STIRI R.C.R.
2007
   
 


VOLKSWAGEN CLASSIC CLUB

Dupa cum stii anul acesta se implinesc 60 ani de la prima schitza a lui Ben Pon. Schitza care a devenit celebra deja. Da, vorbim de cutia pe roti care a cucerit lumea. Vorbim de Bulli. Si pentru ca Bulli trebuia sarbatorit intr-un fel ne-am gindit sa-i facem o surpriza. Asa ca vom face o coloana cu broscutze, busuri si alte vw clasice si vom merge la el acasa. Bine.. nu chiar acasa la el.. sa zicem la casutza lui din Bucuresti. Din surse sigure am aflat ca Bulli da o petrecere acolo. Am mai aflat si ca a pregatit pentru invitatii lui multe surprize si concursuri. :)
Scopul acestui email este de a te invita sa te alaturi coloanei care-i va ura ani multi fericiti lui Bulli.

Ne vom intilni toti, simbata 27 octombrie 2007, la ora 10, in Piata Constitutiei din Bucuresti.
La ora 12 vom traversa orasul in drum spre locul petrecerii ( Porsche Bucuresti Nord - Sos. Pipera - Tunari nr. 2, Voluntari).
Te asteptam la start simbata dimineatza. Daca din diverse motive ai intirziat, ne gasesti pe toti in curtea lui Bulli ( Porsche Bucuresti Nord) incepind cu ora 14.30.

Ai nelamuriri sau intrebari? Ne gasesti la numerele de telefon:
0744 380 520 Vali
0723 348 334 Victor
0744 504 998 Liviu



RETROPARADA TOAMNEI

Ultimul eveniment organizat de RETROMOBIL CLUB ROMANIA in acest an, Retro Parada Toamnei, a avut loc pe 13 octombrie. Evenimentul a debutat cu o expozitie de o ora in Piata Presei Libere la care au participat 21 de vehicule istorice.
Pe o vreme racoroasa la ora 10:30 noua dintre vehiculele istorice prezente au luat startul intr-un raid de doua zile pe ruta Bucuresti - Curtea de Arges - Bucuresti. Spre bucuria participantilor vremea a fost insorita la Curtea de Arges unde a fost vizitata manastirea. Programul a continuat cu parcurgerea unei portiuni din Transfagarasan, punctul final fiind Cabana cu Pesti. Printre vehiculele participante la eveniment ne-am bucurat sa vedem si automobile romanesti, Dacia 1300 (prima serie a fost deja atestata ca vehicul istoric), Dacia 1100, ARO M461, TV 51 si TV 12, asa incat putem spera ca peste ani acestea sa stea in calea uitarii faptului ca Romania are o mare traditie in industria constructoare de automobile. Pana la debutul noului sezon competitional (aprilie 2008) urmeaza o perioada de inactivitate atentia colectionarilor mutandu-se in planul pregatirii evenimentelor anului viitor precum si a vehiculelor istorice care peste iarna vor fi revizionate si atent conservate.


RETROMOBIL CLUB ROMANIA la S.I.A.B.

 
RETROMOBIL CLUB ROMANIA participa in perioada 5-15 octombrie, pentru a sasea oara la Salonul International de Automobile Bucuresti. Organizatorii au alocat 50 mp Stand-ului RETROMOBIL acesta gazduind 5 vehiculeistorice, trei automobile (Mercedes 250 SE, Lancia Flavia Coupe si Jaguar XK 150 Coupe) si doua motociclete (D.K.W. 350 si PUCH 125 SV) restaurate profesional. Toti cei care vor aplica pentru inscrierea in R.C.R. pe perioada salonului vor primi cate un exemplar din calendarul 2007 cu vehicule istorice din Romania. La S.I.A.B. nu trebuie sa ratati sa admirati alte trei vehicule istorice, expuse in standurile firmelor Mitsubishi,Dodge si APCO. RETROMOBIL CLUB ROMANIA multumeste pe acesta cale firmei organizatoare, AMC APIA EXPO, personal Dnei Director General Victoria Lupu, pentru sansa de a putea prezenta si la acesta editie, in fata zecilor de pasionati de automobile, noi vehicule istorice inscrise in R.C.R. . Toti pasionatii de vehicule istorice sunt asteptati la Standul RETROMOBIL in perioada 5-15 octombrie !!!!

 

 


 

MEMORIALUL Giurgiu 1904 - sambata 29 septembrie

Evenimentul cu cea mai mare traditie in calendarul R.C.R. , Memorialul Giurgiu 1904 , si-a derulat sambata 29 septembrie cea de-a IX-a editie. Evenimentul a debutat la Parcul Carol, cu o expozitie, care a fost urmata de un raliu de regularitate Bucuresti- Giurgiu. Printre cei care au admirat vehiculele istorice expuse i-am zarit pe premierul Romaniei, dl. Calin Popescu Tariceanu, membru fondator al R.C.R. precum si pe marele pilot Marin Dumitrescu.
Castigatorul raliului a fost desemnat participantul care a concurat cu cel mai vechi vehicul istoric, Lucian Dobre - Mercedes 170 V (1938), urmat de Ovidiu Ciobanu - Volvo P1800 (1961) si Marius Niculescu - Chevrolet Impala Convertible(1962). Dupa regruparea la Giurgiu participantii au servit un pranz pescaresc la Restaurantul PERLA, pe malul Dunarii. In jurul orei 15 s-a plecat spre capitala, nu inainte de a face planuri pentru ultima iesire din acest an, Retro Parada Toamnei, programata pe 13 octombrie, destinatia urmand a fi Curtea de Arges. Pana atunci insa RETROMOBIL CLUB ROMANIA va asteapta la S.I.A.B. !

Imagini de la eveniment: [video 1] [video 2 ].

 


 

Grentz Rallye 2007 – 22 de vehicule istorice vin in Romania !

In perioada 30 septembrie – 5 octombrie Grentz Rallye revine in Romania pentru a treia oara, editiile precedente derulandu-se in 2004 si 2005. La raliu participa colectionari din numeroase tari europene la bordul a 22 de vehicule istorice fabricate in perioada 1929-1958.

Parte din traseul din Romania al raliului (PROGRAM atasat) va parcurge, in sens invers, ruta editiei din acest an a Raliului International Carpati Retro, asa incat cei care s-au plans de lungimea si duritatea competitiei autohtone merita sa-si puna unele intrebari.

Dl. Dan Cazacu, membru fondator al RETROMOBIL CLUB ROMANIA asigura organizarea etapei din Romania a raliului.

La eveniment si-au anuntat participarea, ca spectatori, numerosi membri ai R.C.R. , cei din capitala urmand a se deplasa la Curtea de Arges in 3 octombrie, doritorii se pot alatura grupului confirmand participarea la 0722.856.102.
[descarcati programul raliului]

 


 

Epilog plin de fair-play la Raliul International CARPATI RETRO

In urma aparitiei unei inregistrari video in care s-a constatat ca echipajul desemnat castigator al Raliului International CARPATI RETRO ar fi trebuit penalizat pentru doborarea unui jalon in Proba de Indemanare, fapt neobservat de concurent sau de arbitrul F.R.A.S., Consiliul Director al R.C.R. a luat decizia refacerii clasamentului Categoriei SPORT, configuratia acestuia fiind urmatoarea :

Locul I
Cristian Stoian / Brandusa Stoian–Opel Commodore(1969)

Locul II
Mircea Ionescu / Claudia Ionescu – Fiat 850 SC (1971)

Locul III
Adrian Cernea / Ioana Rusuroi – ARO M461 C (1974)

Inmanarea trofeului castigatorului, dlui Cristian Stoian a fost facuta, cu fair-play, chiar de echipajul penalizat, care a fost cel care a propus, in ciuda inexistentei vreunei contestatii oficiale, refacerea clasamentului.

De asemenea s-a constatat ca dintr-o eroare fisa de concurs a echipajului Ionescu/Ionescu a fost punctata eronat la Categoria RAID, acesta fiind inscris la Categoria SPORT.


 

ANTEBELUM - 15 dintre cele mai vechi vehicule istorice din tara expuse la Bucuresti

RETROMOBIL CLUB ROMANIA, cu sprijinul Companiei AUTOMOBILIA, a organizat sambata in capitala cea de-a III-a editie a expozitiei ANTEBELUM, la care au participat 15 vehicule istorice fabricate in perioada 1914-1948.

Criteriul de selectie al exponatelor a fost cel al vechimii, modele a carei fabricatie a inceput fabricatia inainte de sfarsitul celui de-al doilea Razboi Mondial.

Numerosul public prezent in Parcul Carol a putut admira alaturi de cel mai vechi vehicul inmatriculat in Romania, Ford T (1914), automobile restaurate de colectionari din Bucuresti, Ploiesti si Cluj Napoca, multe dintre marci fiind disparute : Wanderer, Hanomag, Willys, Plymouth.

Urmatorul eveniment organizat de RETROMOBIL CLUB ROMANIA, "Memorialul Giurgiu 1904" va avea loc sambata 29 septembrie, vom reveni cu amanunte.

Imagini de la eveniment: (video).

Foto 1 :
1. FORD T (1926)
2. PEUGEOT 201 (1934)
3. FIAT 500 (1938)


Foto 2 :
1. SKODA 1100 (1939)
2. WANDERER W 52 (1937)
3. FIAT 1100 (1939)

Foto 5 :
1. CITROEN TRACTION (1939)
2. WILLYS CJ2A (1948)
3. HANOMAG REKORD 15 k (1936)
4. MERCEDES 170 V (1938)

 

Foto 3 :
1. FORD A Roadster (1928)
2. ROLLS ROYCE 20/25 (1934)
3. FORD T (1914)

 

Foto 4 :
1. VAUXHALL (1936)
2. PLYMOUTH (1938)

 


Legislatia privind vehiculele istorice

Dl Profesor Univ. Dr. Corneliu Liviu Popescu,profesor la Facultatea de Drept din cadrul Universitatii Bucuresti, membru al RETROMOBIL CLUB ROMANIA, a publicat recent in CURIERUL JUDICIAR un material extrem de interesant care speram sa raspunda tuturor intrebarilor Dvs legate de legislatia referitoare la vehiculele istorice. [detalii]


 

 

Raliul International CARPATI RETRO – Editia a VIII-a

In perioada 24-26 august s-a desfasurat in organizarea RETROMOBIL CLUB ROMANIA cea de-a VIII-a editie a Raliului International CARPATI RETRO care a reunite la start 24 de echipaje.

In prima zi de concurs participantii au parcurs prima etapa din proba de regularitate Bucuresti-Pitesti-Horezu, punctual final fiind Culele de la Maldaresti. Dupa vizitatea complexului muzeal Maldaresi s-a servit masa si s-a efectuat deplasarea la Tg Jiu, fiecare participant imortalizandu-si automobilul in fata Coloanei Infinitului. Dupa cina participantii au vizitat operele lui Brancusi expuse in parcul central din Tg Jiu.

Ziua a doua de concurs a debutat cu proba speciala de indemanare desfasurata in zona centrala a orasului Tg Jiu. Participantii au efectuat un slalom, traseul fiind parcurs de doua ori, diferenta cea mai mica intre evolutii fiind cea care urma sa departajeze participantii. La final departajarea s-a facut la sutimi asa incat cronometrarea manuala nu ar fi asigurat exactitatea rezultatelor motiv pentru care proba a fost arbitrata de un oficial F.R.A.S. cu un sistem dotat cu fotocelule si imprimanta pentru timpii realizati.

Imediat dupa parcurgerea celor doua manse echipajele au luat startul in etapa a doua a probei de regularitate Tg Jiu-Baia de Arama-Herculane-Orsova, punctul final fiind Pensiunea Steaua Dunarii situata pe drumul spre Cazane. Pe traseu participantii au vizitat Manastirea Tismana si au avut de parcurs un traseul extrem de dificil, care a presupus traversarea zonei Godeanu, unde pantele sunt ametitoare iar succesiunea de curbe este de ordinul sutelor. Cu toate acestea toate echipajele au incheiat cu bine a doua zi de concurs, majoritatea fara penalizari. Dupa o masa cu specific pescaresc servita pe malul Dunarii au fost vizitate Cazanele Mari si Mici precum si sculptura lui Decebal, spre seara toti participantii cazandu-se la Motelul Continental, situat pe malul Dunarii, in imediata apropere a Hidrocentralei Portile de Fier I. Seara a foat organizata cina festiva la finalul careia a fost organizata festivitatea de premiere, dupa cum urmeaza :

Premiul pentru cel mai vechi automobil din concurs :
Razvan Badulescu/Carmen Badulescu – Fiat 1100 (1939)

Premiul pentru echipajul sosit de la cea mai mare distanta :
Gabriel Radu / Paul Ciprian Radu – din Cluj Napoca -
Mercedes 230 (1974)

Premiul pentru cel mai tanar participant :
Maria Rossi (2 ani si 9 luni)

La Categoria SPORT clasamentul (realizat pe baza insumarii penalizarilor accumulate in probele de regularitate si indemanare) a fost urmatorul :

Locul I
Cristian Stoian / Brandusa Stoian–Opel Commodore(1969)

Locul II
Mircea Ionescu / Claudia Ionescu – Fiat 850 SC (1971)

Locul III
Adrian Cernea / Ioana Rusuroi – ARO M461 C (1974)

Castigatorii probei au inregistrat o diferenta de o sutime intre manse, cel mai rapid concurent, tot la o diferenta de sutimi, fiind Serban Enache – Alfa Romeo Giulia GT Veloce (1969). Proba e demonstrat ca nu ofera sanse la podium numai automobilelor sport, ceea ce au urmarit si organizatorii, oricare dintre participanti putand avea o evolutie excelenta fara a fi penalizat de performantelor masinii pe care a concurat, dovada fiind clasarea suprinzatoare pe podium a automobilului ARO.

La Categoria RAID clasamentul (realizat pe baza probei de regularitate, echipajele fara penalizari fiind departajate prin ordonarea descrescatoare in functie de vechimea automobilelor ) a fost urmatorul :

1. Giuseppe Rossi / Luminita Rossi – Fiat 1100 (1964)
2. Viorel Burcea / Bogdan Burcea – Fiat 850 (1965)
3. Dan Stancel / Valeriu Molnar – Dacia 1100 (1968)

Cum in primele doua zile vremea a fost caniculara, aversele de ploaie ce au insotit returul (357 km pentru bucuresteni, la concurs participand echipaje din Bucuresti, Cluj Napoca, Sighisoara, Constanta si Ploiesti) au fost primite cu bucurie, vremea racindu-se brusc, ceea ce a fost excelent dopotriva pentru echipaje si masini.

Pe durata a trei zile au fost parcursi aproape 900 km, cele 24 de vehicule istorice fabricate in perioada 1939-1980 functionand perfect. Au fost inregistrate patru incidente tehnice (o tija de culbutori rupta, o bobina de inductie arsa, o pompa de benzina infundata si o placuta de frana sparta) toate fiind inlaturate rapid cu sprijinul colegilor de competitie.

Cele 24 de echipaje prezente la start merita felicitari pentru modul exemplar in care si-au pregatit automobilele pentru concurs. Eroul raliului a fost in acest an Razvan Badulescu, care a parcurs cei 900 km intr-un automobil antebelic, Fiat 1100 (1939). Pe langa performanta in sine, acest fapt a dat curaj tuturor participantilor, mai cu seama celor care se aflau la debut.

Evenimentul a fost organizat cu sprijinul firmelor:

ROMAQUA GROUP - BORSEC bautura oficiala a raliului,
ASITRANS, ORANGE, VCS GRAFIX MEDIA, MABRION AUTO, INES, Compania AUTOMOBILIA

Toti participantii se pot considera castigatori pentru ca au reusit sa termine cursa, cel mai lung raliu cu vehicule istorice organizat vreodata in Romania care a strabatut zone de o rara frumusete. Cel mai important castig al acestei curse a fost atmosfera fantasticacare a dominat intrecerea, toata lumea era fericita la final si deja se faceau planuri pentru editia viitoare a Raliului International CARPATI RETRO, ocazie cu care se vor aniversa 10 ani de la fondarea RETROMOBIL CLUB ROMANIA.


 

Raliul International CARPATI RETRO – Editia a VIII-a

Au mai ramas putine zile pana la cel mai important eveniment din calendarul RETROMOBIL CLUB ROMANIA – Raliul International CARPATI RETRO, eveniment care se va desfasura pe un traseu care a starnit un larg interes in randul pasionatilor de vehicule istorice. Editia din acest an va avea, pe langa obisnuitul caracter sportiv, un amplu program turistic, participantii urmand sa parcurga aproximativ 900 km, cel mai lung eveniment organizat pana in prezent cu vehicule istorice in Romania. Cele mai vechi automobile inscrise in competitie sunt Rolls Royce 20/25 (1934) si FIAT 1100 (1939). Traseul va cuprinde Dealul Negru si Godeanu, doua portiuni dificile si pentru automobilele moderne, insa participantii si-au pregatiti temeinic materialul de concurs asa incat sunt increzatori in terminare cursei fara incitente tehnice.

Programul raliului :

24 august

Etapa a I-a : Bucuresti (start de la ROMEXPO - Pta Presei Libere incepand cu ora 8:30 din minut in minut) – Pitesti (drumul vechi) - Horezu (13:30 sosirea primului echipaj la Culele de la Maldaresti - pauza de masa). Deplasarea la Tg Jiu, cazare la Hotelurile Anabell si Europa. Masinile vor fi parcate in zona centrala a orasului sub paza gardienilor publici - Parcaj Hotel Europa.

Puncte turistice care vor fi vizitate :
Culele de la Maldaresti http://www.muzee-valcea.ro/index.php?f=muzee&m=5
Coloana Infinitului, Poarte sarutului, Masa tacerii http://www.tg-jiu.ro/istorie

25 august

Tg Jiu (ora 9:30 - parcaju Hotel Europa - Proba speciala de indemanare - dupa parcurgerea a doua manse fiecare echipaj va lua startul in etapa a II-a)

Etapa a II-a : Tg Jiu – Tismana (fiecare echipaj va vizita individiual manastirea) – Baile Herculane-Orsova (pauza de masa - Restaurantul Steaua Dunarii - sosirea incepand cu ora 14:35). Deplasarea la Portile de Fier (cazare si cina festiva la Motelul Continental) http://www.continentalhotels.ro/index.php?page=hotel&id_hotel=7

Punte turistice care vor fi vizitate : Manastirea
Tismana, Cazanele, Bustul regelui Decebal
http://primariaorsova.lx.ro/obiective.php

26 august

Etapa a III-a : Portile de Fier (startul incepand cu ora 8:30 din minut in minut - Dr Tr Severin-Craiova- Pitesti (incepand cu ora 13:30 sosirea in Comuna Stefanesti - Conacul Golestilor)

Puncte turistice vizitate : Parcul si Conacul Bratienilor de la Florica (Stefanesti)
http://www.ccbratianu.ro/index.php?option=com_content&task=view&id=12&Itemid=51

 

Raliul se va incheia la Pitesti, pentru a facilita returul echipajelor din provincie (Brasov, Pitesti, Ploiesti, Craiova, Sighisoara, Sibiu, Campulung, etc)

Pana in present s-au inscris 27 de echipaje, numarul maxim de echipaje acceptat la start fiind de 30.

Raliul va cuprinde pe langa proba de regularitate si o proba de indemanare pe circuit desfasurata in zona centrala a orasului Tg Jiu - parcajul Hotelului Europa - sambata 25 august - incepand cu ora 9:30.

Pentru detalii si inscrieri 0722.856.102 0722.209.166


 

Intalnirea Nationala a Posesorilor de Dacia 1100 - " DACIA x 37546 = 1100 "

Sambata 18 August, 1100 Club Romania, sectie a RETROMOBIL CLUB ROMANIA a organizat a editia a III-a a intalnirii nationale a posesorilor de DACIA 1100 "DACIA x 37546 = 1100 ". Piata Vasile Milea din Pitesti a gazduit expozitia celor 14 automobile participante evenimentul incheindu-se cu Sueta Colectionarilor. Pentru anul viitor, cand se vor implini, 40 de ani de la primul automobil DACIA 1100 asamblat la Mioveni, 1100 Club Romania intentioneaza sa organizeze un super eveniment care va include o vizita la Uzina Dacia.


 

Intalnirea Nationala a Posesorilor de Dacia 1100 - " DACIA x 37546 = 1100 "

18 August - Editia a III-a

Programul evenimentului :

8:00 - Intalnirea participantilor din Bucuresti - Platoul din fata Academiei Militare

8:30 - Plecarea spre Pitesti (drumul vechi)

10:15 - Jonctiunea cu participantii din tara la intrarea de pe drumul vechi in Pitesti (statia Petrom)

10:30-11:30 - Expozitie in piata centrala din Pitesti

11:30 => deplasarea spre Curtea de Arges sau Vidraru => in functie de conditiile meteo si optiunile participantilor.


 

Top Marques - sambata 28 iulie

Sambata 28 iulie in capitala RETROMOBIL CLUB ROMANIA a organizat expozitia TOP MARQUES. Pe Soseaua Kiseleff au fost prezente automobile produse de firmele Rolls Royce, Ferrari, Morgan si Mercedes.


 

MORGAN CLUB ROMANIA

Ne face o deosebita placere sa va anuntam fondarea clubului posesorilor de Morgan din Romania, MORGAN CLUB ROMANIA. Clubul a fost fondat la initiativa a trei membri RETROMOBIL CLUB ROMANIA si isi porpune sa fie o prezenta constanta la evenimentele interne si internationale.

MORGAN CLUB ROMANIA (Dracula MOG) este o asociatie dedicata tuturor detinatorilor si pasionatilor de automobile marca Morgan, indiferent de anul de productie sau model.


Datele clubului :

- Presedinte: Eugen Postolache
- Secretar : Irina Dominteanu

Tel 0722.494.537, fax:021.330.77.90
office@morganclub.ro
www.morganclub.ro

Clubul este afiliat la MSCC (Morgan Sports Car Ltd.) din Marea Britanie si a primit deja felicitari pentru initiativa din partea Morgan Motor Company Ltd.

Prezentarea oficiala a Clubului in "lumea Morgan" a avut loc la inceputul lunii iulie cu ocazia celei de-a 11-a editii a Allgauer Morgan Treffen - Jungholz Germania in fata a peste 120 Morgan din toata Europa, fiind premiati ca "cei mai de departe" reprezentanti Morgan.


 

Cu zimbrul prin Carpati – 21/22 Iulie 2007


In perioada 21-22 iulie ARO M461 Club Romania, sectie a RETROMOBIL CLUB ROMANIA, a organizat a VI-a editie e raidului off road “Cu zimbrul prin Carpati”.

La editia din acest an a raidului s-a inregistrat un record de participare fiind prezente 26 echipaje din Bucuresti, Targoviste, Brasov, Pitesti, Ploiesti, Campulung, Eforie Nord si Orsova. Alaturi de automobilele autohtone M59, M461 si ARO M461 C a participat si o alta legenda 4x4, Willys (1944).

Traseul primei zile a inceput la Gara Sinaia si a continuat spre Cabana Cuibul Dorului, Lacul Bolboci punctul final fiind Pestera. In ziua a doua a raidului echipajele participante s-au reunit in Pucioasa, traseul parcurgand Vulcana, Valea Alba, punctul final fiind Campulung unde in cadrul festivitatilor prilejuite de zilele orasului a fost aniversata implinirea a cinci decenii de la lansarea primului automobil romanesc de teren, IMS 57.

Aparitia primelor modele ARO in orasul de la poalele Mateiasului a produs si de acesta data o mare bucurie localnicilor, multi dintre ei fosti angajati ai uzinei. S-au depanat amintiri, s-au facut mii de fotografii, expozitia din centru orasului atragand ca un magnet, printre oaspetii de onoare numarandu-se membrii formatiei Phoenix, al caror concert la Campulung a fost precedat de o parada a masinilor de teren romanesti.

Dl. Andrei Calin, primarul orasului Campulung, a acordat RETROMOBIL CLUB ROMANIA diploma de excelenta pentru promovarea imaginii automobilelor de teren romanesti produse la Campulung, prin evenimentele organizate ARO M461 CLUB ROMANIA mentinand vie legenda “Zimbrului din Carpati”, asa cum au fost supranumite automobilele ARO.


 

Cu zimbrul prin Carpati - celebreaza 50 de ani de la lansarea IMS 57

In perioada 21-22 iulie ARO M461 Club Romania , sectie a R.C.R., organizeaza a VI-a editie a raidului off road “CU ZIMBRUL PRIN CARPATI” la care sunt invitati toti posesorii de automobile 4x4 ARO M461 precum si modelele precedente.
Intalnirea participantilor va avea loc sambata 21 iulie la ora 8:45 in parcajul garii Sinaia. La ora 9 :00 caravana « M « -urilor> se va pune in miscare. Anul acesta raidul off road va aborda un nou traseu, spre Lacul Bolboci si Pestera.
Duminica 22 iulie, in aceeasi locatie si la aceeasi ora, participantii se vor reintalni fiind programata deplasarea la Campulung, moment aniversar, anul acesta implinindu-se cinci decenii de lansarea primului model, M 57, moment inclus in cadrul Zilelor Orasului Campulung.
Daca aveti un "M" nu ratati acest moment unic in peisajul miscarii vehiculelor istorice din Romania, fotografiile de la editiile precedente credem ca vorbesc de la sine despre frumusetea acestui eveniment.
http://www.arom461.ro/fotoevenimente/ev2006/fotoev2006.html
Pentru detalii si inscrieri 0722.700.773 sau retromobil@yahoo.com


 

O noua sesiune de atestare a vehiculelor istorice

Sambata 9 iunie incepand cu ora 8:30 in parcajul din fata Strandului Tineretului (Str. Starndului - zona Arcul de Triumf - Bucuresti) ) RETROMOBIL CLUB ROMANIA organizeaza o noua sesiune de atestare a vehiculelor istorice. Posesorii de automobile care doresc obtinerea Atestatului de Vehicul Istoric sunt rugati sa aduca o copie a Cartii de Identitate si a talonului. Cei interesati pot obtine informatii suplimentare de la Presedintele Comisiei Tehnice R.C.R., dl. ing. Cristian Stoian 0722.209.166


 

RETROMOBIL GRAND PRIX

Sambata, 2 iunie, pe circuitul Amckart RETROMOBIL CLUB ROMANIA a organizat a II-a editie a RETROMOBIL GRAND PRIX, competitie dedicata vehiculelor istorice.

La start s-au aliniat 20 de echipaje care au concurat pe automobile sport de odinioara : ROLLS ROYCE 20/25 (1934), FORD CAPRI (1973) , PORSCHE 911 (1982), Morgan +8 (1980), LANCIA FULVIA (1971), ALFA ROMEO GTV (1979), FORD MUSTANG (1968), ALFA ROMEO GT (1969), AUTOBIANCHI ABARTH (1977), FIAT X 1/9 (1976).

Concursul a constat dintr-o proba de indemanare pe circuit si o proba de raliu de regularitate. Clasamentul final a avut urmatoarea configuratie :

1. CRISTIAN/PASTUHOV-VLAD/PASTUHOV (FORD CAPRI 1973)
2. DAN NICIOVICI - MARIN DUMITRESCU (AUTOBIANCHI ABARTH 1977)
3. CRISTIAN STOIAN-ANDREI BARBU (OPEL REKORD 1968)

Fratii Dumitrescu au realizat cei mai buni timpi ai zilei realizand un nou record al pistei la categoria autoturisme pe o masina ALFA ROMEO GTV (1977) preparata cu sprijinul bunicului, nimeni altul decat celebrul pilot Marin Dumitrescu, astazi ajuns la venerabila varsta de 87 si participant la cursa in ipostaza de copilor al echipajului clasat pe treapta secunda a podiumului.

RETROMOBIL GRAND PRIX a fost un real succes, participantii facand deja planuri pentru urmatorul eveniment din calendarul R.C.R., "Mercedes Day", programat in 16 iunie in capitala.


 

Expo M

Expozitia si raidul vehiculelor istorice militare - Bucuresti - 27 mai 2007

15 posesori de automobile ARO M461 au raspuns prezent si au participat ieri, 27 mai, in capitala la a doua editie a "EXPO M" eveniment organizat de ARO M461 Club Romania, o sectie a RETROMOBIL CLUB ROMANIA.

Dupa o expozitie de o ora participantii au parasit in coloana capitala indreptandu-se spre Rezervatia Naturala Comana, pe traseu fiind efectuata o vizita la manastirea cu aceeasi nume. Pentru trei ore in Padurea Comana s-a desfasurat Sueta Colectionarilor, prilej pentru schimburi de experienta in posesorii acestor automobile, fiind prezenti colectionari din Bucuresti, Campulung, Constanta si Targoviste.

Traseul a fost in mare parte unul off road, pe malul drept al raului Arges. Returul in capitala aflata in plina furtuna a crescut gradul de dificultate al deplasarii, insa "Zimbrul Carpatilor" a fost ca de obicei de neinvins.

La eveniment au participat si alte vehicule istorice militare, Willys MB si STEYR Haflinger.

RETROMOBIL CLUB ROMANIA promoveaza constant imaginea ARO M461, obtinand recunoasterea acestuia ca vehicul istoric pe plan international, informatii si istoria completa putand fi accesate pe site-ul http://www.arom461.ro/

Urmatorul eveniment din calendarul RETROMOBIL CLUB ROMANIA, "Retromobil Grand Prix" va avea loc in data de 2 iunie, vom reveni cu amanunte.

(click pe imagini pentru marire)

 

Reprezentantul R.C.R. in Maramures, Dragos Contiu, participant la intalnirea VW din Austria.

Decizia de a sărbători „1 mai muncitoresc” la o întâlnire de buburuze n-a fost „clocită” foarte mult – m-am hotărât destul de repede. Am convins un copilot, ne-am unit forţele şi am mai racolat un posesor de buburuză şi....am pornit dis de dimineaţă, duminică, cu 2 zile înainte de întâlnire. Nu pentru că buburuzele noastre ar avea nevoie de mai mult timp ca să ajungă la destinaţie, ci pentru a apuca să vedem pe îndelete locurile frumoase prin care aveam de trecut.
După o călătorie pe alocuri aventuroasă de aproape 11 ore şi după telefoane date acasă nevestelor descurcăreţe să ne găsească locuri de cazare, am ajuns în Hollabrunn, un frumos orăşel austriac situat la vreo 20 de km de locul întâlnirii, Eggenburg. Gazda noastră ne-a întâmpinat călduros; obosiţi de atâta drum, n-am întârziat tare mult la poveşti buburuzeşti ci ne-am culcat destul de repede. A doua zi am dedicat-o vizitelor: ne-am plimbat prin Hollabrunn şi am fost în recunoaştere în Eggenburg, unde am găsit un muzeu al motocicletelor extrem de bine pus la punct. Am văzut acolo exemplare rare şi frumoase de motociclete, care au făcut istorie.
Am ajuns şi la locul de întâlnire, unde, spre surprinderea noastră, n-am vazut nici picior de buburuză. Incepuserăm să ne punem întrebări: „o fi întâlnirea asta chiar aşa de cunoscută?”. Ştiam că întâlnirea are loc în 1 mai, cu începere de la ora 9 dimineaţa. Obisnuiţi fiind însă cu stilul întâlnirilor de la noi (unde lumea se adună câteodată cu zile întregi înainte), am uitat că suntem în Austria, unde totul începe la fix. Încă destul de obosiţi, am decis să încheiem seara şi să aşteptăm să vedem ce-o să se întâmple a doua zi.
În ziua cea mare am pornit de dimineaţă către Eggenburg. Pe drumul încolo una din buburuze a avut mici probleme şi cât ne-am oprit să vedem cum putem remedia defecţiunea ne-au venit inimile la loc văzând că încep să apară şi alte buburuze ce păreau a avea acceaşi destinaţie. Ajunşi în Eggenburg la locul vizitat cu o zi înainte, era să nu-l mai recunoaştem: fusese invadat de buburuze colorate şi sclipitoare. Deşi am ajuns destul de dimineaţă, am primit numărul 502! Am parcat maşina frumos la umbră şi am început să ne învârtim printre piese. Făcând turul maşinilor prezente, am avut deosebita plăcere să vedem câteva exemplare absolut splendide: un Dannenhauer & Stauss, model produs manual in 135 exemplare din care mai supravietiuesc 16 ,două Hebmüller, model produs in 696 exemplare şi două masini de război produse de asemenea pornind de la sasiul buburuzei, Kubelwagen typ 82 şi un Schwimmwagen typ 166 (amfibie). Am făcut mici cumpărături absolut necesare pentru buburuzele noastre şi am aşteptat începerea paradei. Pe la ora 2, o bună parte din cele 700 şi ceva de maşini au pornit-o pe drumuri de ţară (de la ei, nu de la noi!) într-un convoi lung, colorat şi gălăgios. Nu mult după paradă, întâlnirea a luat sfârşit şi buburuzele au început să plece către casă. Am pornit şi noi, cu ochii încă plini de atâtea frumuseţi şi rarităţi, gândindu-ne deja ce o să le povestim celor de acasă.

 


 

MOTOR NOSTALGIA 2007

RETROMOBIL CLUB ROMANIA a organizat sambata 5 mai in capitala expozitia si parada cu vehiculelor istorice, MOTOR NOSTALGIA, pe traseul Bucuresti - Mogosoaia la care au participat peste 30 de automobile fabricate in perioada 1914-1979.

Intalnirea participantilor a avut loc la ora 10:00 in parcajul PESCARUS (Parcul Herastrau). Startul in parada a fost intarziat de o pana suferita de cel mai vechi automobil inmatriculat in Romania, FORD T (1914), rezolvata cu succes.

Alaturi de acest exemplar, care a atras atentia publicului prezent la eveniment prin rotile cu spite din lemn, au putut fi admirate si alte "bijuterii pe roti" : Ford A Roadster (1927), automobile militare Willys, Steyr Puch si ARO M461, Hanomag Rekord (1935), Chevrolet Impala (1962), Mercedes 190 SL (1959). Cu ocazia acestui eveniment si-a facut debutul un "nou" automobil antebelic , AUSTIN SEVEN (1936), recent importat din Marea Britanie.

La ora 11:00 caravana vehiculelor istorice parcurs ruta Pta-Charles de Gaule- Arcul de Triumf-Pta Presei Libere-Bd Poligrafiei-Str. Tipografilor-Gara Baneasa.

Incepand cu ora 11:30 automobilele participante au fost expuse pe platoul din fata Garii Banesa dupa care au plecat spre Mogosoaia unde participantii au efectuat o vizita la Palatul Brancovenesc.


 

MOTOR NOSTALGIA - vehiculele istorice ies la promenada sambata 5 mai in capitala

Maine 5 mai RETROMOBIL CLUB ROMANIA organizeaza expozitia si parada cu vehiculelor istorice pe traseul Bucuresti - Mogosoaia.

Intalnirea participantilor este programata la ora 10:00 in parcajul PESCARUS (Parcul Herastrau - zona ambasadei China).

La ora 10:30 caravana vehiculelor istorice va pleca in parada pe ruta Pta-Charles de Gaule- Arcul de Triumf-Pta Presei Libere-Bd Poligrafiei-Str. Tipografilor-Gara Baneasa.

Incepand cu ora 11:00, la Taverna Sarbului (Str. Tipografilor) este programata "Sueta Colectionarilor" care va incerca sa introduca ziaristii prezenti in lumea vehiculelor istorice raspunzand numeroaselor intrebari sosite din partea presei pe adresa clubului. Evenimentul va fi "alimentat cu carburantii" produsi de sponsorul RETROMOBIL CLUB ROMANIA, Romaqua Group, apele minerale BORSEC si sucurile GIUSTO.

In intervalul 11:30-12:00 automobilele participante vor fi expuse pe platoul din fata Garii Banesa dupa care se va pleca spre Mogosoaia.

Motor Nostalgia se va incheia cu o vizita la Palatul Brancovenesc din Mogosoaia.

Pentru informatii suplimentare puteti contacta organizatorii la 0722.856.102


 

Expozitia si parada vehiculelor istorice - Bucuresti - sambata 14 aprilie

Retromobil Club Romania (R.C.R.) a organizat sambata, 14 aprilie, in capitala prima manifestare din acest an, RETRO PARADA PRIMAVERII.

Evenimentul, ajuns la a IX-a editie, a debutat cu o expozitie la Parcul Carol si o parada care a avut ca punct terminus Parcul Tineretului.

Cateva sute de bucuresteni au asistat la evenimentul la care s-a inregistrat o participare record, fiind expuse peste 70 de automobile si motociclete, vehicule istorice fabricate in perioada 1926-1977.

Cu sprijinul Volkswagen Club Bucuresti, care si-a anuntat intentia de a deveni membru afiliat al R.C.R., in cadrul evenimentului a fost organizata intalnirea posesorior de broscute. Alte doua sectiuni expozitionale monomarca au cuprins automobile romanesti, ARO M461 si Dacia 1100.

Urmatorul eveniment din calendarul R.C.R. , MOTOR NOSTAGIA, este programat in data de 5 Mai.

 
 
(click pe imagini pentru marire)

 

Programul sesiunilor de atestare a vehiculelor istorice

Pe tot parcursul anului 2007 vor fi organizate la Bucuresti sesiuni de atestare a vehiculelor istorice, cu ocazia unora din evenimentele din calendarul competitional 2007, in datele de 14.03, 05.05, 26.05, 02.06, 16.06, 28.07, 18.08, 29.09, 13.10. Sesiunile se vor desfasura in locatiile prezentate in sectiunea EVENIMENTE. Pentru colectionarii de vehicule istorice din tara vor fi organizate sesiuni de atestare speciale in functie de zonele din care vor veni solicitarile majoritare. Pentru informatii suplimentare va rugam sa ne contactati exclusiv prin email retromobil@yahoo.com insotind cererea de fotografii digitale ale vehiculelor si a Cartii de Identitate.


 

Echipa noua la "volanul" R.C.R.

Adunarea Generala a membrilor R.C.R. a stabilit calendarul competitional 2007 si a ales noul Comitet Director care va conduce activitatea clubului in perioada 2007-2008.

Adunarea Generala a membrilor R.C.R.

Adunarea Generala a membrilor RETROMOBIL CLUB ROMANIA va avea loc sambata 10 martie 2007 incepand cu ora 10:00 in cadrul CLUB SPICE situat in Bucuresti, Calea Victoriei nr. 21-23.

Ordinea de zi cuprinde urmatoarele probleme :

- raportul activitatii in anul 2006
- alegerea unui nou Comitet Director
- stabilirea calendarului competitional 2007
- completarea statutului R.C.R.
- discutii libere



Atestarea vehiculelor istorice - sesiunea II

RETROMOBIL CLUB ROMANIA, Autorititate Nationala F.I.V.A., a organizat sambata 24 februarie la ora 11:00 la Brasov, a doua sesiune de atestare a vehiculelor istorice din 2007.

Inspectia vehiculelor a avut loc in parcajul de la intrarea in uzina de autocamioane Roman Brasov , Str. Poienelor 5, in intervalul 11:00-12:00.

Atestarea vehiculelor istorice - sesiunea I

RETROMOBIL CLUB ROMANIA, Autorititate Nationala F.I.V.A., a organizat sambata 27 ianuarie la ora 10:00 la Bucuresti, prima sesiune de atestare a vehiculelor istorice din 2007.

 


 

 

   
   
 
 
© 2001-2008 Retromobil Club Romania | Editor general: Automobilia