Pasi atestare vehicul istoric / inscriere in club

1Iti faci cont pe site-ul Retromobil
2Completezi formularul atestare / inscriere club
3Primesti raspunsul in cont si pe e-mail

BMW E36


Salutare ! Numele meu este David Nedelcu, am 25 ani și am venit in parc alaturi de bunica mea, un BMW E36 Coupe in varsta de 32 ani.

Atractia mea pentru masini a inceput in jurul varstei de 8 ani, urmărindu-l adesea pe tatăl meu, cum lucra in parcarea din spatele blocului la o Skoda 120L din 1978,masina familiei. Acele momente mi-au stârnit curiozitatea si indirect au dat tonul pasiunii mele lumea tehnicii auto. A urmat un lung proces de învațare, proces ce continuă și-n prezent: am pus multe întrebări, am înteles ce reprezintă și cum functionează fiecare componenta,am fost atent la indicații si la tot ce se petrecea in jurul meu,într-un cuvânt,am furat meserie.Ulterior Skodei,în aceeasi parcare și-a facut apariția o masina mai încăpătoare,mai confortabilă ,mai potrivita nevoilor unei familii,mai exact,un Opel Vectra A.De-a lungul anilor,Vectra a beneficiat de o recondiționare amplă ,proces la care am asistat partial si de unde m-am ales cu o sumedenie de informații ,ce aveau sa-mi fie extrem de utile în viitor.


Ca orice puști pasionat de automobile, la împlinirea vârstei de 18 ani am decis sa am propria mea mașină..veche..bineînțeles.Dupa căutari îndelungate, am ajuns sa dețin acest BMW E36,căruia,i-am atribuit numele Tomy,având ca sursa de inspirație porecla autohtona a modelului „pisicuță„. Deși,starea sa generală lăsa mult de dorit,lui Tomy i-a lipsit cu desăvârșire rugina,acesta reprezentând un criteriu primordial.Originalitatea vopselei,prezenta accesoriilor(manuale de intretinere,chei de rezerva,trusa de scule completă)și mai important „matching numbers„ pe componentele primare(o caracteristica ce lipseste în prezent la multe E36)toate acestea au facut din el alegerea perfectă. Într-o coincidenta frumoasa,culoarea lui Tomy,Calypso-rot metallic este aproape identica cu Marseille-rot,culoarea Vectrei tatalui meu.Iar modul cum nuanța vișinie scoate in evidența formele caroseriei,rămâne dovada clară ca proverbul „Colours make cars„ este cat se poate de adevărat.Pentru a întregii firul coincidențelor, ambele sunt fabricate în acelasi an, 1993. 


Analizând mai in amănunt situația,mi-am dat seama ca originalitatea este prezentă si-n locuri unde nu e tocmai indicat,pe elementele de suspensie,direcție și frânare,ca atare am dat startul unor mici lucrări de mentenanță .Odata cu trecerea de la spatele blocului la garaj,fiind ferit de intemperii,aceste mici lucrări au scapat de sub control și s-au transformat in intervenții capitale complexe și de durată.Ceea ce se vede astazi este rezultatul unui proces metodic,unde fiecare subansamblu a fost revizuit în cel mai mic detaliu.Este rezultatul a sute de ore de munca fizică,logistică a pieselor,consultat manuale de reparații,pagini de forum și tutoriale video.




Recunosc,în toți acești ani lui Tomy i-am răpit ceva esențial,l-am ținut departe de șoșea,loc unde este o plăcere să-l conduci fiind o masina silențioasa și confortabilă.Acest mic regret dispare,la retroparade,când il văd aliniat lângă Vectra,ambele purtând cu mândrie initialele„DVS„ la numarul de înmatriculare.


Autentificare

SUS