Pasi atestare vehicul istoric / inscriere in club

1Iti faci cont pe site-ul Retromobil
2Completezi formularul atestare / inscriere club
3Primesti raspunsul in cont si pe e-mail

Mazda Miata


Salut, numele meu este Mihai-Daniel Barbu, am venit cu bunica Mazda Miata de 33 de ani.

Pasiunea pentru automobile istorice a început după ce am obtinut permisul de conducere în clasa a XII-a. Cu virusul în sistem am tot căutat o masina, îmi pusesem în gând să-mi iau o Dacia 1300 sau o Mazda Miata. Una pentru că fusese masina primelor vacante cu familia la munte si la mare iar cealalta pentru ca pop-up headlights. Astfel în vara anului 2020 am achiziționat..... O dacia 1300 din 1980 reconditionata mecanic și estetic pe care imi propuneam sa o atest ca vehicul istoric si să mă bucur cat mai mult timp de ea. Dar nu știam exact ce surprize mă așteptau pe drum. Așa ca pana sa iau atestatul am trecut printr-un incendiu la motor și cateva alte hopuri mai mici ca în septembrie sa obtin ștampila de vehicul istoric in carte, iar in octombrie sa particip la primele evenimente organizate de Retromobil Club România. Evenimente care m-au captivat de la început și m-au trimis direct în stadiul II. 


Intrand în stadiul următor al pasiunii și descoperind evenimentele de tip raliu de regularitate am participat cu entuziasm la Campionatul de Regularitate pentru Vehicule Istorice, în etape desfășurate la Buzau sau la Carpați Retro și Raliul Memorial Giurgiu. Am reușit sa mă impun în clasamentul Cupei Dacia obtinand un loc pe podium la toate participarile. La finalul campionatului obțineam locul al II-lea  în clasamentul final al Campionatului atat pentru Cupa Dacia cât și pentru clasa 1971-1980.


"Cu Dacia pe circuit"

"Locul 3 la 'Raliul Memorial Giurgiu 2022' "

La un eveniment la care participam ca spectator am intrat în câteva discuții cu organizatorii, iar la final i-am ajutat sa stranga niște stalpi despartitori. Fara sa imi dau seama aluncasem in stadiul III al pasiunii. Am început sa particip ca parte din echipa de voluntari la evenimentele organizate de filiala Bucuresti a clubului printre care mentionez cele doua Retroparade anuale dar si evenimente din cadrul “Masinile Bucurestiului”: “Vin in sectorul 6”, “Nemtoaicele Orașului”, “Italiencele Orașului”, “La Palatul Elisabeta”, un Retro Picnic toate culminand cu voluntariatul pentru cea de-a X-a ediție a Concursului de Eleganță de la Sinaia. Între timp dacia roșie capatase și o “sora” pe care o expun azi mazda MX-5 din 1992, neagră, pentru a completa celebrul titlu de roman al lui Stendhal, poreclita “La Zingara” ca un omagiu adus celebrului personaj din opera verdiana “Il Trovatore” pe care o redescoperisem in acea perioada.

"La Zingara"


"Cu Echipa de Organizare a 'Retroparadei Primaverii 2024' "


După Concursul de Eleganta Sinaia 2023 am început sa ma gandesc din ce în ce mai mult sa fac următorul pas și să intru în stadiul IV de data asta intenționat. In 2024 am devenit președintele filialei Bucuresti-Ilfov a asociației. Coordonez echipa de voluntari și organizez evenimentele pe care in trecut doar le susțineam și eu ca voluntar.


Scurta descriere tehnica

Din punct de vedere tehnic, Mazda MX-5 NA din 1992 este echipată cu un motor pe benzină de 1.6 litri cu patru cilindri, capabil să dezvolte 115 cai putere la 6.500 de rotații pe minut. Acest motor, cuplul său de aproximativ 135 Nm la 5.500 rpm și greutatea totală a vehiculului de 1.000 kg, asigură o accelerație rapidă și un răspuns agil pe drum. Transmisia manuală cu cinci trepte contribuie la senzația sportivă și la controlul precis al mașinii. Suspensia independentă pe toate roțile și distribuția perfectă a greutății de 50:50 au făcut ca MX-5 să devină celebră pentru manevrabilitatea sa superioară și stabilitatea în curbe. Acest model rămâne un exemplu clasic al filozofiei „Jinba Ittai” a Mazda, care simbolizează unitatea dintre mașină și șofer.



Autentificare

SUS