2008
   
 

 

 

RCR la Essen

In perioada 26- 30 Martie s-a desfasurat in Germania la Essen cel mai mare tirg de autoturisme istorice din Europa. Cu aceasta ocazie doi dintre mebrii Comitetului Director RCR Dl Alexandru Ciolan si Dl Horia Popescu , presedintii comisiilor Istorica respectiv Tehnica, au avut placuta ocazie sa intilneasca o mai veche cunostinta de la celebrul Raliu al Alpilor, unde au paricipat, probabil in premiera in perioada moderna doua echipaje romanesti la un asemenea raliu de prestigiu, in persoana Dlui Horst Bruning actualul presedinte FIVA. Aceasta a fost primul eveniment FIVA si cu aceasta ocazie noua echipa de conducere a facut cunoscute intentiile sale privind mai cu seama interrelationarea cu ajutorul unui web site mult mai prietenos. Revederea a fost placuta si cordiala si s-au exprimat din partea FIVA si RCR sperantele unui dialog din ce in ce mai bun.

   
Dl Alexandru Ciolan si Dl Horia Popescu, presedintii comisiilor Istorica respectiv Tehnica, alaturi de Dl Horst Bruning, presedintele FIVA.    
   
     

 

Forumul International privind Autenticitatea si Conservarea Vehiculelor Istorice


In perioada 14-15 noiembrie Torino a gazduit cea de-a doua editie a Forumului International privind Autenticitatea si Conservarea Vehiculelor Istorice, manifestare organizata de F.I.V.A. in colaborare cu federatia italiana de specialitate A.S.I. Este o noua prezenta a RCR la o manifestare de acest gen organizata de F.I.V.A. fiind reprezentat de dl Bogdan Coconoiu, vicepresedinte al RETROMOBIL CLUB ROMANIA.


Principalele teme de discutie au fost :

1. Filozofia si viziunea F.I.V.A.
2. Automobilul ca obiect de arta
3. Stilul ca imagine a companiei
4. Valoarea legala a certificarii
5. Criterii de evaluare a vehiculelor istorice
6. Aspecte socio-economice legate de vehiculele istorice
7. Autenticitatea si restaurarea autentica
8. Aspecte practice in restaurarea si conservarea vehiculelor istorice
9. Conservarea si dezvoltarea patrimoniului istoric

Pe langa informatiile deosebit de interesante acumulate pe parcursul celor doua zile ale forumului, am reusit sa smulgem o promisiune de sprijin de la excelenta gazda a evenimentului, presedintele A.S.I. dl. av. Roberto Loi, vicepresedinte senior al F.I.V.A., care si-a manifestat toata disponibilitatea de a sprijini Autoritatea Nationala F.I.V.A. din Romania, RETROMOBIL CLUB ROMANIA in toate problemele legate de atestarea vehiculelor istorice precum si de organizarea de evenimente.

Dl. Horst Bruning, presedintele F.I.V.A., a fost incantat sa afle progresele facute in ultimii ani de Romania in privinta legislatiei si a recunoasterii statutului vehiculelor istorice. Pe plan mondial F.I.V.A. a decis recent ca notiunea de vehicul istoric sa fie atribuita vehiculelor mai vechi de 30 de ani care indeplinesc conditiile de originalitate si stare. Faptul ca Romania a adoptat de mai multi ani pragul de 30 de ani in loc de 25, ba chiar si faptul ca el este si mai restrictiv in sensul ca sunt necesari 30 de ani de la iesirea din fabricatie a seriei respective si nu 30 de ani vechime al exemplarului respectiv, au foarte apreciate. La nivel mondial acest lucru este vazut ca o solutie de a contrazice parerile ecologistilor care vedeau fosta limita de 25 de ani ca fiind prea permisiva, ea incluzand vehicule care in multe tari se afla in circulatia de zi cu zi, cum este si cazul Romaniei care are unul din cele mai vechi parcuri auto din Uniunea Europeana

Lumea colectionarilor de vehicule istorice se confrunta din ce in ce mai acut cu aparitie de falsuri. In acest sens, dl. Peter Spieth - Brand Communication Mercedes a prezentat exemplul modelului Mercedes SSK, ( de la Super Sport Kurz), produs in perioada 1928-1930 in 30 de exemplare. Astazi in lume sunt inmatriculate mai mult de 100 de exemplare Meredes SSK, evident majoritatea reconstruite cu piese provenite de la alte modele Mercedes din perioada respectiva care au utilizat aceeasi mecanica. Operatiunea de contrafacere se desfasoara in special in Argentina si este extrem de bine realizata, Mercedes operand in centrul sau analize ale materialelor din care sunt realizate caroseseriile si sasiurile pentru a demonstra autenticitatea atunci cand un client solicita o expertiza. Referitor la reconstruirea automobilelor, s-a convenit ca in viitoarea clasificare a vehiculelor istorice la care F.I.V.A. lucreaza in prezent, termenul de "replica" sa fie exclusiv atribuit automobilelor executate de fabricantul initial. In acest sens a fost prezentat exemplul automobilului de competitie Auto Union, reconstruit de Audi AG.
F.I.V.A. a respins cererea de atestare a acestuia ca vehicul istoric, specificand ca acesta va putea fi efectuata numai dupa ce vor trece 30 de ani de la data producerii sale. Legat de automobilele care au suferit modificari, de exemplu pentru a participa in competitii sportive, a fost facuta precizarea ca acestea trebuie sa fi fost efectuate in perioda de utilizare a exemplarului respectiv, trebuiesc puternic documentate pentru a demonstra ca modificarile sunt conforme specificatiilor de competitii valabile la data respectiva. Discutand despre masinile modificate conform unor curente, de genul Hot Rod-urilor americane din anii '40-'50, s-au care au primit ulterior fabricariei o serie de accesorii, s-au care au fost transformate pentru diverse utilizari speciale ( de ex camionete realizate prin modificarea unor turisme) s-a facut precizarea ca este o greseala sa incerci sa readuci aceste masini la forma originala, fapt care ar produce pierderea iremediabila a unor parti din istoria automobilului. Pe scurt daca se poate documenta (cu fotografii, filme , facturi, etc) existenta acestor modificari la masina respectiva cu decenii in urma, s-au, ne aflam in cazul ideal, cand masina respectiva e conservata si poarta patina timpului, acesta poate fi fara probleme atestata in starea care se afla fara a fi necesara readucerea la forma originala. In acest sens foarte impiortanta este istoria exemplarului respectiv. Desigur ca acest lucru se poate face numai daca istoria masinii respective este completa, in sensul ca se cunosc toti proprietarii, fara a exista perioade care ridica semne de intrebare si exista fotografii de epoca in care masina prezinta modificarile respective.

     
Patrick Rollet (F) - Vicepresedinte F.I.V.A.
Horst Brüning (S)
Av. Roberto Loi (I)


     
Av. Roberto Loi (I) - Presedintele A.S.I. - Vicepresedinte Senior F.I.V.A.
       
Horst Brüning (S) - Presedintele F.I.V.A.        
         


O alta preocupare actuala a F.I.V.A. este prezervarea si incurajarea atelierelor si specialistilor care inca mai pot oferi servicii specifice colectionarilor si restauratorilor de vehicule istorice. Se estimeaza ca globalizarea si a interesul scazut al noilor generatii in insusirea si practicarea acestor specializari (care de cele mai multe ori s-au nascut simultan cu automobilul) vor conduce, daca nu se iau masuri cat mai rapid, la disparitia lor in circa 20 de ani, fapt care va face practic imposibila continuare muncii de restaurare a vehiculelor istorice. Desi in ultimul timp numerase firme constructoare de automobile si-au deschis propriile ateliere de restaurare, productie de piese si documentare, acest lucru nu poate acoperi toate necesitatile de pe piata de profil, mai cu seama ca majoritatea vehiculelor istorice au fost produse de marci demult disparute. In acest sens pana la finalul anului 2010 va trebui intocmita o baza de date care sa cuprinda toti prestatorii de servicii specifice care exista la ora actuala in lume.

Desi greu de concentrat in cateva randuri doua zile de discutii si prelegeri pline de profesionalism si pasiune, avem convingerea ca informatiile acumulate vor contribui la dezvoltarea miscarii vehiculelor istorice din Romania.


 

Final de sezon 2008. Retroparada Toamnei 2008 [detalii]

 


 

 

RETROMOBIL CLUB ROMANIA organizeaza sambata 27 septembrie 2008 doua manifestari adresate vehiculelor istorice antebelice (fabricate pana in 1945) . 

Programul manifestarilor :

„ANTEBELUM 2008” – editia a IV –a .

- Ora 9:00 – Intalnirea autovehiculelor antebelice atestate la Parcul Carol ( Fantana Zodiac )
– Ora 9:00-10:30 - Expozitie  pe platoul din fata Muzeului Tehnic . 

 

„Memorialul Giurgiu 1904” – editia a X-a .

-Ora 10:30 – Startul autovehiculelor antebelice catre Giurgiu . Autovehiculele vor pleca din minut in minut .
-Ora 13:15 – Sosirea primului echipaj in parcarea restaurantului  „Perla” din Giurgiu (zona Capitaniei Giurgiu).

Clasamentul „Memorialului Giurgiu 1904” se va intocmi in functie de vechimea autovehiculelor participante. Conditia clasarii echipajelor fiind aceea a sosirii acestora in intervalul 13:15 – 13:30 in locatia indicata. 

Mai multe detalii aici.

La eveniment pot participa cu statut de invitat toate vehiculele istorice atestate, in clasament urmand a puncta numai vehiculele antebelice. 

 

 

Raliul Carpati Retro 2008 [detalii]

 



Cu Zimbrul prin Carpati 2008 - detalii

 


 

[detalii]


 

 

Sambata, 7 iunie 2008, a avut loc Retromobil Grand Prix 2008 si Jaguar istoric.. [detalii]

 

\


 

Epilog la prima editie a "RAIDULUI MARII NEGRE EUROINS 2008 ". [detalii]


 

RETROPARADA PRIMAVERII 2008'

'Sambata 12 aprilie 2008, incepand cu ora 10 s-a desfasurat primul eveniment organizat de Retromobil Club Romania , Retroparada Primaverii.
Intalnirea a avut loc in parcarea Garii Baneasa,unde s-au reunit peste 30 de autovehicule istorice apartinand membrilor clubului si la care s-au adaugat autovehicule ale invitatilor, cu potential de a fi atestate in viitor pentru unele dintre ele.
Au fost prezentate si oferite participantilor afisele aniversare Retromobil Club Romania 1998-2008, care s-au bucurat de un real succes, veteranii clubului au putut rememora momente din trecut , iar cei mai nou inscrisi au aflat pagini din viata de 10 ani a clubului.
La eveniment am avut bucuria si onoarea de a-l avea ca invitat pe Excelenta Sa Nicolae , nepotul Majestatii Sale Regelui Mihai -presedintele de onoare al R.C.R.
Excelenta Sa, este un pasionat al autovehiculelor istorice , de-a lungul manifestarii s-a intretinut cu numerosi membrii rcr si a condus numeroase autovehicule istorice participante la eveniment
Deplasarea la Crevedia s-a facut in coloana, Excelenta Sa Nicolae, ne-a insotit la bordul unuia dintre autoturisme, la sfarsitul manifestarii care a beneficiat de o vreme insorita, o superba zi de vara, participantii au facut numeroase poze.

Parteneri ai Retroparadei Primaverii au fost :Romaqua Group Borsec si Asitrans -Euroins


Urmatorul eveniment este Raidul Marii Negre-Euroins 2008, in perioada 23-25 mai.

(click pe imagini pentru marire)

 


Calendarul 2008

Sambata 16 februarie 2008 in cadrul Adunarii Generale a membrilor RETROMOBIL CLUB ROMANIA a fost stabilit calendarul evenimentelor care vor fi organizate in acest an, un an in care R.C.R. aniverseaza 10 ani de existenta. Principala noutate fata de anii precedenti o constituie faptul ca incepand cu Raliul International CARPATI RETRO, a carei a IX-a editie se va desfasurat in perioada 29-31 august, la evenimentele organizate de R.C.R. care vor cuprinde probe speciale de regularitate sau indemanare vor fi admise exclusiv vehicule istorice atestate. [detalii]

 


 

Club 1B

Pasiunea pentru automobile a generat in timp multe si diverse tipuri de colectii, una din cele mai interesante avand ca obiect placile de inmatriculare retrase din circulatie. Aceasta pasiune are o lunga traditie in toata lumea, existand expozitii anuale si chiar cluburi ale colectionarilor. Cele mai importante cluburi internationale sunt in S.U.A. (A.L.P.A.), tara creditata ca fiind prima in care au aparut aceste colectii, si Marea Britanie (Europlate), ultimul editand trimestrial revista Europlate News, care trateaza in mod exclusiv acest subiect. In Romania a fost  organizata recent in capitala prima expozitie de gen, ocazionata de Adunarea Generala  a membrilor RETROMOBIL CLUB ROMANIA )16 februarie). Pe langa caracterul istoriografic al evenimentului, principalul scop al expozitiei a fost srangerea relatiilor intre pasionatii de gen din Romania, multi avand surpriza sa constate ca nu sunt singurii cautatori de astfel de comori. Ghilimelele nu sunt necesare pentru ca anumite placi de inmatriculare, emise la inceputul secolului trecut, sunt adevarate comori, foarte greu de descoperit astazi. Desemnat cel mai rar numar expus si facand parte din colectia dlui Marius Necula, membru R.C.R. dar si al Europlate, placa de inmatriculare “14-TL” a starnit un mare interes. Realizata in atelierul “M. Carniol Fiul” din capitala, asa cum mentiuoneaza inscriptia de la baza, acest numar este unul din cele mai vechi care au supravietuit pana astazi, fiind emis dupa toate probabilitatile inainte de 1910. Din informatiile existente in tara mai exista o singura placa de inmatriculare de acest gen, detinuta de un alt membru al R.C.R. Numarul 14-TL face parte din categoria denumnita generic “portelanuri”, aceea a numerelor inscriptionate prin emailare. Alaturi de acest numar au fost expuse placi de inmatriculare folosite in Romania pentru diverse tipuri de autovehicule pana in anul 1992, incepand cu numerele care aveau codul regiunii la finalul combinatiei de cifre, numere pe suport din plastic, aluminiu si fier.  Ne face o deosebita placere sa-i nominalizam pe cei care si-au prezentat in parte colectiile in cadrul evenimentului domnii Marius Necula (caruia ii multumim si pentru ilustratia foto) , Mircea Ionescu, Viorel Burcea si Compania Automobilia. Pentru anul viitor se are in vederea deschiderea unei noi sectii in cadrul R.C.R., denumita sugestiv, dupa primul numar emis in tara noastra, “Club 1B ”, care isi propune sa dea un caracter anual expozitie nationale de placi de inmatriculare, integrand astfel comunitatea colectionarilor autohtoni in famila colectionarilor din intreaga lume. Am asistat asadar la o noua premiera semnata RETROMOBIL CLUB ROMANIA care pregateste in continuare o serie de evenimente si materiale istoriografice cu caracter deosebit care speram sa se bucure de aceeasi apreciere a pasionatilor de vehicule istorice.

 

   

 


 

Carti de azi despre viata de ieri. O incursiune in anii cei mai frumosi ai Bucurestiului. [detalii]


M-URILE AU INTRERUPT "HIBERNAREA"

Perioada octombtie-aprilie a fost, pana in acest an una, de "hibernare" pentru vehiculele istorice care asteapta cuminti in garaje venirea primaverii, conservate, in curs de revizionare sau restaurare.
Lucrurile s-au schimbat in 2008, Sambata 12 ianuarie patru membri ai ARO M461 CLUB ROMANIA, sectie a R.C.R., efectuand un raid pe ruta Sinaia-Lacul Bolboci. Numele eroilor acestui raid off road sunt Antonio Conecini, Ioan Nenu, Vasile Ciocan si Cristian Popescu.
Mai multe informatii despre raid am flat de la initiator, dl Cristian Popescu, care ne-a declarat : "A fost o zi de relaxare, in mijlocul naturii, cu masinile si prietenii. Vremea a tinut cu noi, a fost excelenta. Drumul Moroieni - Bolboci ( pe varianta Orzea ) a fost foarte bun. Zapada era batatorita si se putea rula in conditii bune. Situatia s-a schimbat insa cand ne-am abatut de la acest drum pe varianta care ducea catre Piatra Arsa - Babele , ruta pe care circulatia era inchisa. Se vedeau in fata noastra doar urme de ATV - uri. Zapada in aparenta nu era mare , dar era inselatoare, pentru ca puteai oricand sa gasesti zone in care sa te afunzi si sa suspenzi masina pe punti. ( ceea ce este specific in zona montana - ne asteptam la asta). In situatiile de impas ne-am ajutat unii pe altii, fara sa avem probleme deosebite. Am apelat la lopetile din dotare si ne-am tractat reciproc , dupa caz. Toate masinile au mers excelent. Dupa ce am iesit din zona de padure si am parcurs o portiune din zona expusa viscolirii, nu s-a mai putut inainta, fapt pentru care ne-am intors pe acelasi drum.
A urmat un binemeritat popas la cabana Bolboci."

Felicitari temerarilor off road-eri !!!!

 

   

 


 

   
   
 
 
© 2001-2008 Retromobil Club Romania