2006
 

2006

 

"RETROMOBIL Grand Prix powered by Borsec " a incheiat sezonul competitional 2006


Sambata 7 octombrie a cazut cortina peste sezonul competitional 2006. Incepand cu ora 9:00 pe circuitul AMCKART din Tunari RETROMOBIL CLUB ROMANIA a organizat in premiera „ RETROMOBIL Grand Prix - powered by Borsec „ eveniment care si-a propua sa devina in timp un festival al cailor putere in cadrul caruia vehicule istorice din categoria sport sa se intreaca pe pista si intr-un raliu de regularitate. Consursul a debutat pe o vreme ploioasa, fiecare participant parcurgand doua manse de circuit, a cate doua tururi, cu start lansat, incercand sa obtina o diferenta cat mai mica intre evolutii. Pe pista au putut fi admirate vedete ale raliurilor de odinioara : MORGAN +8 (1979), ALFA ROMEO GT (1969), FORD CAPRI (1970/71), OPEL REKORD 1900 (1968), AUTOBIANCHI 112 ABARTH (1977), ALFA ROMEO Alfeta GTV (1979), LANCIA FULVIA 1.3 S (1971), DACIA 1100 (1969), RENAULT 12 Gordini (1972). Pista uda si-a pus amprenta asupra tuturor evolutiilor, si desi ne referim la o cursa de vehicule istorice, si aici anvelopele potrivite au avut un mare rol in realizarea unor evolutii cat mai perfecte. Cea mai rapida evolutie a fost realizata de Andrei Dumitrescu ALFA ROMEO Alfeta GTV (1979), care a parcurs doua tururi de pista in 3 minute si 11 secunde. Desi nu a fost un concurs de viteza, este binecunoscut intre concurenti faptul ca evoluand cat mai rapid ai sansele cele mai mari sa inregistrezi timp aproape egali, din pacate in prima mansa pista uda a jucat o festa dlui Dumitrescu acesta parasind pista pe o portiune de doi metri, fapt penalizat cu 5 secunde, care s-au dovedit imposibil de recuperat in proba de raliu de regularitate. Asistat de marii campioni ai automobilismului din deceniile trecute, bunicul Marin Dumitrescu si tatal Radu Dumitrescu, Andrei Dumitrescu a avut o evolutie extrem de curajoasa, data fiind starea piste, obtinand un timp greu de egalat chiar si in conditii de pista uscata.
Pe langa vedetele amintite nu poate fi trecuta cu vedere prezenta in calitate de copilot a unui alt veteran al automobilismului romanesc, dl Ioan Garjoaba, unul din primii membrii ai echipei de raliuri de la DACIA Pitesti, astazi presedinte de onoare al 1100 Club Romania, o sectie a R.C.R. Webmasterul site-ului oficial al R.C.R., dl. Valentin Bradateanu, copilot in Campionatul de Raliuri al Romaniei, a luat la randul sau startul tot in calitate de copilot. A urmat proba de raliul de regularitate care a insumat 50 km pe traseul Soseaua de Centura-Otopeni-Balotesti-Moara Vlasiei-Dascalu-Stefanesti-Soseau de Centura.
La final participantii au servit masa timp in care comisia de arbitraj a intocmit clasamentul final al primei editii a RETROMOBIL Grand Prix :

1. Dan Niciovici / Marian Arsene - AUTOBIANCHI 112 ABARTH (1977)
2. Bogdan Coconoiu / Valentin Bradateanu - LANCIA FULVIA 1.3 S (!971)
3. Adrian Chilibar / Ion Garjoaba - DACIA 1100 (1969)

(click pe imagini pentru marire)

Situatia a ramas aproape neschimbata fata de cea stabilita dupa proba de indemanre pe circuit, singura modificare aparuta fiind rocada intre locurile 2 si 3.

Premiul pentru cel mai vechi automobil din concurs a fost castigat de dl. Cristian Stoian cu un Opel Rekord 1900 (1968) in timp ce dl Ady Prepits , sosit tocmai de la Sfantul Gheorghe pentru acesta cursa, a castigat premiul de originalitate cu un Ford Capri 1700 GT (1970).

RETROMOBIL Grand Prix - powered by Borsec a fost un eveniment de exceptie care a tras cortina peste sezonul 2006, reluarea evenimentelor cu vehicule istorice fiind programata pentru aprilie 2007.

Memorialul Giurgiu 1904 – editia a VIII a


La 22 septembrie 1904 a fost organizat pe ruta Bucuresti-Giurgiu-Bucuresti unul din primele raliuri automobilistice din Romania. Cursa a fost castigata de Printul George Valentin Bibescu, la bordul unui automobil Mercedes 40 HP, viteza medie realizata fiind
chiar si astazi una impresionanta (66 km/h). Aceasta competitie nu a avut nici amploarea nici notorietatea unei curse precum Gordon Bennett sau Mille Miglia insa ea a inscris Romania in randul primelor tari europene in care s-au organizat astfel de competitii.

An de an pasionatii de vehicule istorice reediteaza aceasta celebra cursa, ca un omagiu adus pionerilor automobilismului romanesc.

La editia din acest an a Raliului de Regularitate „Memorialul Giurgiu – 1904” – editia a VIII-a, in premiera in Romania, s-a inregistrat participarea unui automobil Rolls Royce 20/25 (1934) la un eveniment de gen.

Alaturi de acesta au fost prezente 24 de vehicule istorice intretinute cu pasiune si pricepere de un grup de entuziasti colectionari reuniti in cadrul RETROMOBIL CLUB ROMANIA.

Clasamentul general al competitiei a fost urmatorul :

Loc 1 SERBAN ENACHE (ALFA ROMEO GT - 1969)
Loc 2 ANTONIO CONECINI (FORD TAUNUS - 1971)
Loc 3 MANUEL BRATU (FORD MUSTANG - 1967).


 

ANTEBELUM - expozitia vehiculelor istorice antebelice


Miercuri 20 septembrie RETROMOBIL CLUB ROMANIA si Compania AUTOMOBILIA au organizat sub patronajul Prefecturii Municipiului Bucuresti a doua editie a expozitiei vehiculelor istorice antebelice, eveniment intitulat " A N T E B E L U M ".
Expozitia s-a desfasurat pe platoul de la intrarea in Parcul Carol (Fantana Zodiac - Platoul 11 Iunie) incepand cu ora 17:00 in prezenta unui numeros public.
Atmosfera de sarbatoare a fost intretinuta de o fanfara militara.
Dna Mioara Mantale, Prefectul Municipiului Bucuresti a onorat cu prezenta evenimentul alaturi de o serie de alte personalitati ale municipalitatii.
La eveniment au participa 15 automobile antebelice fabricate in perioada 1926-1942, pentru prima data dupa 1989 la un eveniment de gen inregistrandu-se o participare atat de numeroasa. Au putut fi admirate modele precum Ford T, Mercedes 200 V, Fiat 500 A, Willys MB, Ford A Roadster, Skoda 1100 Popular, Citroen Traction, Adler Trumph Junior, Fiat 1100, Mercedes 170V, Aero 30 Cabriolet, Overland.


DACIA x 37.546 = 1100 - la borna cu numarul doi


1100 Club Romania, sectie a RETROMOBIL CLUB ROMANIA, a organizat sambata 9 septembrie 2006, intalnirea posesorilor de automobile DACIA 1100.

Intalnirea s-a desfasurat la Pitesti, incepand cu ora 10:00 automobilele participante fiind expuse in Piata Vasile Milea, in cadrul SALONULUI AUTO PITESTI 2006.

Cea de-a doua editie a intalnirii nationale "DACIA x 37.546 = 1100" a reunit opt automobile DACIA 1100 sosite din Bucuresti, Craiova, Slatina si Pitesti alaturi de care a fost prezent un Renault 12 Gordini.

La finalul expozitiei participantii au vizitat conacul familiei Bratianu situat in apropiere de Pitesti.

Dl Garjoaba, unul din primii membri ai echipei de raliuri a Uzinei de Automobile DACIA, care a concurat pe DACIA 1100, a devenit cu acesta ocazie Presedintele de Onoare al 1100 Club Romania.

 

Raliul International CARPATI RETRO - 2006


In perioada 25-27 august 2006 RETROMOBIL CLUB ROMANIA a organizat cea de-a VII-a editie a Raliului International CARPATI RETRO desfasurat pe traseul Bucuresti-Sinaia-Brasov-Sf. Gheorghe-Miercurea Ciuc-Gheorgheni Borsec (380 km). La competitie s-au inscris 26 de vehicule istorice fabricate in perioada 1929-1980, care au concurat la doua categorii “Sport “ si “Raid”. Startul s-a dat incepand cu ora 8:15, din minut in minut, din piata Presei Libere, dupa patru ore primul automobil ajungand in parcajul Rectoratului din Brasov unde foarte multi pasionati asteptau sosirea participantilor. Surpriza cea mai mare a fost prezenta la start a unui FORD A Roadster (1929) pilotat de dl. Axel Kohnen, care recent a devenit membru al RETROMOBIL CLUB ROMANIA. Dupa o pauza de o ora timp in care s-a servit pranzul, s-a dat startul in a doua etapa Brasov-Borsec, in Miecurea Ciuc fiind programata o scurta oprire pentru realimentare si odihna. Spre seara toate echipajele participante au ajuns la Borsec dupa un traseu de peste 380 km. Ziua a doua a debuta cu proba de indemanare care a constat intr-un slalom, traseul fiind parcurs in doua manse, participantii incercand sa obtina o diferenta minima intre manse (castigatorul a inregistrat 0,28 s). Dupa pranz, la invitatia sponsorului principal al raliului, firma Romaqua Grup, participantii au vizitat fabrica ultramoderna de imbuteliere a apelor minerale Borsec. Seara a avut loc festivitatea de premiere si cina festiva desfasurate intr-o atmosfera de sarbatoare, voia buna si discutiile despre vehiculele istorice, schimburile de experienta si informarile reciproce fiind prezente pe toata durata evenimentului participantii fiind ca de obicei o mare familie reunita sub numele de RETROMOBIL CLUB ROMANIA.

In clasamentul general al Raliului International CARPATI RETRO au punctat doar participantii la Categoria “SPORT”, podiumul avand urmatoarea configuratie :

Locul 1 – Serban Enache / Cristina Enache (Alfa Romeo – 1969)
Locul 2 – Andrei Micu / Ilona Lorintcz (Fiat 1800 B – 1967)
Locul 3 – Bogdan Coconoiu / Ingrid Coconoiu (Dacia 1100 – 1969
)

La categoria “RAID” clasamentul a fost urmatorul :

Locul 1 – Giuseppe Rossi / Tino Rossi (Land Rover Seria IIA – 1971)
Locul 2 – Nicolaie Mihaiescu/Varteni Mihaiescu (Toyota Corona – 1972)
Locul 3 – Ovidiu Ionescu/Alexandru Ciolan (Mercedes 250 SE – 1966)

Incepand cu acest an RETROMOBIL CLUB ROMANIA a decis acordarea anuala, cu ocazia Raliului International CARPATI RETRO, a “Trofeului RETROMOBIL”, decernat pentru merite deosebite in promovarea miscarii vehiculelor istorice romanesti. Pentru curajul, ambitia, priceperea si pasiunea care l-au facut sa participe la un raliu de peste 850 km la bordul unui FORD A Roadster (1929) si nu in ultimul rand pentru colectia sa de cinci vehicule istorice antebelice adusa in Romania, dl. Axel Kohnen a fost desemnat drept castigator al “Trofeului RETROMOBIL - 2006”.

Duminica participantii au plecat spre casa pe traseul Borsec-Bicaz-Piatra Neamt-Bacau-Bucuresti (460 km), in piata Stefan cel Mare din Piatra Neamt fiind organizata o expozitie de o ora si umatate cu automilele participante.

Raliul International CARPATI RETRO 2006 a fost competitia cu cel mai lung traseu organizata vreodata in Romania. La reusita deplina a acestui eveniment, care a coincis cu bicentenarul imbutelierii apelor minerale Borsec, au contribuit firmele Romaqua Grup – sponsor principal al evenimentului, ORANGE, Asitrans, VCS Grafix Media, Mabriond Auto, Ines si Automobilia.

Cea de-a VII-a editie a Raliului International CARPATI RETRO a demonstrat inca o data faptul ca pasiunea membrilor RETROMOBIL CLUB ROMANIA pentru vehiculele istorice nu cunoaste limite, iar cu pasiune si dupa multe ore de munca poti pregati si conduce un automobil care poate face fata unor trasee de sute de kilometri, chiar daca din pacate uneori acestea includ si drumuri nu tocmai bune, iar destinatiile propuse pot fi atinse fara emotii.

 

“Antebelum” – 20 septembrie


La invitatia Institutiei Prefectului Municipiului Bucuresti, RETROMOBIL CLUB ROMANIA, va participa in data de 20 septembrie la manifestarile ocazionate de “Ziua Bucurestiului”.
In aceste conditii evenimentul “ANTEBELUM”, expozitia si parada vehiculelor antebelice, a fost reprogramat pentru data de 20 septembrie.
“ANTEBELUM” va debuta la ora 18:00 pe platoul din fata Garii Baneasa (Fantana Miorita). Dupa o expozitie de aproximativ o ora (18:00-19:00 automobilele participante, fabricate in perioada 1914-1940, se vor deplasa pe traseul Fantana Miorita - Piata Presei Libere - Arcul de Triumf - Soseaua Kiseleff - Piata Victoriei - Piata Revolutiei. Punctul final al paradei, parcajul din fata Ateneului Roman, va gazdui o a doua expozitie cu automobilele participante (19:30-20:30).

 

Jos Palaria !


RETROMOBIL CLUB ROMANIA a organizat sambata 29 iulie incepand cu ora 10:00 expozitia vehiculelor istorice decapotabile, "Jos Palaria". Expozitia, care a avut loc pe pe platoul din fata Garii Baneasa (Fantana Miorita) a reunit zece vehicule istorice.
Cu ocazia acestui eveniment au fost prezentate in premiera la un eveniument organizat de R.C.R. trei vehicule istorice de exceptie, marca Chevroler, fabricate in anii 1928, 1961 si 1962 (utimele doua model Impala Convertible).
Restaurate recent, automobilele au primit aprecieri la superlativ din partea celor prezenti la eveniment.



Cu zimbrul prin Carpati


In perioada 22-23 iulie ARO M461 CLUB ROMANIA, sectie monomarca a RETROMOBIL CLUB ROMANIA, a organizat cea de-a V-a editie a raidului 4x4 “Cu zimbrul prin Carpati”. La start s-au aliniat 25 de vehicule istorice, alaturi de modelele romanesti M59 B, M461 si ARO M461 C participand un Willys MB (1944) si un Land Rover Seria IIA (1971). Punctul de intalnire al automobilelor participante a fost Gara Sinaia de unde s-a plecat intr-o parada pe bulevardul central din oras. Dupa 10 km rulati pe drumul DN 1A automobilele fabricate in perioada 1944-1975 au parasit drumul amenajat inscriindu-se intr-o lupta de cucerire a Muntilor Bucegi. Turistii care urcau la Babele cu telecabina au ramas uimiti admirand de la inaltime masinile oprite pentru un scurt moment de respiro. A urmat ascensiunea spre cel mai inalt punct al traseului, Varful Costila (2489 m altitudine) unde participantii au ecologizat zona colectand in 15 minute 36 de saci cu deseuri.. Traseul a continuat spre Varful Caraiman (2490 m altitudine) in apropierea caruia a fost punctul terminus al raidului. Pe drumul de retur a fost servita o masa cu produse traditionale romanesti. In ziua a doua participantii au onorat invitatia Primariei Campulung, de a participa la sarbatoarea ocazionata de zilele orasului. Cea mai mare parte a traseului Sinaia-Campulung a fost parcursa pe drumuri neamenajate caravana M-urilor strabatand sate prin care un numar atat de mare de masini se inregistreaza pe parculsul unui intreg an. Mii de campulungeni au asteptat sosirea caravanei de M-uri. Momentul sosirii in piata centrala a primelor automobile de teren produse la Campulung a fost unul incarcat de emotii, mai cu seama ca firma ARO trece in prezent printr-o perioada de criza iar viitorul ei este mai incert ca oricand. Dupa o expozitie de doua ore evenimentul a luat sfarsit toti participantii gandindu-se deja la o noua intalnire a Zimbrilor din Carpati, asa cum au fost numite in presa internationala automobilele romanesti in urma cu mai bine de trei decenii. Pe parcursul a doua zile M-urile au demonstrat, daca mai era nevoie, ca raman unele din cele mai performante automobile de teren produse vreodata si, in ciuda varstei, pot inca parcurge fata probleme trasee dificile la care multe din masinile de teren de astazi nici nu pot visa.

 

 

Best of British – 100 % ambianta britanica


Sambata 01 iulie 2006 R.C.R. a organizat intalnirea automobilelor britanice, "Best of British".

Norii negrii au tinut in garaj cateva exemplare insa cu toate acestea sase temerari s-au incumetat sa participe la eveniment care a beneficiat pe langa automobile si de o vreme tipic britanica.

Aparitia ploii a scurtat expozitia de pe Sos. Kiseleff la 30 de minute, participantii deplasandu-se la ROMEXPO pentru a vizita standul RETROMOBIL organizat in cadrul « Transpotec & Logitec 2006 ».

Automobilele participante au fost parcate la adapost sub o copertina, participantii vizitand apoi expozitia, rastimp in care ploaia a incetat.

Standul RETROMOBIL a fost plasat in Pavilionul 14 si a prezentat trei autocamioane, SR 114 (doua exemplare produse in 1972) si GAZ 51 (1951) precum si o camioneta Dodge (1952).

Ne-a facut o deosebita placere sa admiram in standul publicatiei de specialitate LASTAUTO OMNIBUS un SR 132 M (1974 – camion cu destinatie militara care beneficiaza de tractiune integrala), detinut de cunoscutul jurnalist auto DAN ATHANASIU (ex AUTO MOTOR & SPORT), care cu aceasta ocazie a devenit membru al R.C.R.

La intoarcerea acasa am ales rute ocolitoare pentru a nu parcurge zonele « venetiene » ale orasului si, cine stie, poate intr-o zi pe langa automobile si vreme britanica o sa avem in capitala si o retea de canalizare tot britanica, altfel ne ne ramane decat solutia de a colectiona barci cu motor.

 

VIVA ITALIA !!!!


Sambata 17 iunie RETROMOBIL CLUB ROMANIA a organizat, in premiera in Romania, expozitia a automobilelor de productie italiana.

Intitulat VIVA ITALIA !!! evenimentul a reunit zece automobile fabricate in perioada 1938-1971.

Au putut fi admirate atat modele Fiat antebelice, 500 A (1939), un automobil propulsat de un motor de doar 12 CP, proiectat de Dante Giacosa (1905-1996), poreclit in epoca « Topolino » si 1100 Coloniale (1938) precum si modele clasice ale anilor '60 cum sunt 500 L (1967), 600 D (1964), 850 (1965), 1100 D (1966), 1300 (1965). Cel mai « nou » automobil prezentat a fost Lancia Fulvia 1.3 S (1971).

La eveniment au participat automobile din Bucuresti, Ploiesti, Suceava si Cluj.

Merita remarcat faptul ca Fiat-ul 500 din anii '60-70 , permite tinerilor care au implinit varsta de 16 ani obtinerea permisul de conducere, legea romana specificand ca acestia pot conduce numai automobile a caror masa totala nu depaseste 550 kg. Clujeanul Cosmin Mihai, fiul unui fost pilot de raliuri din anii '70, si-a restaurat cu pasine automobilul si a devenit cel mai tanar posesor de permis de conducere din Romania implinindu-si visul de a conduce de la 16 ani.

Expozitia a avut loc in fata GARII BANEASA (Fantana Miorita) a debutat la ora 10:30 si a fost urmata de o parada pe ruta Bucuresti-Snagov, punctul terminus fiind Complexul Pacea din padurea Snagov.

Urmatorul eveniment din calendarul RETROMOBIL CLUB ROMANIA programeaza sambata 1 iulie 2006 intalnirea automobilelor de productie britanica, 'Best of British'. Vom reveni cu amanunte.

Explicatii foto :

VI 1 : Vehiculele istorice expuse in fata Garii Baneasa

VI 2 : Trei modele Fiat , doua generatii : 1100 (1938), 500 L (1967), 1100 D (1966) (de la stanga)

VI 3 : Fiat 500 A (1939) si Lancia Fulvia 1.3 S (1971), 12 CP « la brat » cu 90 CP.

VI 4 : Fiat 500 L (1967) sau sansa de a conduce legal de la 16 ani

 

Bijuterii pe roti expuse la Parcul TIRIAC AUTO


In perioada 17-25 iunie pavilionul central din complexul expozitional ROMEXPO gazduieste cea de-a doua editie a salonului "Parcul TIRIAC AUTO" eveniment la care sunt expuse automobile produse de cele 11 marci aflate in portofoliul de vanzari al Grupului TIRIAC AUTO.

Iubitorii de vehhicule istorice pot admira in cadrul salonului exemplare rare precum FORD T Touring (1914), JAGUAR XK 140 Roadster (1954) precum si doua replici construite la scara 1:1 ale celebrelor modele BENZ (1885) si MERCEDES 300 SL. (1954). Mai multe detalii puteti gasi pe site-ul oficial al evenimentului

http://www.tiriacauto.ro/parcultiriacauto_2006.php



Mercedes Day - 10 iunie


Sambata 10 iunie, la Bucuresti, RETROMOBIL CLUB ROMANIA (R.C.R.) a organizat intalnirea posesorilor de automobile Mercedes care a debutat la ora 11:00 cu o expozitie organizata pe Sos. Kiseleff.

Au putut fi admirate opt vehicule istorice marca Mercedes, fabricate in perioada 1959-1976, impecabil restaurate sau conservate, bucurestenii atrasi de aceasta pasiune putand admira modelele 190 SL, 230 SL, 250 SL, 280 SL, 200 D , 250 CE Automoatic si 220 D. Expozitia a fost urmata de o parada pe strazile capitalei pe traseul Piata Victoriei-Calea Victorie-Piata Universitatii- Piata Romana- Statuia Aviatorilor punctul final fiind Casa Doina unde discutiile pe marginea vehiculelor au continuat.

Urmatorul eveniment din calendarul R.C.R. programeaza sambata 17 iunie intalnirea posesorilor de automobile italiene, intitulata Viva Italia !!!!

Expo M461 – Un super eveniment !


Sambata 27 mai RETROMOBIL CLUB ROMANIA a organizat la Muzeul Aviatiei din capitala al treilea eveniment din acest an, intalnirea posesorilor de automobile ARO
M461.

Participarea a fost foarte numeroasa, stabilindu-se recordul 21 de automobile M59, M461 si ARO M461 sosite din Bucuresti, Brasov, Ploiesti si Campulung.
Evenimentul a celebrat implinirea a 45 de la proiectarea automobilului M461 si 35 de la traversarea de catre acest automobil a Africii, intr-un raid de peste 18.000 km.

MS Regele Mihai I, presedinte de onoare al RETROMOBIL CLUB ROMANIA (R.C.R.), a participat la eveniment, primind din partea organizatorilor o macheta a avionului IAR 80 produs si utilizat de armata romana
in timpul celui de-al doilea Razboi Mondial, avion care ingloba piese produse in uzina de la Campulung, ulterior devenita ARO.

In cadrul RETROMOBIL CLUB ROMANIA fiinteaza de mai bine de cinci ani sectia ARO M461 CLUB ROMANIA, ARO M461 si variantele sale anterioare fiind un vehicul
istoric extrem de apreciat de colectionari.

Modelul care a facut istorie si a consacrat automobilele firmei muscelene, M461 este pe maini bune, colectionarii prezervand exemplare conservate sau restaurate, RETROMOBIL CLUB ROMANIA spera insa ca
ARO sa nu devina una din multele marci disparute.

Dintre colegii care nu au in posesie un M ne-am bucurat sa-i vedem la eveniment pe dl & dna Badulescu (sambata 3 iunie colegul nostru Razvan Badulescu se casatoreste cu colega noastra Carmen Malusel – ambi posesori de Fiat 1100 1938/9 – CASA DE PIATRA !!!) , dl Alexandru Ciolan, dl. George Danciu, dl. Calin Balanescu, dl. Aldo Sforza si dl. Cristian Patuhov.
Asistenta a depasit 150 de persoane. Dupa vizitarea muzeului evenimentul s-a incheiat cu o parada pe strazile capitalei.

Urmatorul eveniment organizat de ARO M461 CLUB ROMANIA, Cu zimbrul prin carpati, a fost amanat cu o saptamana si va avea loc in perioada 15-16 iulie 2006.

Expo M461 a fost un eveniment extrem de reusit, toti participantii meritand felicitari !



Expozitie cu vehicule istorice la Palatul Elisabeta


Sambata 29 aprilie membrii R.C.R. au onorat invitatia MS Regele Mihai, Presedinte de onoare al RETROMOBIL CLUB ROMANIA, participand la Palatul Elisabeta la o parada urmata de o expozitie de vehicule istorice. MS Regele Mihai a vizionat cu mare atentie fiecare exemplar in parte discutand cu proprietarii acestora amanunte tehnice si impartasind celor prezenti din experienta capatata in timpul restaurarii propriei colectii de vehicule istorice militare. In cadrul expozitiei au fost expuse urmatoarele vehiculele istorice : DINO GT, FORD T, HANOMAG REKORD, ARO M461, JAGUAR XK 150, OPEL REKORD 1700, FIAT 1100, MERCEDES 190 SL, LAND ROVER 109 Seria IIA, LANCIA FLAVIA Coupe si MORGAN +8. Dupa traditionala poza de grup participantii au inchinat in cinstea ML Regele Mihai si Regina Ana un pahar de sampanie. Evenimentul s-a bucurat de un mare succes si va fi reeditat in viitor.


RETRO PARADA PRIMAVERII


RETRO PARADA PRIMAVERII, eveniment organizat de RETROMOBIL CLUB ROMANIA (R.C.R.) sambata 15 aprilie 2006, a reunit la start 37 de vehicule istorice, 31 de automobile si 6 motociclete.

Evenimentul a marcat debutul unui nou sezon, fiind prima aparitie din acest an a vehiculelor istorice si a debutat cu o expozitie (foto 1) de o ora la Parcul Carol continuand cu o parada a carui punct terminus a fost Complexul Lebada din Pantelimon.

Au fost consemnate doua premiere absolute, o expozitie a gamei « SL» produse de firma Mercedes, fiind expuse toate modelele existente, 230, 250 si 280 (foto 2) precum si stabilirea unui numar record (6) de motociclete de colectie participante la un event de gen din Romania (foto 3).

La eveniment au participat au participat 8 automobile de teren romanesti ARO M 461 (foto 4). Asistenta a putut admira chiar un sasiu de ARO M 461, restaurat de George Pantelimon, membru al ARO M 461 Club Romania, sectie a R.C.R., colectionarul bucurestean nedorind sa lipseasca de la intalnirea cu colegii de club desi masina s-a parcurge un proces de restaurare in acesta perioada (foto 5).

Urmatorul eveniment din calendarul R.C.R., MINI RO-mania, intalnirea posesorilor de automobile din gama MINI organizata de MINI CLUB ROMANIA sectie a R.C.R. este programat in data de 13 mai.

 
 
 

 

Jurnalistul auto Paul Borta a incetat din viata


Paul Borta, ziarist auto al revistei AUTOTURISM, a incetat din viata in seara zilei de 27 ianuarie. Un om si un jurnalist de exceptie, Paul Borta a fost unul din primii editorialisti care au publicat materiale despre activitatea clubului nostru. Mare pasionat de automobile, Paul Borta a fost de multe ori in mijlocul membrilor R.C.R., in calitate de jurnalist sau oficial, ultima data la evenimentul « Retromobil Vine in orasul Tau… Targoviste – 2003 » (foto). Vestea disparitiei lui Paul Borta la doar 50 de ani ne lasa muti si fara indoiala ca presa auto romanesca a pierdut unul din condeiele cele mai de seama ale ultimelor doua decenii. Dumnezeu sa-l odihneasca !

 

Presedintele de Onoare al R.C.R., MS Regele Mihai, in vizita la Oldtimer Studio



Miercuri, 12 ianuarie, MS Regele Mihai, Presedinte de Onoare al RETROMOBIL CLUB ROMANIA, a efectuat o vizita la Oldtimer Studio, atelier de restaurari care recent a finalizat un Ford GPW (1943). MS Regele Mihai, posesorul unei impresionante colectii de vehiculele istorice militare, a impartit restauratorilor din experienta sa fiind incantat de nivelul si rigurozitatea executiei acestui proiect.

RETROMOBIL CLUB ROMANIA a lansat si in acest an calendare de perete 2006 ilustrate de masinile membrilor clubului.


Fiecare membru R.C.R. va primi gratuit calendarele.

Pasionatii de vehicule istorice, care nu fac parte din clubul nostru, dar doresc sa comande calendare 2006 modalitatea este urmatoarea : depuneti in contul R.C.R. deschis la B.R.D. Sucursala Henri Coanda RO 70 BRDE 445 SV 00782384470 suma de 8 RON indicand la felul depunerii "CALENDAR 2006" apoi trimiteti un email la retromobil@yahoo.com cu numele si adresa corecta (nu uitati codul postal) si calendarul va va sosi prin posta recomandat.

 

 
© 2001-2008 Retromobil Club Romania | Editor general: Automobilia