Pasi atestare vehicul istoric / inscriere in club

1Iti faci cont pe site-ul Retromobil
2Completezi formularul atestare / inscriere club
3Primesti raspunsul in cont si pe e-mail

Socialistele Orasului Ed. a V-a

Afiș expoziție

Automobilul - martor al vieții românilor din socialism

Socialistele Orașului - Ediția a V-a propune o selecție unică de autovehicule reprezentative pentru perioada 1947-1989 și urmărește prezentarea fenomenului automobilistic din epoca socialistă, inaugurată prin venirea tancurilor sovietice în 1944, așa cum s-a desfășurat, cronologic, în trei perioade distincte și cu particularitățile fiecăreia:

  • Stalinismul (1947-1965)
  • Destalinizarea - democratizarea automobilului (1965-1980)
  • Național Comunismul Ceaușist (1980-1989)

Expoziția este alcătuită în mod exclusiv din exponate aflate în colecțiile membrilor Retromobil Club România și va putea fi vizitată gratuit duminică 5 octombrie, între orele 10.00-17.30 în parcarea din fața Bibliotecii Naționale a României (latura din Bulevardul Mihai Vodă).

Spicuim din cuprinsul tematic al expoziției:

  • Industria Socialistă în plin avânt... și povestea unui vis amânat – Deși anunțat în 1976, Oltcit a ajuns pe străzi abia în 1982, când designul și tehnologia folosite erau depășite la nivel mondial. Cu toate acestea, rămâne cel mai modern automobil fabricat în socialism. Prezentare Oltcit Club și Oltcit Special.
  • Transportul de mărfuri din socialism – de la camionul sovietic al colectivizării, la primele camioane românești și până la camionetele PORT ARO realizate în Portugalia. Prezentarea unor autoutilitare-cheie pentru anii stalinismului românesc și până în anii avântului industrial.
  • Un barn find din socialism! – Un ARO 244 model ’79 este găsit în Italia, la 48 de ani de la cumpărarea cash pe valută din Expoziția Realizărilor Economiei Naționale. Repatriat, cu numai 4000 de km la bord, intră într-un amplu program de restaurare.
  • Libertate pe 2 roți? – Cetățenii republicii experimentează în premieră senzația de libertate odată cu apariția motoretelor în comerțul socialist. Prezentarea unei selecții de motorete și motociclete cu ataș fabricate între anii ’60-’80.
  • Limuzinele președintelui Nicolae Ceaușescu – de la luxul capitalistului Mercedes la austeritatea limuzinei socialiste ARO a fost numai un pas: decretul raționalizării benzinei din anul 1979. Două modele de limuzine prezidențiale, ARO 304-4x4 și Mercedes 300 SEL.
  • Automobilele cetățenilor republicii – prezentarea modelelor occidentale cumpărate de privilegiații anilor ’70 de la stat cu plată cash și a celor cumpărate de cetățenii de rând de pe liste de așteptare în anii ’80.
  • Autovehiculele statului – de la mașinile activiștilor de partid, la mașinile de intervenție ale Securității. Sau la Mobra și duba de Miliție. Prezentarea unor modele aflate în uzul instituțiilor statului.
  • Adrenalină pe 4 roți în România socialistă – o Dacia 1300 preparată de curse ca pe vremuri va aduce cu sine poveștile despre piloții de curse din socialism, adevărații eroi ai fiecărui pionier din R.S.R.!
  • Cetățenii patriei, cu mic cu mare, pleacă în excursie – prezentarea autocarului Iranntional 302 care a purtat pe bunicii și părinții noștri în excursii de neuitat.
  • Libertate pe 4 roți? – rulota Felicia 2800 vinde în anii ’80 iluzia libertății de mișcare și campare pentru iubitorii de călătorii nonconformiste și aventuri din socialism.

Vă așteptăm!

Autentificare

SUS