Pasi atestare vehicul istoric / inscriere in club

1Iti faci cont pe site-ul Retromobil
2Completezi formularul atestare / inscriere club
3Primesti raspunsul in cont si pe e-mail

Dacia 1100

Dacia 1100


Salut numele meu este Tudor Oprea am 21 de ani si am venit in parc cu bunica Dacia 1100 de 54 de ani.



Din 2019 mi-am descoperit pasiunea pentru acest tip de mașini despre care consider ca sunt mai mult decât o dovadă a tehnicii și ingineriei acelor vremuri, ele reprezintă adevărate povești ce trebuie păstrate și transmise mai departe.

Pasiunea mea pentru aceste mașini a crescut și mai mult în ultimii ani, intenția mea fiind aceea de a inaugura primu muzeu al automobilelor Dacia din zona Bucureștiului. Această expoziție își propune să aducă în fața publicului de la modele rare, legendare, până la vehicule contemporane care fac parte din istoria automobilistică a României. Colecția “Dacia Roșie” aduce la un loc exemplare atât în stare impecabilă, cât și vehicule uzate, dar cu povești impresionante, ce abia așteaptă să fie citite pe www.daciarosie.ro.

Dacia 1100 a fost fabricată în România între 1968 și 1972 după licența de Renault 8. Se remarcă până în prezent ca fiind singura Dacia cu tracțiune pe puntea din spate și, pentru foarte mult timp singura cu discuri de frână pe toate cele 4 roți. Motorul are capacitatea de 1108 cmc, iar acesta se află în partea din spate, frontal existând doar bateria, lichidele mașinii și un spațiu de depozitare.

Exemplarul prezentat este poreclit de noi „Țățica” este o Dacia 1100 fabricată în 1970 și reprezintă al doilea proiect finalizat în 2023.

Povestea ei începe în urmă cu aproximativ un an, când am găsit-o și cumpărat-o. Ce este cu adevărat special este faptul că ea nu a mai rulat din anul 1985, neavând vreodată numere noi și fiind radiată la cerere. Păstrată în garaj și fără nici cea mai mică modificare adusă, a așteptat mai bine de 30 de ani reîntoarcerea pe șosea.

Fusese totuși revopsită, iar îmbinăturile fuseseră astupate cu chit sub care a apărut rugină. După repararea acestora, Țățica nu a avut nevoie de nimic mai mult decât de o vopsea, o revizie și benzină.

Victorioși, pe data de 14 noiembrie, ne-am prezentat la Registrul Auto Român pentru a oficializa totul: Țățica este Vehicul Istoric cu toate actele, are prima carte de identitate din viața ei și acum poate circula fericită.

În mod surprinzător, exact pe 15 noiembrie a apărut și Roger, o altă Dacia 1100, dar din 1969, care să îi țină companie.





Autentificare

SUS