROMOBIL CLUB ROMANIA, au organizat editia a treia a raidului 4x4 "Zimbrul din Carpati".

La raid au participat automobile de teren ARO M 461 fabricate cu mai bine de 35 de ani in urma si o serie de modele de import mai mult sau mai putin recente, "invitate" sa asiste la demonstratia de forta a primului 4x4 romanesc.

Click pe poze pentru zoom !

Raidul a pornit din Bucuresti si a strabatut orasele Ploiesti, Campina si Sinaia fiind atinse varfurile Costila si Caraiman de unde va prezentam imagini.

Primul eveniment organizat de membrii "ARO M 461 Club Romania" a avut loc pe 19 mai 2001si a fost intitulat "Raid M 461", raidul marcand aniversarea a 40 de ani de la crearea modelului si 30 de ani de la traversarea Africii de catre o expeditie romaneasca.

Participantii la editia din acest an a raidului si-au manifestat ingrijorarea fata de situatia actuala a uzinei muscelene de automobile, cerand in mod public autoritatilor competente sa intervina pentru salvarea marcii ARO care si-a creat in timp un excelent renume pe toate continentele.

Membrii RETROMOBIL CLUB ROMANIA pregatesc in prezent organizarea celui mai important eveniment dedicat vehiculelor istorice, "Raliul International CARPATI RETRO" care se va desfasura in perioada 26-29 august 2004.

 

Retromobil vine in orasul tau - Episodul 7 : Sinaia



RETROMOBIL CLUB ROMANIA a organizat sambata, 3 iulie, cea de-a VII-a editie a raliului “Retromobil vine in orasul tau”. La competitie au participat 19 vehicule istorice produse in perioada 1959-1974. Startul in raliul de regularitatea a fost precedat de vizitarea expozitiei “Mythos Italia” si o proba speciala de indemanare. Ultimele cinci echipaje care au luat startul au parcurs circuitul probei speciale de indemanare pe o ploaie torantiala, fapt care s-a reflectat in rezultatele obtinute, cel mai bun timp obtinut (Lancia Fulvia 1,3 S) pe ploaie fiind la patru secunde de primul loc. Traseul stabilit de organizatori a tranzitat localitatile Buftea, Targoviste, Pucioasa, Fieni, sosirea la Sinaia facandu-se dupa o adevarata proba de coasta in zona Paduchiosu. La Targoviste a fost stabilit un punct de control orar. Vremea a redevenit frumoasa, sosirea “bunicutelor” in Sinaia fiind acompaniata de soare. Dupa efectuarea unui tur al orasului, participantii au concurat in a doua proba speciala de indemanare, urmata de festivitatea de premiere. Rezultatele inregistrate au stabilit urmatoarea ierarhie:

Grupa 1 (pana la 1150 cmc) :

1. Razvan Anastasiu (Fiat 600 – 1965)

2. Dan Niciovici (Fiat 850 Sport Coupe – 1971)

3. Adrian Chilibar (Dacia 1100 – 1969)

Grupa 2 (1150-1600 cmc) :

1. Cristian Pastuhov (Ford Capri – 1971)

2. Bogdan Coconoiu (Lancia Fulvia 1.3 S – 1971)

3. Razvan Badulescu (Renault 16 – 1967)

Grupa 3 (peste 1600 cmc) :

1. Cristian Stoian (Opel Rekord 1900 – 1968)

2. Andrei Micu (Fiat 1800 B – 1967)

3. Serban Enache (Fiat 124 Spider – 1970)

Clasament General :

1. Cristian Pastuhov (Ford Capri – 1971)

2. Razvan Anastasiu (Fiat 600 – 1965)

3. Bogdan Coconoiu (Lancia Fulvia 1.3 S – 1971)

Arbitrajul a fost asigurat de o brigada F.R.A.K. (Federatia Romana de Automobilism si Karting). Evenimentul a fost organizat cu sprijinul firmelor : ORANGE, ASTRA, International Events Organisation, Oldtimer Studio, Compania AUTOMOBILIA, Grafix V.C.S. Media, Ines, Civio.

Click pe poze pentru zoom !

Dupa festivitatea de premiere am “smuls” cateva impresii “la cald” participantilor:

Cristian Pastuhov (castigatorul raliului): “Sunt la prima victorie asa incat sunt extrem de fericit. Raliul in sine a consolidat si mai mult relatiile de colegialitate dintre membrii clubului, in pregatirea masinii eu fiind sprijinit de multi dintre ei. Victoria mea e a intregii echipe Retromobil !”

Bogdan Coconoiu (organizatorul raliului) “Raliul a fost o reusita, nu au existat probleme tehnice, iar vremea a fost in 80% din timp favorabila. Din punct de vedere sportiv, concurand pe ploaie n-am reusit un timp prea bun, inregistrarea insa va ramane cred memorabila, parkingul Prisma arata ca o piscina. Din punct de vedere organizatoric totul a fost OK, mai putin amaraciunea provocata de comentariul TVR 1 facut in emisiunea “Actualitati”, ceva de genul “participantii s-au intrecut in doborat jaloane si nu au lipsit iesirile in decor. Oricum fata de anul trecut, cand acelasi post a anuntat ca “unele masini si-au piedut piesele pe drum”, e un pas inainte.

(N.R. In cele doua probe speciale au fost doborate doar doua jaloane iar iesirile in décor au fost probabil vazute in alta parte, probabil la etapa Campionatului National de Raliuri desfasurata tot pe Valea Prahovei)

Razvan Badulescu (participant clasat pe locut III , Grupa 2) : “Acest raliu a fost ca o recompensa pentru weekendurile petrecute in garaj in vederea pregatirii masinilor. Ma bucur ca am revenit la Sinaia, orasul cu cea mai mare traditie in concursurile de vehicule istorice. Salut inca de pe acum initiativa clubului de a relua concursurile anuale la Sinaia, noul format, un eveniment dedicat exclusiv vehiculelor istorice fabricate inainte de 1960, parandu-mi extrem de interesant.”

 

Standul RETROMOBIL la Mythos Italia


In perioada 24 iunie – 4 iulie RETROMOBIL CLUB ROMANIA participa cu Standul RETROMOBIL la expozitia “Mythos Italia” organizata la pavilionul PRISMA 2

http://www.eventsworld.org/mythositalia.html

Standul Retromobil va face o retrospectiva a evolutiei marcii FIAT, fiind expuse patru modele care au marcat deceniile in care au fost produse: 509 (1927), 1100 (1939), 500 A (1942) si 1300 (1965).

Click pe poze pentru zoom !

Raliul "Retromobil vine in orasul tau" ajunge in acest an la Sinaia


Sambata 3 iulie incepand cu ora 9:30 de la Prisma 2 se va da startul in cea de a VII-a editie a raliului vehiculelor istorice “Retromobil vine in orasul tau” destinatia din acest an fiind Sinaia.

Startul va fi precedat de o proba speciala de indemanare iar traseul raliului de regularitate va tranzita localitatile Buftea, Targoviste, Pucioasa, Fieni. La Targoviste participantii vor trece (incepand cu ora 11:00) printr-un punct de control, situat in zona Muzeului Curtea Domneasca, sosirea in Sinaia fiind stabilita in zona garii (incepand cu ora 13:00).

La Sinaia, vehiculele istorice participante vor efectua un tur al orasului, iar incepand cu ora 13:30, in parcajul Economat (Hotel Furnica), va fi organizata o noua proba speciala de indemanare.

 

Victorie romanesca in Raliul International “Valea Trandafirilor”


In perioada 5-6 iunie s-a desfasurat in Bulgaria Raliul International al Vehiculelor Istorice “Valea Trandafirilor” organizat pe ruta Plovdiv-Stara Zagora-Kazanlak-Plovdiv.

La start s-au aliniat 62 de echipaje care au concurat pe vehicule produse in perioada 1928-1979, cele opt echipaje romanesti, membre ale RETROMOBIL CLUB ROMANIA concurand cu Ford Capri (1971), Fiat 600 (1965), Lancia Fulvia 1.3 S (1971), Dacia 1100 (1969), Zastava 1300 (1965), Fiat 124 Spider (1970), Opel Rekord 1900 (1968), Ford Taunus 20M (1966). Startul s-a dat sambata 5 iunie din Plovdiv in fata unei asistente de cateva mii de persoane. Traseul a insumat 224 km, fiind impartit in 7 etape ale raliului de regularitate si doua probe speciale de indemanare. Prima proba speciala de indemanare s-a desfasurat in prina zi a raliului, pe ploaie, in orasul Stara Zagora.

Configuratia traseului a avantajat masinile de mici dimensiuni, cel mai bun timp fiind realizat de un echipaj bulgaresc cu un Fiat 500 (!?!), urmat de Cristian Stoian (Opel 1900 – 1968). Seara cina festiva a fost scurtata de o pana de curent generata de descarcarile electrice, vremea continuand sa ramana potrivnica. In a doua zi de concurs, vremea s-a imbunatatit, raliul continuand in bune conditii pana la Plovdiv, unde, in piata centrala primele 10 echipaje clasate au participat la proba speciala de indemanare. Bogdan Coconoiu (Lancia Fulvia 1.3 S – 1971) , intrat al optulea pe circuit, a reusit sa obtina cel mai bun timp si sperantele intr-o victorie romanesca incepeau sa creasca.

Al zecelea automobil care s-a prezentat la start, un Austin Mini, a imbunatatit timpul cu 17 sutimi ! Desi inca din prima zi echipajele romanesti atrasesera atentia arbitrilor ca aceasta masina nu intruneste conditia de vechime, nimeni nu a luat nici o masura si s-a ajuns la situatia hilara ca un raliu de anvergura sa se transforme intr-un fiasco total, castigatoare urmand sa fie declarata o masina neeligibila F.I.V.A.. Dupa depunerea contestatiei oficiale s-a constatat ca MINI-ul, care aparea in brosura raliului ca fiind fabricat in 1974, era produs in anul 1988. Organizatorii si-au cerut scuze pentru neverificarea actelor la inscriere, iar echipajul respectiv a fost descalificat.

Echipajul Bogdan Coconoiu / Dan Niciovici (Lancia Fulvia 1.3 S – 1971) a castigat astfel a 5-a editie a Raliul International Valea Tranfafirilor. “Recolta” de premii a echipajelor romanesti a fost completata de locurile fruntase din clasamentele pe grupe, doua locuri intai obtinute de Serban Enache - Fiat 124 Spider (1970) si Cristian Pastuhov - Ford Capri (1971) si doua locuri secunde obtinute de Cristian Stoian - Opel Rekord 1900 (1968) si Adrian Chilibar - Dacia 1100 (1969), precum si de premiile acordate masinilor: Fiat 124 Spider (1970) cupele oraselor Kazanlak si Plovdiv, Ford Capri (1971) cupa orasului Hisar, Lancia Fulvia 1.3 S (1971) cupa orasului Karlovo, Ford Taunus 20 M (1966) cupa elegantei, Zastava 1300 (1965) cupa de originalitate (singurul automobil din concurs cu copsea originala), Opel Rekord 1900 (1968) cupa pentru automobilul care a parcurs cea mai mare distanta pentru a participa la eveniment.

Echipajele romanesti s-au situat si anul acesta in prim planul competitiei, meritand toate felicitarile pentru performante si efortul de participare.

 

Raidul Delta del Po - Delta del Danubio


Sambata 8 mai Bucurestiul a fost strabatut de cea de-a doua editie a raidului “Delta del Po - Delta del Danubio” organizat de Club Alfa Romeo Rovigo (Italia). La raidul desfasurat in perioada 5-15 mai au participat opt automobile dintre care trei vehicule istorice marca Alfa Romeo, modelele Giulia 1300, Duetto si Giulia 1600 Cabriolet.

Click pe poze pentru zoom !

Evenimentul a fost devansat astfel incat nu s-a mai suprapus cu “Raidul Dunarii” organizat de Retromobil Club Romania in perioada 14-16 aprilie, organizatorii italieni dorind sa fie prezenti in 9 mai la Tulcea, pentru a marca infratirea dintre orasele Rovigo si Tulcea.

Incepand de anul viitor R.C.R. va include in cadrul “Raidului Dunarii” o proba de regularitate pe ruta Bucuresti-Tulcea evenimentul capstand astfel caracter international, al doilea de acest genn Romania, cel mai important fiind Raliul Carpati Retro a carei a V-a editie este programata in perioada 26-29 august.

 

Standul Retromobil la Timisoara


Pentru al treilea an consecutiv Retromobil Club Romania a participat la salonul Autotehnica Show organizat in perioada 8-16 mai la Timisoara. Vizitatorii salonului au putut admira in cadru Standului RETROMOBIL o masina de pompieri Ford AA (1931) care a deservit pana in 1963.

Click pe poze pentru zoom !

Formatia Civila de Pompieri Recas. Exemplul pompierilor banateni merita urmat si de alte unita]i similare, mai cu seama ca dotarea acestora au intrat in ultimii ani prin donatii mult exemplare care intr-un viitor apropiat vor capata statutul de vehicule istorice (spre exemplu

Ford-ul detinut de pompierii din Predeal). Evenimentul a fost organizat de Filiala Timis a Retromobil Club Romania, reprezentant judetean dl. Vlad Capotescu, cu sprijinul domnilor Florin Belcea sI Valentin Capotescu. Multumim pentru sprijinul acordat Primariei orasului Recas (dlui. viceprimar Pasca), organizatorilor salonului, firmele Expotim (dlui. Culea) - Expoline (dlui. Radacineanu) si vecinilor nostri de stand care si-au dat acceptul pentru expunerea acestui vehicul istoric de mari dimensiuni B.R.D.- GSG Timisoara si AUTOEUROPA. Ca de fiecare data

Standul Retromobil a fost unul din punctele de atractie ale salonului atragand ca un magnet miile de vizitatori.

 

Primul eveniment din 2004: MOTOR NOSTALGIA


Sambata 24 aprilie RETROMOBIL CLUB ROMANIA a organizat primul eveniment din acest an dedicat vehiculelor istorice, Motor Nostalgia. In intervalul 10:00-11:00 sutele de bucuresteni prezenti la eveniment au putut admira 35 de vehicule istorice fabricate in perioada 1928-1972.

Click pe poze pentru zoom !

Cel mai “batran” automobil prezent a fost un Ford-ul A (1928) condus de Michel Dumitrescu la polul opus situandu-se Toyota Corona (1972 – detinator Mihaiescu Nicolae). Si de aceasta data automobilele romanesti de colectie, ARO M 461 si Dacia 1100, au lasat o buna impresie remarcandu-se o Dacia 1100 (1969), superb restaurata de pitesteanul Burcea Narcis.

Dupa incheierea expozitiei participantii s-au incolonat si au pornit in parada pe starzile capitalei, punctul final fiind restaurantul Vanatorul din padurea Snagov.Vremea frumoasa si numarul mare de participanti au fost “ingredientele” care au asigurat succesul acestui eveniment.

 

Standul R.C.R. la Salonul AUTOTEHNICA Show – Timisoara 8-16 mai


RETROMOBIL CLUB ROMANIA participa in perioada 8-16 mai pentru a treia oara consecutiv la Salonul Auto AUTOTEHNICA Show organizat la Timisoara in perioada 8-16 mai de firma EXPOTIM. In cadrul Standului RETROMOBIL va fi expusa o masina de pompieri Ford fabricata in anul 1931, pusa la dispozitie prin amabilitatea primariei orasului RECAS care merita toate felicitarile pentru conservarea acestui vehicul istoric. La Standul RETROMOBIL gazde vor fi dl. Vlad Capotescu, reprezentantul R.C.R. in judetul Timis, si Florin Belcea. un inimos pasionat de vehicule istorice din orasul de pe Bega, membru al R.C.R.

Cei care doresc mai multe detalii despre eveniment, activitatea clubului sau doresc sa devina membri ai RETROMOBIL CLUB ROMANIA – Filiala Timis, pot stabili o intalnire cu dl. Capotescu la Standul RETROMOBIL apeland nr. 0740.248.695.

Detalii despre eveniment : http://www.expotim.ro/ro/expozitie.php?exp_id=32&language=ro&calend_id=1&calend_id=1

 

Calendarul evenimentelor R.C.R. din 2004 "demareaza" cu " MOTOR NOSTALGIA "


RETROMOBIL CLUB ROMANIA organizeaza sambata 24 aprilie prima manifestare din acest an “MOTOR NOSTALGIA”. Evenimentul va cuprinde o expozitie cu vehicule istorice organizata in Parcul Carol (intre 10:00 si 11:00) si o parada pe ruta Bucuresti- Snagov (Vila 23)-Bucuresti.

Expozitia “Un secol de automobilism in Romania” a fost reprogramata pentru luna septembrie, sala de expozitii temporare a Muzeului Tehnic “Dimitrie Leonida” fiind in prezent ocupata de obiecte de inventar propuse spre casare (fara comentarii …).

Pentru informatii si inscrieri nu ezitati sa contactati echipa organizatorica la 0722.856.102 sau prin e-mail.

 

A.C.R.-ul la ceas aniversar – un secol de existenta


S-a scurs un secol de la infiintarea Automobil Clubului Roman, unul din primele zece cluburi de profil din Europa si un factor care a contribuit decisiv la dezvoltarea permanenta a automobilismului romanesc.

La 5 aprilie 1904 intr-unul din saloanele Hotelului Bulevard din capitala un grup de entuziasti automobilisti au pus bazele unei societati care sa le reprezinte interesele, Automobil Clubul Roman, a carui presedinte este desemnat Mihai Sutu. Initiativa fondarii A.C.R.-ului apartinea printului George Valentin Bibescu care inca din iarna anului 1903 expediase o convocare catorva prieteni posesori sau pasionati de automobile. Dupa cateva luni in septembrie clubul organizeaza prima cursa automobilistica din Romania pe ruta Bucuresti-Giurgiu si retur iar in 30 septembrie are loc adunarea generala extraordinara a celor 29 de membri ai asociatie. Mihai Sutu, devine presedinte de onoare, noul presedinte al A.C.R. fiind ales printul George Valentin Bibescu. In ianuarie 1906 numarul membrilor ajunge la 86, din care doar 33 detineau automobile restul aderand la A.C.R. din dorinta de a promova automobilismul. Pentru promovarea automobilismului este editata “Revista Automobila”. Este infiintata o retea de “case de vanzari si reparatii de automobile”. Clubul se implica in elaborarea primelor regulamante de circulatie si demareaza operatiunea de semnalizare a drumurilor. Sunt infiintate scoli oficiale de mecanici si soferi fiind deschise numeroase filiale regionale. In 1914 este adoptat un nou statut si asociatia devine Automobil Clubul Regal Roman (A.C.R.R.). Activitatea clubului sufera intreruperi cauzata de cele doua razboaie mondiale. Dupa cel de-al Doilea Razboi Mondial activitatea este reluata dar se limiteaza la organizarea unor competitii sub egida Federatiei de Automobilism si Motociclism (F.R.A.M.). In 1958 un grup de 28 automobilisti in randul carora se numarau fostele glorii ale curselor anilor ’30 Cristea, Calcianu, Manicatide, De Vassal, Frim ia initiativa reinfiintarii asociatiei sub numele de Asociatia Automobilistilor din Romania (A.A.R.) care in 1967 este absorbita de Automobil Clubul Roman (A.C.R.) infiintat prin Hotararea Consiliului de Mini[tri nr. 614 din 21 martie 1967. Dupa 63 de ani, in adunarea generala a mebrilor din 8 aprilie, asociatia automobilistilor romani revenea la numele ei initial. |n februarie 1969 este reluata traditia unei publicatii lunare fiind lansata revista “Autoturism” iar in 1974 este fondata Federatia de Automobilism si Karting (F.R.A.K.). Activitatea A.C.R.-ului sufera convulsii in perioada 1985-1989 cand patrimoniul ii este confiscat, situatie indreptata prin Decret Prezidential in februarie 1990. Automobil Clubul Roman a pasit in noul mileniu ca o organizatie extrem de puternica aflata in slujba membrilor sai si continua sa promoveze cu succes automobilismul. Acest lucru este posibil gratie eforturilor facute de marea familie a A.C.R.-istilor condusa profesional de presedintele asociatie, dl. ing. Constantin Niculescu.

Automobil Clubul Roman, Autoritatea Nationala in domeniul automobilismului, membra a F.I.A. si A.I.T., a lansat in anii ’70 in Romania miscarea vehiculelor istorice organizand o serie de eveninente. Asa a aparut celebrul “Festival al Automobilelor de Epoca” organizat la Sinaia, a carui traditie este continuata astazi de Raliul International CARPATI RETRO. A.C.R.-ul a sprijinit inca de la infiintare activitatea RETROMOBIL CLUB ROMANIA, care are un caracter cultural-sportiv, fapt care subliniaza implicarea deosebita la toate nivelurile a A.C.R.-ului in miscarea automobilistica romanesca.

La Multi ani A.C.R !

 

RETROMOBIL CLUB ROMANIA – membra a F.I.V.A.



Adunarea Generala a F.I.V.A. – Federation Internationale des Vehicules Anciens care a avut loc la Malaga (Spania) in perioada 22-26 octombrie 2003 a aprobat cu unanimitate de voturi aderarea RETROMOBIL CLUB ROMANIA (R.C.R.) la acest organism.

RETROMOBIL CLUB ROMANIA,Asociatia Nationala a Posesorilor si Restauratorilor de Vehicule Istorice, devenine astfel A.N.F.– Autoritate Nationala F.I.V.A. postura din care va coordona si organiza evenimentele cu statut F.I.V.A.care se vor desfasura pe teritoriul Romaniei si va continua sa promoveze si sa protejeze patrimoniul tehnico-cultural national prin:

- mentinerea dreptului de a circula pe drumurile publice pentru toate vehiculele istorice;

- stabilirea criteriilor de clasificare a vehiculelor istorice si sprijinirea colectionarilor in restaurarea lor;

- promovarea si controlul sigurantei desfasurarii evenimentelor sportive dedicate vehiculelor istorice;

- promovarea si coordonarea activitatilor culturale legate de vehiculele istorice;

- promovarea cooperarii dintre pasionatii de vehicule istorice ;

RETROMOBIL CLUB ROMANIA se alatura celor 57 de cluburi de elita din 40 de tari membre ale F.I.V.A., la acest moment dintre statele ex-comuniste facand parte doar Cehia, Slovacia, Slovenia, Polonia si Croatia.

F.I.V.A www.fiva.org a luat nastere la 1 martie 1966 la Paris si este singurul organism care activeaza in domeniul vehiculelor istorice recunoscut de UNESCO pentru conservarea patrimoniului tehnico-cultural mondial.

F.I.V.A. colaboreaza in mod curent cu F.I.A. – Federatia Internationala de Automobilism, acordul incheiat intre cele doua organizatii la inceputul anilor ’70 fiind reinoit in octombrie 1999 cand a fost creat Comitetul Relatiilor F.I.A.-F.I.V.A. care urmareste implementarea prevederilor documentelor elaboratea de cele doua organizatii si solutionarea eventualelor neconcordante care pot aparea la nivel national.

Admiterea RETROMOBIL CLUB ROMANIA in cadrul F.I.V.A. vorbeste de la sine despre profesionalismul si pasiunea de care dau dovada membrii acestui club, R.C.R. devenind ambasadorul Romaniei in domeniul vehiculelor istorice.

 

 
 
© 2001-2008 Retromobil Club Romania | Editor general: Automobilia