 | Istoria Raliului Carpați Retro - 21 de ani de regularitate!
|  |
Raliul Carpați Retro a fost lansat de Retromobil Club România în anul 2000, ca o continuare a tradiției Festivalului Automobilelor de Epocă desfășurat la Sinaia începând cu anul 1983, eveniment care includea și un raliu de regularitate pe ruta București - Sinaia. După trei ediții care au avut ruta București-Sinaia, din rațiuni organizatorice, s-a decis ca ruta și destinația raliului să fie diferite la fiecare ediție.
Inițial probele de regularitate se cronometrau la minut, departajarea în Clasamentul General fiind făcută prin probe de slalom. În 2004 raliul a inclus și o probă pe circuitul Amckart - de aici apărând cursa Retromobil Grand Prix care după doi ani a fost inclusă în Retromobil Fest. Din 2013 cronometrarea se face la zecime de secundă, inițial cu un sistem cu presostat. Ulterior, s-a dezvoltat și propriul sistem de cronometrare, pe baza balizelor statice amplasate pe traseu. În prezent se utilizează un sistem pe bază de GPS – ChronoFun .
De-a lungul anilor, raliul s-a bucurat de participarea internațională, cu echipaje din Italia, Bulgaria și Ungaria aliniate la start. Participanții au avut ocazia să descopere locuri superbe din România, a căror frumusețe parcă se amplifică la parcurgerea acestora la volanul unui automobil istoric. În 2014 raliul a depășit granițele țării, având ca punct final Chișinăul. Fiecare din cele 21 de ediții desfășurate până în prezent a fost o reușită și rămâne în memoria participanților ca un moment cu totul special.
Recordul de victorii în Raliul Carpați Retro îi aparține lui Șerban Enache: 5 victorii, 2 locuri II și 1 loc III. Bogdan Coconoiu are de partea sa recordul participărilor (16 ediții - 3 locuri II și 3 locuri III).
Cu toate că lista de mai jos poate părea doar o simpla înșiruire, ea păstrează vie memoria unor locuri, întâmplări și în primul rând a OAMENILOR care constituie istoria Retromobil Club România! (click pe denumire, unele dintre ediții au și o pagină proprie cu documentare)
|  |
Lista câștigătorilor Raliului CARPAȚI RETRO (2000 - 2020):
- 2000 Bucuresti - Ploiesti-Sinaia (Serban Enache - Alfa Romeo),
- 2001 Bucuresti - Ploiesti-Sinaia (Horia Popescu - Fiat 124 Abarth),
- 2002 Bucuresti - Ploiesti-Sinaia (Dan Niciovici - Fiat 850 Sport Coupe),
- 2003 Bucuresti - Sinaia - Brasov - Sighisoara (Dan Niciovici - Fiat 850 Sport Coupe),
- 2004 Bucuresti - Pitesti - Curtea de Arges - Sambata de Sus - Brasov - Bucuresti (Serban Enache - Fiat 124 Spider),
- 2005 Bucuresti - Brasov - Cheia (Serban Enache - Alfa Romeo),
- 2006 Bucuresti - Brasov - Miercurea Ciuc - Borsec (Serban Enache - Alfa Romeo),
- 2007 Bucuresti - Targu Jiu - Orsova (Cristian Stoian - Opel Commodore GS),
- 2008 Bucuresti - Focsani - Adjud - Onesti - Slănic Moldova (Serban Enache - Fiat 124 Spider),
- 2009 Bucuresti - Sighisoara - Gheorghieni - Cheile Bicazului - Mânăstirea Neamț (Marian Vijiala - Opel Rekord),
- 2010 Bucuresti - Sinaia-Bran - Rasnov-Brasov - Sf. Gheorghe - Balvanyos (Cristian Radulescu - Chevrolet Corvette Stingray),
- 2011 Mogosa - Baia Sprie - Sighet - Săpânța - Cavnic - Baia Mare (Felix Mureșan - Renault 8),
- 2012 Bucuresti - Buzau - Bacau - Voronet (Dan Bonciog - Ford Taunus),
- 2013 Bucuresti - Rm.Valcea - Ranca - Alba Iulia (Aldo Sforza - Morgan +8),
- 2014 Bucuresti - Vaslui - Chisinau ( Karoly Buzas - Morgan +4),
- 2015 Bucuresti - Urziceni - Slobozia - Harsova - Tulcea - Mahmudia - Murighiol (Mihai Hatisi – Ford Capri Mk I),
- 2016 Avrig - Orăștie - Hunedoara - Orăștie (Stanciu Gabriel – Volvo 123 GT),
- 2017 Cluj-Napoca - Salina Turda - Ic Ponor (Stanciu Gabriel – Volvo 123 GT),
- 2018 Oradea - Sălacea - Otomani (Conacul Komaromi) - Roşia – Cetatea Oradea (Mihai Hatisi – Ford Capri Mk I),
- 2019 Satu-Mare - Valea Măriei – Medieşul Aurit - Carei (Laszlo Robert - Fiat 124 Spider),
- 2020 București - Mogoșoaia - Târgșor - Băicoi - Florești - Câmpina - Telega - Plopeni - Boldești-Scăeni (Andronic Andrei - Mercedes 450SL)